hvilket Access point??

Hyggehjørnet d.  03. november. 2007, skrevet af lp_larsen
Vist: 238 gange.

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 16:24:06
Svar/Indlæg:
403/71
Hej gutter

Så er det blevet min tur til at spørge om hjælp. i stedet for at prøve at hjælpe hvor jeg kan...

Jeg er kommet en tur hjem til mine forældre, hvor min lilebror har købt ny bærbar..

Nu vil han have fat i et trådløst access point, så han kan udnytte det trådløse netkort i den.

Det er her jeg kommer til kort, for jeg aner ikke hvilke accesspoints der er stabile, og hvor langt de kan række..

Det netkort der sidder i hans comp er et "Zepto- Zpro 300MBit BGN"

Han vil gerne have at det kan nå igennem 3 rum (tynde finerplader som vægge", og den andenvej. igennem murstensmur, ca 40 meter igennem fri luft, og derefter ind i et udhus, der er lavet om til gildesal/festrum hvor der bliver holdt lan ind i mellem

Er der nogen der har nogle erfaringer, og kan han bruge det indbyggede kort, eller skal han have et indstikskort??

MvH Lars Peter
betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2007 16:59:33
Svar/Indlæg:
315/8
Jeg ville foreslå et Linksys WRT54GL.

Dog ved jeg ikke helt hvor lang rækkeviden er. Altså om den kan nå helt op på de 40 meter. Men tror jeg nok den kan.

Grunden til jeg vælger GL er fordi der kan lægge en linux firmware ind, så man kan skrue op for bla. rækkeviden.

Ellers har jeg kun hørt godt om denne router, og det bliver også den jeg køber når vores den gamle går helt ned. 😛

http://edbpriser.dk/Products/L...

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 17:41:50
Svar/Indlæg:
2516/381
JA, den #1 er en fin en, med mange muligheder..

Men hvis der skal være stor rækkevide,, skal du over på en nyere model,, som køre med pre N teknoligi,,, de køre også med 300mbit, det gør den linksys wrt54gl ikke. så du vil ikke kunne bruge dit netkort's fulde kapacitet

har selv lige bestilt denne http://hwt.dk/literaturedetail...
som jeg modtager på mandag.'
'

tjek evt. nogle af alle de test's der er lavet på siden,,
klik på artikler oppe i hjørnet, og så netværk

henrikh

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2007 19:02:15
Svar/Indlæg:
29/0
Vil umiddelbart tilslutte mig #1. Har haft sådan en stående i lang tid (Før at man var nød til at købe L modellen for at smide Linux ind). Idag er den pensioneret til fordel for en NAS løsning, men den virkede altid perfekt. Jeg har flere gange siddet i ude i haven på en god sommeraften, og der er en 20m fra routerens placering, og signalet var ikke noget problem.

Ved 40m igennem sådanne forhindringer som du beskriver kan jeg dog godt frygte at man kan få et lidt ustabilt og sløvt signal. Specielt hvis de planlægger at game over den trådløse linje, kunne jeg forestille mig at de ville blive lidt utilfredse med latency'en. Til mange routere kan man dog koble eksterne antenner til, som er kraftigere end dem der normalt sidder på diverse accesspoints, og det kan måske være en løsning.

Forresten er WRT54GL også en router. Såvidt jeg kan huske kan du dog bare konfigurere den og derefter smide den "indgående" linje i en af LAN (istedet for WAN porten) portene, så fungere den som accesspoint.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 02:41:53
Svar/Indlæg:
971/67

Jep det er en super router.. Har selv en ældre model wrt54gs, som bare spiller. Den kan nemlig nemt bruges som et AP. Du skal blot slå dhcp fra og sætte sikkerhed på trådløs, så er du oppe at køre.

/Skipper