Automatisk log ind på server i Vista

Diverse d.  02. november. 2007, skrevet af Hanien
Vist: 265 gange.

Hanien

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2007 17:05:57
Svar/Indlæg:
13/6
Hej

Jeg har en NAS server stående, hvor jeg bl.a. streamer mine film og musik til mit medie center.

Mit problem er bare at jeg er nødt til at logge ind på serveren hver gang jeg genstarter maskinen.

Det vil sige, at jeg før jeg kan høre musik eller streame film, er nødt til at gå ind i stifinderen, via denne få ind på serveren og logge ind og derefter vende tilbage til medie centeret.

Kan det ikke lade sig gøre at Vista selv logger ind ved opstart? Kan der eks. laves et script som logger ind?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2007 17:24:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg ved ikke om det er det samme, men når jeg skal på min ftp, så har jeg sat den til "husk brugernavn og password". Så jeg har en hurtig genvej, i stedet for at skulle taste domæne og password ind, hver gang jeg vil lave en lille ændring. Det fungerer fint ved mig...

- Jeg har Vista Home Premium

Hanien

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2007 18:17:26
Svar/Indlæg:
13/6
Mit problem er at min pc har det med at genstarte (et helt andet problem) og derved husker den ikke at huske brugernavn og adgangskode.

Hvis man hakker af i husk brugernavn og adgangskode, husker den det så også efter almindelig genstart?

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 00:54:35
Svar/Indlæg:
3233/128
Hvis du sætter den til at huske indstillingerne og den genstarter spontant et det næsten 100% sikkert den ikke gemmer de indstillinger.

Prøv at gemme indstillingerne og så genstart normalt og se om den har husket det. Bare et lille forsøg :)

Hanien

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2007 11:42:10
Svar/Indlæg:
13/6
Miccim: Det har jeg prøvet - den smider alt når den genstarter spontant