Vedr. Slip-stream

Software d.  05. november. 2007, skrevet af NoNig
Vist: 635 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2007 12:05:14
Svar/Indlæg:
23132/740
Hej alle

Jeg har fået til opgave at redde en venindes computer. Det er en lidt ældre Fujitsu-Siemens, hvor harddisken gik i stykker.

Nu kunne den nemme løsning jo være, at købe en ny CD hos en autoriseret forhandler eller et servicecenter, men så var det jeg tænkte:

Jeg har nogle recovery CD'er til at ligge fra Toshibaen der gik død. Det er samme OS (mht. SP osv.), og ville derfor høre, om det er helt umuligt at få kørt de CD'er over på hendes computer.

Første problem: CD'key stod jo under bunden på den gamle computer, men den er jo skrottet, så er der en måde at få den hentet ud af installationsdisken?
steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2007 15:58:23
Svar/Indlæg:
2870/65
Hej

Kender et lille program der kan trække PID koden ud af en cd, men det kan du ikke bruge.

Hvis du har mulighed for at starte disken op f.eks i fejlsikret tilstand på en anden pc, kan du i Registreringsdatabasen finde PID koden. Det er muligt i registreringsdatabasen at søge på netop denne kode.

Alternativt kan Magical Jelly Bean vise PID koden.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2007 19:47:32
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg forstår ikke helt dit problem.

Der er vel en Windows XP licens kode i bunden af pigens notebook? Hvis der ikke er det så er den jo købt uden windows og du skal derfor have købt en førend du kan komme videre.

Hvis licens koden er i bunden af Fujitsu maskinen så kan du helt lovligt hente en OEM version af Windows XP ned og installere for så at indtaste den licenskode der sidder i bunden af computeren.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil med den gamle Toshiba du snakker om.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2007 12:49:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Jeg er også lidt i en gråzone her, men problemet er nok, at jeg har en Home Edition til at ligge og flyde. Men under hendes computer er en OEM nøgle til en XP professional.

Hvor kan jeg hente en installation til XP professional?