Hvilket TV viser bedste billed, og er af bedst kvalitet?

Diverse d.  03. november. 2007, skrevet af Illisher
Vist: 668 gange.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 16:37:44
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg har nu den sidste måned sidet og prøvet at blive enig med mig sevl om hvilket tv jeg skal vælge, men synes bare at jo mere jeg finder ud af jo flere spørgmål kommer der

Troede først det skulle være et Samsug M8 serien, men har hørt mange gode ting om Sony KDL serien, og Sharp LC.

Er kommet så langt at det skal være et 46" og med mulighed for vægophæng. Har Sony og Sharp også mulighed for det?

De modeller jeg har fundet er:

Sharp: http://www.hifipriser.dk/Produ...

Samsung: http://www.hifipriser.dk/Produ...

Sony: Ja der er jo mange i KDL serien, ligesom med samsung. Er det bare forskellige modeller af samme TV ligesom med samsung, hvor de hedder S R N M?

Hvad er pros & cons ved de 3 TV. Hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal vælge?

Vigtigs er jo nok at det viser et godt og pænt billed, og at det kan hænges op på væggen.

(Med både det samsung tv og sharp tvet er der 2 eller flere links inde på hifipriser af det samme tv. I hvert fald hvis man læser beskrivelsen, hvorfor har de det?)
henrikh

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2007 18:53:55
Svar/Indlæg:
29/0
Jeg har intet forstand på TV'er, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men hvis jeg var dig ville jeg spørge/søge hjælp på disse fora:

http://www.hifi4all.dk
http://www.recordere.dk
http://www.flatpanels.dk

Der gemmer sig nogle folk med en ret stor viden. (Dermed ikke sagt der ikke gør det her - Det er bare et råd så du kan finde endnu mere hjælp 😉 )

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 20:18:32
Svar/Indlæg:
2664/97
har også spurgt inde på flatpanelsm, men der er desværre ikke alt for meget aktivitet på deres forum, så håpede lidt på noget hjælp herfra :D

Men kunne være man lige skulle tjekke de 2 andre sider ud.. Takker :D

Psym

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2007 20:35:02
Svar/Indlæg:
663/58
kvalitets mæssigt er sony hvist toppen

jeg har selv et samsung og det er bare smukt. både design mæssigt og kvalitets mæssigt.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 20:36:34
Svar/Indlæg:
20170/383

sony er ikke en skid toppen.. Du betaler bare for navnet 🙂

Hvis du vil have fladskærm så er Pioneer og Panasonic toppen hvad angår billedekvalitet og som samlet produkt. Design er det nok andre der er bedre 🙂

Psym

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2007 20:38:30
Svar/Indlæg:
663/58
# 4

er heller ikker på høde med robert hvad andgår hi fi så var et rent kvalifceret gæt da jeg syntes sonys tver virkelig har nice billedkvalitet... soz :'-(

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
03-11-2007 20:57:25
Svar/Indlæg:
5679/460
Samsung og Sony og Pioneer er gode Fladskærms Tv :) ka stemme på alle 3 men læs grundig om hver eneste model af det pågældene tv før du bestemmer dig

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 21:17:43
Svar/Indlæg:
1349/11
Jeg er tilhænger af Phillips da de laver et pænt tv og deres nye model har trods alt fået en god pris. Glemte lige at sige de har været med meget længe i tv-branchen så de ved jo godt hvad de laver.

http://www.flattv.ce.philips.c...

http://www.eisa-awards.eu/2007...

ca. 21K og det er indenfor full-HD-LCD.

Pioneer og Panasonic laver generelt de bedste plasma.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 21:23:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Som #6 siger. Så er de tre mærker gode mærker. En god tommelfingerregel er, at du får hvad du betaler for. Mange af dem der siger, at Philips, Sony osv. blot er et navn, som du betaler overpris for, kan ikke se forskellen, og går derfor i Bilka og køber et Prosonic.

Jeg kan, ud fra personlig erfaring, rådgive dig således:

Hvis du går efter:

Design: Vælg Samsung. De er ultimativt de flotteste TV at se på.
Bedste TV billede: Vælg Philips. Deres billede står rigtig skarpt, da de har nogle rigtig gode tunere og processorer.
Bedste farvegengivelse: Sony. Det er ikke for sjovt at deres reklamer er så sprælske.

Så er der lige en ekstra ting. Hvis du ser dig omkring, så har stort set alle producenter en form for "processor" de praler med. Sony har 'Bravia', Philips har 'Pixel Plus', LG har 'XD' osv. osv.

Der er næsten lige kommet en ny spiller på markedet, som har en processor der hedder 'Viera'. Jeg må godt nok give mig og sige, at du for en rimelig penge får et rigtig lækkert TV.

Jeg købte i sin tid et Sony KDL 32 V 2000K, som bare havde et super billede, når jeg så DVD-film. Det var ikke lige så godt som eksempelvis Philips' konkurrent i segmentet. Det kan i dag erhverves for under kr. 7.000,- mener jeg det er, og så er det endda udgaven med 2 HDMi indgange.

Mit råd: Bestem dig for hvor meget du vil bruge på det. Hvis det er til hjemmebiografen, og du ikke har noget imod bagprojektion. Så er det en skidesmart måde at få en masse tommer, til en billig penge, uden for mange dikkedarer, og f.eks. Sony's KDF 50 E - tror jeg det hedder, og JVC's nyeste, er rigtig gode TV. Pga. det lille panel, er der ingen ghosting, hvilket gør det genialt at sætte computer eller en spillekonsol til :)

Ned i en butik, og kig på de forskellige mærker.

Mit råd: Gå efter Philips og Sony. At der er nogen der får ondt i røveren over ikke at kunne se forskel, og dermed tror man betaler for navnet, er deres problem. Samsung har også nogle rigtigt lækre modeller, som har et skarpt billede, men lur mig (jf. kommentar om pris og kvalitet), om ikke også de koster det samme som de andre producenters TV inden for samme segment.

Jeg har selv siddet og gamet på min tidligere Sony skærm, og det var der ingen problemer i. Man skal blot finde balancen mellem processing og passivitet. Hermed ment. At hvis du skruer for meget op, så ligner 'Gladiator', 'Saving Private Ryan', 'Sin City' osv. noget der er optaget med et hjemmevideokamera. Netop fordi TV'ets processor går ind og fjerner støj i billedet. Det gælder desværre også den støj som er der i forvejen.

Det er straks rigtig slemt med Philips' Pixel Plus HD -modeller. De fjerner også støj i HD - hvilket er smart, men efter min mening ubrugeligt.

Så hold dig i området kr. 6.500-15.000,- du bliver ikke skuffet. Og lov mig, at du ligeledes investerer i nogle ordentlige kabler (Scart, HDMi eller Component), og en DVDafspiller der matcher TV'et 😉

- Tag ovenstående for hvad det er, nemlig en sammenligning. Det er lidt som at sammenligne tre topmodeller fra Ferrari, Lamborghini og Ford GT. Om du køber den ene, den anden eller den tredje, så får du en lækker bil. Det kan godt være, at den ene er lidt dejligere end den anden, men faktum er. De kan sparke røv på en Peugeot 206 2.0 HDi til hver en tid 😉

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 22:00:57
Svar/Indlæg:
2664/97
Ahh altid dejligt at komme tilbage her på siden. Venlige folk der kommer med kontruktives var :D

Jeg regnede lidt med at smide en 15 kilo efter et godt tv, og en DVD. Men kan nok godt gå lidt højere hvis der er noget specielt der trækker :D

Jeg har læst meget opm alle tv'erne, men synes bare at jo mere jeg læser,så dukker der andre lækre modeller op som man ógså vil have..

Der er desværre ikke nogen forhandlere hvor jeg bor der har noget særligt udvalg af tv. Så hvor i KBH er der godt at gå ind og kigge?
Er det bare mig der synes at mange af de tv man kan se i butikkerne har etmeget uklart billed? Synes det er få TV der viser et klart billed. De ser grumsede ud, og flimre meget? Skal dog ikke kunne sige om det bare er fordi jeg kun har set "billige" modeller eller hvad det er.

Jeg har ikke noget kabeltv eller parabol eller noget. Kun det kedelige alm. jeg kan hive ud af antennestikket :( (Dumme udlejer :p) Men ser en del DVD film, og har også nogle i HD liggende som jeg gerne ville kunne se snart.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 22:14:46
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er ikke for ingenting at jeg foreslår Panasonic. Der står Viera på mit Plasma 37'' Panasonic. Det er dælme lækkert. Jeg vil vove at påstå at Panasonics TH37PV70 / TH42PV70 og modellerne i samme serie er noget af det bedste til pengene.

Du burde kigger på recordere.dk eller flatpanels.dk, Der er mange rigtig kloge folk.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 22:47:01
Svar/Indlæg:
1107/258
har selv en sharp Xd1E46 fed skærm og rigtig flot. har bare en lille defekt ved min desværre. men kan ikke pege fingre ad billed kvaliteten overhovedet. den er sgu nice... hifi klubben anbefalede at købe xd1e frem for samsungs og de andre da de mente at HD matrialet var klart den skarpeste, men ok det er ca 6 mdr. siden nu. mange ting er sikkert sket siden da ^^

men det bedste du kan gøre er at troppe op i hifi klubben på Frederiksberg gammlekongevej-falkoner alle der har de xd1e serien stående og en del andre så kan du sammenligne og gå efter din egen mening, den er altid bedst,

ps- hvis du køber nogle af de skærme hos det billigste internet shop så skal du nok regne med længere levering end hvad de siger,,,, hos Geco måtte folk vente i flere måneder for deres Xd1E tv ^^ god grineren.. evt hvis du bestiller så sig lige hvor og hvornår du får det :D

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 23:19:51
Svar/Indlæg:
8947/160
Har også et Panasonic og er ikke i tvivl. Det er de heller ikke på de forums hvor de ikke laver andet. Hvis du giver dig tid til at læse om emnet vil du opdage at Panasonic giver klart mest billede for pengene. Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at kigge forbi.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 23:24:04
Svar/Indlæg:
20170/383

Hifiklubben er dygtige folk der sælger godt kram. Men to ting, de er voldsomt gode til at skamrose deres egne produkter i forhold til andres gode produkter, som fx Harman Kardon osv, og så er jeg ikke meget for at handle Fjernsyn der. Der fåes meget bedre ekspertise andre steder. Hifi klubben er en Lyd-biks 🙂

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 01:11:29
Svar/Indlæg:
3410/199
#8 --> Såså. Det var ikke fair sagt om Bilka. Jeg er i Føtex, hvor vi kun har en lille del af de samme fjernsyn som bilka. Vi forhandler dog både JVC, Philips, Samsung og Sony 😉

Vi kører Sonys KDL U-serie, som også er med Bravia engine. Jeg er godt klar over, at det er en af de billigere modeller, men ærlig talt synes jeg ikke om billedet i forhold til fx Philips. Et hint: Føtex har i næste uge et Philips på tilbud, der hedder noget med "5522D". Kig på det, det har et SUPER billede til ingen penge!

Endinho

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2007 01:23:53
Svar/Indlæg:
62/20
Som tom81 er lidt inde på.. Hvis du skal have en skærm i den størrelse du linker til, kan jeg anbefale Panasonic eller Pioneer i plasma. Du får uden tvivl et fantastisk godt billed på disse 2 mærker.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 01:34:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Jeg sagde heller ikke dit forslag var dårligt jo 😀

-> #13

Det nye H&K er, efter min smag, lidt for... ja, blåt :no:

-> #14

No offence, kunne bare ikke komme på et eller andet "billig-TV". Og mine forældre købte faktisk et Prosonic. Det er ikke det bedste TV, men det har et rigtig godt billede via PC indgangen. Så meget ros skal det dog have.

-> #15

Der kan vel heller ikke herske nogen tvivl om, at plasma er noget nær det bedste til film. Men desværre ikke så godt til computer. Jeg ville i hvert fald også anvefale Pioneer, Panasonic, og vover det ene øje ved også at foreslå LG's plasma.

-> #0

Hold øje med Bilka/Føtex. Af og til sælger de faktisk Pioneer eller Panasonic plasma til en rigtig god pris 🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 07:41:04
Svar/Indlæg:
3162/326
Well... Ved godt der ikke kommer nogen expertråd med her, men jeg ville seriøst overveje at kigge på dette TV:

http://www.hifipriser.dk/Produ... #
http://nordic.lge.com/dk/prodm...

Specielt når du nu vil hænge det op på vægen, så er det en mega fordel, at billedet ikke forvinder, når man læner sig tilbage i sofaen, eller bliver gnidret og lysere eller mørkere...

...Så er det jo alligevel penge ud af vinduet, hvis det ikke bliver gengivet ordenligt, fra den vinkel man betragter det.

Det skulle angiveligt være de samme paneler i, som B&O benytter sig af. Det kan denne model nærmere bekræfte - BioVision 8:
http://www.bang-olufsen.com/pa...

Endnu bedre ville være dette fra LY-serien
http://www.hifipriser.dk/Produ...

som har dette til forskel ift. lillbroderen:

I stort är det detta som Y-serien har som inte F har:
*WCG (Wide Color Gamut) - Ny bakgrundsbelysning som ger bättre färgåtergivning, återger hela 92% av alla färger, jämfört med 72% på en konventionell backlight
* 10 speakers (istf 2 stycken på F)
* Intelligent Eye
* Vridbart bordsstativ (30 grader)

Er godt klar over det springer dit budget, men det er virkelig nogle lækre TV. Hvis du har muligheden for at se et af dem irl, så er jeg sikker på du er overbevist.

Mvh. Mads 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 10:33:22
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er bare mange penge at give for et TV, når man får bedre billedkvalitet til færre penge med et Panasonic eller Pioneer.

M@rty_Mcfly

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 10:41:18
Svar/Indlæg:
243/52
Jeg kan anbefale pioneers nye g8 panel fex. 4280xd. Pioneers nye g8 panel giver det bedste billede lige pt.
Skal selv købe et Pioneer 428xd hos www.ktradio.dk og det et dansk panel ikke parallel import. 😀

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 10:48:58
Svar/Indlæg:
20170/383

Et dansk panel??

Alle paneler fremstilles jo samme sted, og det er ikke i DK. 😛

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 11:49:32
Svar/Indlæg:
2664/97
Panasonic TH 50PX70E - http://www.hifipriser.dk/Produ...

Denne her er vel et meget godt bud hvis man skal vælge et panasonic, er det ikke? Ser også meget fed ud. Bare ærgeligt den ikke kan vise fullhd. Men efter hvad jeg har læst mig til så det ligemeget? Da man alligevel ikke kan se nogen nævneværdig forskel på 1366x768 også 1920x1080?

10# Der er jeg også inde, men deres forum aktivitet i TV sektionen er desværre ret lav,så tager mange dage at få et par svar. SÅ derfor jeg spurgte herinde, der er altid en masse svar at få, og mindst lige så kloge folk 😉 😀

11# Hvad for en defekt har din? 😕

16# Synes aldrig at have fundet et godt tv i deres reklamer der passer til mine behov. Det oftes 37"-42" der er i, og gerne dem der passer et familie budget lidt.
Men nu jeg jo ude efter noget nær toppen helst, så det bliver nok et sted på nettet jeg skal finde det 😎

17# Ser fin ud den skærm, men er bare lige i den høje ende af prisskalaen ☹

18# Har du nogle bestemte modeller i tankerne? 🙂

19# Den ligger så endnu højere i pris 😩 Det desværre for dyrt, siger min konto

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 12:04:39
Svar/Indlæg:
20170/383

Den panasonic du har valgt der er nok noget af det bedste du kan få at Plasma skærm. Og er det primært film og konsolspil du skal bruge det til er plasma uden tvivl det bedste. Og man kan sagtens bruge en plasma skærm til computer brug.

De gamle myter om burn in på en plasma er også helt ude i hampen hvis man følger nogle retningslinjer de første 10-20 timer man bruger skærmen.

Så køb du kun den TH 50PX70E evt. en 42PX70E hvis pengene ikke er til andet.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2007 16:43:18
Svar/Indlæg:
2664/97
22# Har ikke nogen konsol, og heller ikke planer om at anskaffe mig en. Men selvom det er plasma, kan man vel stadig sætte den til computeren, og spiller via den? Hvorfor er det man siger plasma ikke dur til PC? Viser den bare ikke lige så godt billed?

Er også blevet lidt forelsket i den PX70E. Så må lige ind og se lidt på den et sted.. :D

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2007 17:27:42
Svar/Indlæg:
2664/97
Ja nu kiggede jeg også lige på 42PX70E og den koster jo kun halvdelen. Det må da siges at være en meget stor del man betaler ekstra for de 8" ☹
50" kan da ikke være særlig god til prisen så..

Men fik også lige øje på 42PZ70 modellen. Er den ikke at foretrække hvis man nu vælger 42" i stedet for?

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2007 21:32:53
Svar/Indlæg:
1107/258

havde noget banding probs men er klaret nu. er blevet rep. vil sige sharps producter er nice men deres service kan være skod med paralel import ligesom min er.. men når enden er god er alting godt. sparede da i sin tid ca 8-9K på at købe den i england ^^

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2007 21:49:48
Svar/Indlæg:
20170/383

Det siges at LCD står lidt klarere i billedet når man sætter en computer til. Men tro mig. Du kan sagtens spille på et Plasma TV. og ja, det er dyrt at gå fra 42 til 50'' 🙂

MEn Jeg kender ikke pz70 modellen, men du går bestemt ikke galt i byen med en 42PX70E. Det er sgu et lækkert TV.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2007 17:33:17
Svar/Indlæg:
2664/97
25# oki,det var da en god del.. har også overvejet at købe min i udlandet.. Hvis jeg kan finde den 50" nogle kilo billigere et sted ville det være super.

nogen der kender nogle gode steder at kigge, evt nogle shops i har erfaringer med?

26# oki det jo kun super.. Spiller ikke så meget computer spil, men kunne jo være det var lidt federe hvis man spilledepå en 50" :D hehe
Ærgeligt at 50" ikke passer sammen med prisen.. Men som sagt, findes den billigere et sted i det store udland, hopper jeg sku på den :D

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2007 18:28:04
Svar/Indlæg:
8947/160
Stadig,...Hvis du bor i nærheden er en fremvisning af panasonic hos mig en mulighed.!!

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2007 19:34:08
Svar/Indlæg:
2664/97
28# Du bor lige langt nok oppe.. Arbejder inde på frederiksberg, så må smutte forbi falkoner alle, og se på nogle af de butikker der ligger der. Der skulle være nogle stykker hvist..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2007 19:36:50
Svar/Indlæg:
20170/383

Har tape connection ikke åbnet en bix et sted i nærheden?? Eller kan du være heldig at el giganten har noget stående.

Netrom

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2007 22:01:12
Svar/Indlæg:
64/36
Hvordan ved man endelig om der er digitaltuner indbygget i tv'et ? Og hva prisleje kommer man i så fald op i ?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2007 22:59:53
Svar/Indlæg:
20170/383

Det står på om det er med. det kan være FX DVB-T eller noget andet DVB-af en slags, Det må du selv undersøge. Prisen afhænger af fjernsynet.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2007 16:17:22
Svar/Indlæg:
1107/258
http://www.krishav.co.uk/store...

her købte jeg min skærm i sin tid og der var store besparelser- vi var ca 30-40 styk vil jeg skyde på som bestilte og kun jeg og en anden har vist haft probs. ham den anden kunne leve med det men det kunne jeg ikke ^^ så chancen er lille for at det er noget lort man kommer ud i men den er der desværre..

men de er flinke i butikken og yder god service. ps fragt koster også oven i men det kan du forhøre dig om hos dem

mvh
Drunken

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 19:46:13
Svar/Indlæg:
2664/97
33# Synes ikke der er noget at spare sådan rigtigtpå de skærme jeg ha kig på.. Samme pris synes jeg..

Må prøve at se på nogle tyske butikker evt. Ellers bliver det sku bare DK..

Var inde i Hifiklubben på frdderiksberg idag. de havde desværre ikke nogen panasonic tv :(

Nogen der kender nogle steder hvor man kan se nogle af dem jeg omtaler længere oppe?

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2007 21:28:06
Svar/Indlæg:
1107/258
Fona1000 på strøget har også en masse forskellige tv.