Det er det uden tvivl. Men nu er mit 8800GTS solgt. så jeg står og mangler et nyt. og med lidt held har SHG et BFG8800GT OC2 hjemme på mandag engang 🙂 Så kan jeg lige smutte ind og hente et. Tror heller ikke de par mhz har den store betydning i spil.
5 FPS kan da have stor betydning og være forskellen mellem flydende og hakkende spil. Hvis man går fra 20 til 25 eller 25 til 30 FPS vil det opleves som en stor forskel, og %-vis er det jo 20-25% forbedring hvilket da er ganske pænt. 🙂
Men spørgsmålet er så om der er nogen idé ved at give ekstra for et pre-overclocket eller om man ikke bare kan købe et almindeligt og så overclocke det selv...
Det der er i det er at jeg ikke gider bøvle med OC selv. For at OC i vista skal man slå UAC fra, ellers vil den ikke gemme indstillingerne. Dette gider jeg ikke.
Det er reference kort ik? Dvs du ligeså godt bare kan flashe din bios i stedet for at smide flere hundrede kroner efter et fabriks OC´et kort... Det er sku da for dumt.
Fordi den kører 650 eller 700mhz på coren kan den sku ikke OC endnu højere end dem der er stock... Så skal man alligevel Voltmodde. Det tager 2 min på google at finde en ny bios.
Jeg er nu heller ikke så meget for det de med at lave ny bios på gfx osv.. Også selvom risikoen er ret lille. Så giver jeg hellere et par hundrede mere for et BFG OC2 fx.
Hvis det går i sort kan du dumpe / Tvinge din gamle bios tilbage på kortet, også selvom det slet ikke reagerer... Du skal selvf. starte op med et PCI kort
Man brænder ikke sit kort af fordi man flasher forkert 😉
Ny Skribent
Tilføjet: 05-11-2007 10:15:27
Svar/Indlæg:
494/66
Det vidste jeg alligevel ikke at man kunne. Men ville producenten ikke kunne se at man har haft anden bios på når man sender til RMA hvis nu det skulle ske ?
Nej det vil de ikke. Det kan stortset ikke gå galt. se bare på kvist1992. han fuckede sit kort godt og grundigt. Men det fik vi (Med vi menes der hwt crew) op at køre igen. Så det er næsten umuligt at smadre sådan et kort efterhånden. det throttler jo også hvis det bliver for varmt.