Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2007 01:06:39
Svar/Indlæg:
23132/740
Hej alle
Jeg sad her til aften, og fik indspillet nogle gamle DV bånd fra gymnasietiden. Så var det jeg kom til at tænke på, om ikke jeg kunne bruge kameraet som et webcam?
Jeg er 99,9 % sikker på, at det kunne jeg i XP. Det er nogle år tilbage, så detaljerne sidder ikke så godt fast. Men jeg kan huske, at hvis der ikke sad bånd i, så kunne jeg i "denne computer" se kameraet. Og ligedes i Messenger anvende det som et "capture device" til at streame video fra.
Jeg har lige haft det lånt ud til min roomie, som skulle lege med det (i linux godt nok), og han fik det til at virke fint nok.
Men nu er det jo sådan, at jeg sidder med en Windows Vista, Home Premium, men her sker der intet. Det eneste tidspunkt som computeren vil kendes ved kameraet, er når jeg sætter det i "VCR", altså "afspilning". Men det sker til gengæld også med fanfarer og popus.
Er der nogen af jer der kan komme på en løsning til problemet? Det er da en mærkelig feature at fjerne, og så vidt jeg kan se på google, så er der også en masse programmer til det.
Jeg har prøvet et par stykker af dem: "WebCamDv" og "DvDriver". Men ingen af dem får noget frem. Kun en skærm om, at jeg skal finde mit kamera som 'capture device'. Men der sker intet. Heller ikke i kontrolpanel under "scannere og kamera" er der noget at se.
Ikke en gang hvis jeg sætter det på "Afspilning". Den eneste respons jeg kan få ud af Vista er: 1: Indspilning af bånd, 2: En meddelelse om, at der ikke er koblet noget til.
Nogen forslag?