Min pc fryser, på den dårlige måde.

Diverse d.  01. november. 2007, skrevet af Mufufu
Vist: 389 gange.

Mufufu

Overclocker
Tilføjet:
01-11-2007 22:43:41
Svar/Indlæg:
2/1
Hej.

Jeg har for et stykke tid siden købt ny computer og den er fuldt opdateret på alle leder og kanter.
Jeg har et klassisk problem, min pc fryser når jeg i længerer tid kører grafiske spil, det foregår på den måde at skærmen bliver sort lyden fra spillet går i hak, men computeren er stadig igang, ikke noget med at genstarte, det skal jeg selv gøre,
her er tale om spil som:
Ghost Recon: Advanced war fighter
Elder Scrolls: Oblivion
Hitman: Blood Money

Det gælder ikke for mindre grafiske spil som for eksempel Diablo2 som jo er 2D, eller det første Unreal Tournament som er letterer 3D.

Af dette ledte jeg konklusionen at det måtte være et kølings problem.
Til at starte med tænkte jeg at det jo selvfølgelig måtte være mit Grafikkort Geforce 7950GT Extreme fra XFX som jo har passiv kølling og derfor installerede jeg en ekstra blæser i kabinettet, ikke på kortet, men i kabinettet, så testede jeg.
Det gjorde jeg ved et spil oblivion med graffik på samme niveau som da det før hen frøs, efter to timers gaming, var temp = 65 grader på graffikortet og en halv time efter frøs computeren med graffikkortet på 64 grader.

Det giver for mig ingen mening.
Jeg ved godt der ikke er meget at gå efter, men hvis der nogen der har en eller anden ide om hvad der kan være galt, så ville det da være fedt.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2007 23:04:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Alle drivere, patches og opdateringer (BIOS, Windows osv.) er installeret?

Mufufu

Overclocker
Tilføjet:
02-11-2007 07:57:15
Svar/Indlæg:
2/1
Jep.

Det er ikke min første computer, en af de første ting jeg gjorde var at opdaterer det hele også BIOS og Windows, jeg har forresten windows XP home edition.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2007 08:42:19
Svar/Indlæg:
5224/222
Tror sgu ikke det er temps. Havde et lignende problem med hak i lyd og frosent billede i bf2, blev nødt til at bruge reset knappen. Problemet blev løst ved at opdatere driver til mit lydkort...simpelt

Mufufu

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2007 12:04:35
Svar/Indlæg:
2/1
Først opdaterede jeg det gamle lydkort, det hjalp ikke, Nu har jeg skiftet lydkort og opdateret det, men det hjælper heller ikke.