Problemer med ny computer...

Diverse d.  05. november. 2007, skrevet af Ubehage
Vist: 241 gange.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2007 16:53:13
Svar/Indlæg:
905/100
Hejsa,

Jeg har købt en ny computer. Og den giver mig seriøst intet andet end problemer.....

Bundkort: MSI P35-Neo (Intel P35 Express Chipset)
CPU: Core2Quad Q6600 2.4 GHz
RAM: 2x2 GB Corsair ValueSelect
GFX: Inno3D 8800 GT

Første problem er, at jeg ikke har fået alle SATA-kabler med. Men - intet problem, tænkte jeg - jeg har jo mit gamle cd-drev som kan bruge IDE.
Så computeren har én SATA-hdd på 400GB, og et DVD-drev på IDE.

Første problem er, at computeren går 100% istå hvis jeg sætter bestemte cd'er i drevet. I samme øjeblik disken er identificeret (og Windows burde reagere) så fryser computeren...

Battlefield 2142 vil ikke spille.. Spillet starter fint, men når jeg forsøger at starte en bane, så crasher spillet... Ca. 1 ud af 10 gange virker det.
BF2 virker nogenlunde fint - bortset fra at internet delen er viiiiiildt langsom!

Jeg har forsøgt at smide XP på, men den vil ikke engang starte installationen: Efter at have indlæst de vigtigste drivere når jeg booter på cd'en, så får jeg BSOD. Fejlen ligger i filen "pci.sys"..

Jeg kører lige nu med Vista - som heldigvis lykkedes at installere.

Jeg har ogsålagt mærke til, at selv min BIOS fortæller at jeg kun har 3329MB ram til rådighed.. ("4GB installed, 3329MB available"). Burde BIOS ikke fortælle mig at der er 4GB til rådighed ?

Nogen der kan komme med gode bud på, hvilket af mit lort der evt. er defekt ?
Eller om jeg har smidt 10.000 kroner ud på noget forbandet lort... ?
Sedl

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2007 17:12:59
Svar/Indlæg:
260/3
Få checket dine ram, Memtest8 6er et fino prog til det
,hvis det er Vista 32 kan den ikke adressere 4 gb ram medmindre man fusker lidt,
man skal lige huske den tæller GFX ram med .
Vistaguide.dk har en løsning.
Tilsidst det er helt sikkert ikke hele din nye (iøvrigt fine Pc) det er galt med men nok kun en enkelt del eller driver.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2007 18:24:46
Svar/Indlæg:
905/100
Memtest fandt ingen fejl...

DAMN hvor er det bare belastende at bruge så mange penge - og al den fucking forbandede ventetid der har været fra inkompetente leverandører - og så virker lortet stadig ikke.....

Vista påstår at der er fejl i chipsettet, XP påstår at det er grafikkortet...
Begge dele har de nyeste drivere - jeg har endda forsøgt med ældre drivere. Stadig nøjagtig samme problemer.....

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
05-11-2007 19:20:28
Svar/Indlæg:
2309/846
Prøv at koble enten harddisk eller DVD-drev fra IDE kablet. Sørg for at kablet sidder rigtigt - Master drevet er det sidste på kablet. Det kan være de to drev der står og slås om systemressourcer.

Hvis dit system skal se mere end de 3.3GB ram, så SKAL det være en 64bit version af windows. 32bit versioner kan ikke adressere mere end 3GB ram. Det kan meget vel være det der fucker dit system op. Prøv at pille den ene blok ud, eller lån dig til 2x512MB og se hvad der sker

Polarfar

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2007 22:26:29
Svar/Indlæg:
905/100
#3>

Det lyder som en løsning - ihvertfald en måde at finde en løsning på :)
Jeg venter stadig på de ekstra SATA-kabler, så jeg kan ikke teste om spil og XP virker endnu..
Men den blev unægtelig noget hurtigere af at jeg pillede DVD'en fra...

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2007 22:27:40
Svar/Indlæg:
905/100
#3>

Jeg ved at 32bit systemer kun kan tælle til ca. 3GB. Jeg har også planlagt at skifte til 64bit snarest.. Men jeg undrer mig over at selv BIOS ikke kan give mig alle 4GB til rådighed.. Det virker for mig meget underligt..