Der er et par HD-tach screenshots fra den første bench jeg tog lige efter install på min profil. Jeg lægger flere ud af ATTO senere, når jeg lige får defragmenteret - har installeret en del siden i fredags.. 😛
som sagt så er SATA1 som raptor jo "kun" har ikk kendt for at være den helt store burstrate-vinder... men det er da værd at kigge på read/access som er ret godt synes jeg for 2 diske... vista-drevet på 36gb med stripe16 kør uden writeback cache, hvilket vel er meget fornuftigt?
og gamer-drevet D: kør med writeback cache... kurven ser lidt sjov ud for denne - men faktisk er average read lavere end for systemdrevet, hvilket jeg tror skyldes stripesizen... og så lige knap 2000 i burst er også ok for 2 diske... havde omkring 3600 med 4 samsung T166 tidligere på året, lol - men det er jo bare syntetisk - men meget rart at se, at funktion da virker - så er det lige om spillene kan udnytte det boost...
i hvertfald loader LOTRO-zonerne på et splitsekund...
og opstart, installation af vista, install af programmer er mærkbart meget hurtigere end med mit gamle setup med samsung diske... så det er jo dejligt - de giver også en god behagelig/"crispy" lyd, som dog er meget dæmpet (heldigvis?) af silikone-dupperne, som sidder på harddisk-boxen i antec p180-kabinettet...
men alt i alt er det fedeste, at jeg fandt frem til hvad årsagerne til alle problemerne var, og at det nu bare virker og kør smooth
/hygge 🙂