Der må være nogle kølige hoveder her der måske kan hjælpe mig lidt...
Jeg er begyndt at kigge rundt omkring efter støjsvage komponenter til min pc.
Hvad så med vandkøling? Har en fætter der siger man kan køre vandkøling helt uden nogen blæser på men så med to radiatorer i stedet og dermed gøre det endmu mere støj svagt.
ud over det skal man jo have alle mulig køle hoveder at sætte på cpu gpu north bride hvad ved jeg?
Moderator
Tilføjet: 06-11-2007 13:28:49
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har en blæser til 2 x 360mm radiatorer. Dem har jeg bygget ind i en kasse. Hvor de så danner hver sin side. Bagenden er blændet af med en plade, og i fronten sidder der en blæser på omkring 900 rpm. Man kan svagt mærke at der strømmer luft ud mellem lamellerne. Og det er altså nok til at køle mit system.
Lige nu har jeg dårligt flow i vandet pga. nogle lynkoblinger. Men dem piller jeg ud lige så snart jeg modtager mit 8800GT.
Edit:
Hvis du ikke vil bruge så mange penge på det, kan du starte med et mindre sæt. Fx med et kølehoved til cpu, en pumpe, en radiator og et reservoir.
Du skal også regne med der er visse riscisi ved at have vandkøling. Selve blandingen af vand og elektronik er ikke hesigtsmæssig. Man kan forholdsvis nemt ødelægge en blotlagt kerne med et kølehoved, især hvis der kun bruges 2 monteringshuller. Også hvis man spænder lidt for hårdt/skævt. Taler af bitter erfaring. Har mistet et par cpu'er samt bundkort og grafikkort til den konto.
Men start med et mindre sæt, og byg det ud senere. Hvis du er i tvivl om det holder tæt, så forsøgsmontér det på bordet natten over. Klip slanger til rigtig længde, og sæt det så i bagefter.
Det er et mindre system, som består af en god pumpe, 240 radiator, resvoir og kølehoved til cpu. Det løber op i 1600-1700 kr. Så vandkøling er bestemt ikke en billig leg.