Du får brug for en RAID driver diskette, som du skal installere samtidig med windows, i hvert fald hvis du kører XP, jeg ved ikke med Vista. Du kan hente en disk maker på asus eller intels hjemmeside.
Det er ctrl+I for at komme i RAID-bios, hvis man vil bruge intel matrix controlleren.. og det vil man gerne 😉
vista klarer ærterne uden diskette - men ja med XP skal man ha lavet sådan en... jeg lavede en fra windows og så installerede om, dengang jeg havde XP.. men selvfølgelig fra scratch er det jo lidt svært
Så er det meget nemmere, du skal blot installere RAID driveren og derefter gå i BIOS sætter controlleren til RAID og derefter sætte controlleren til RAID, du behøves ikke en gang at gøre CTRL+I tricket. :D
#8 ja det ville være en god ide, hvis de gjorde det 😉
ifølge intels seneste undskyldninger for hvorfor nogle SATA systemer kør ad helvede til med deres onboard-controller, har de foreslået at man bruger port 3-5...så for en sikkerhedsskyld så brug dem.. ellers er det lige meget 🙂
#8 sata port 1/2/5/6 er til bootdisk og port 3/4 er data disk. du kan køre raid på begge typerne.
Hvad angår installation af iMSM så ville jeg ud fra personlige erfaringer sige ja du skal tilslutte det hardware du vil installere driver eller software til da det normalt virker bedre når tingene rent faktisk er tilsluttet.