Backup af system drev.

Software d.  03. november. 2007, skrevet af KlapHat
Vist: 214 gange.

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2007 16:39:58
Svar/Indlæg:
212/109
Jeg har et system som kører i døgndrift og der er mange vigtige ting på min hd, derfor har jeg købt en WD ES 500Gb extern harddisk som jeg bruger til at lave backup.

min ide var at jeg en gang om ugen ville tage en backup af hele mit c: drev. altså alt på min harddisk

Men nogen som kender et nemt, evt dansk, evt freeware program. eller bare et program som kan det (:?

mit store problem er faktisk at jeg gider ikke have at den HVER gang jeg skal lave en sikkerhedskopi kopier det HELE over en gang til da det tager 1000år. vil have et som bare ændre de ting som er blevet ændret på harddisk (:

Håber i kan hjælpe (;
steen

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2007 17:02:26
Svar/Indlæg:
2870/65
Du har flere muligheder:

1. Du kan bruge den indbyggede NTbackup i windows (kun winXP - ikke i Home edition). Den kan scheduleres til at lave backup.

Du kan lave 2 schedules, hvor den ene laver en fuld backup hver fredag og differentials hver dag eller hvordan du nu øsnker det skal gøres.

Du kan bruge 50 ¤ og købe Acronis Home Edition 11. Acronis er er fantastisk program. Du kan schedulere backup. Du kan vælge hvor store (og hvor mange) filer backuppen skal deles op i og mange andre gode features (f.eks. ftp-backup/restore funktion). http://eu.acronis.com/homecomp...

Beach

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2007 01:56:27
Svar/Indlæg:
112/15
Kan kun tilslutte mig #1 🙂

Acronics er bare SÅ meget bedere end Norton Ghost og andre løsninger, og laver ikke bare en backup, men en komplet kopi af din HDD så et OS der er gået koldt på få min. kan genskabes.
Jeg har selv brugt næsten et år med mails frem og tilbage med Symantech´s support (Norton ghost) og vi kom aldrig frem til en metode at lave en "backup" af mit OS der ligger på en Sata RAID 0 og ligge den på enten mit Sata RAID5 eller på en ekstern kilde (CD/DVD/USB-HDD) og til sidst måtte jeg på jagt efter noget andet. Har ellers altid brugt Ghost til backup-løsninger uden problemer, men opgaven med min HTPC kunne de altså ikke klare :no:
I et link på et forum for Ghost som omtalte samme problemer som mine lå der plusdelig et link til løsningen--->
http://eu.acronis.com/
Fra første forsøg virkede det som det skulle, og efter nogle få dage købte jeg en nøgle så jeg kunne fortsætte med at bruge det.
Der er MANGE muligheder og endnu flere måder at få det til at ligge i beggrunden og arbejde automatisk. Så brug nogle min. på at hente en Trail og prøv det. Efter nogle dage er jeg ret sikker på at du også bliver overbevist om at der gør hvad det skal både hurtigt og nemt....

//Beach