Jeg foretrækker personligt plasma, hvis det primære formål er tv. Langt bedre kontrast, langt bedre visning af f.eks. fodboldskampe og langt bedre og mere naturlige hudfarver. Men du får meget mere for pengene ved at vælge et panasonic PV70 eller PX70. Bør kunne fås til ca. samme pris fra nyt.
Her i sammenlignet lcd kontra plasma ? Prøv at gå i en butik og se forskellen. plasma er klart flottere i farverne, men bare min mening. ville aldrig bytte plasmaen for lcd panel.. men der er ligeså mange meninger som der er mennesker.. 😎
Umiddelbart synes jeg det er en rigtig fin pris. Jeg kan ikke finde præcis det fjernsyn på hifipriser.dk, men det virker billigt.
Plasma kontra LCD er en smagssmag. Der er flere blindtest der har vist, at folk faktisk synes bedst om plasma (når de ikke ved hvad de kigger på). LCD har dog en klar fordel hvis du skal sætte en computer til!
Men det afhænger meget af hvad du skal bruge det til. Har du f.eks. en afspiller der kan spille fuld HD skulle du måske hellere vælge et fjernsyn der understøtter fuld HD.
Jeg vil råde dig til at kigge på købsguiden på www.flatpanels.dk - så kan du blive lidt klogere.
Og husk nu at se det "live" i en Fona før du køber. 🙂
Og som #7 og #8 siger: Kontrast og farve er generelt bedre på plasma-fjernsyn. Prøv også at ligge mærke til betragtsningsvinklen der er størst på plasma (en lille farve vil forblive lilla selv hvis du ser fjernsynet langt fra siden).
Her spillet cod2 og nfs carbon, helt flydene på mit plasma, så pc kan fint bruges, tog min egen pc med i butikken og testede før jeg bestemte mig for plasma 🤡
Tak alle sammen! Jeg går op i en fona i morgen og lefler lidt. Skal lige se om det er noget værd. Det skal ikke tilsluttes computeren, for det bliver mit 32" lcd nok når det kommer ind i soveværlset. 😀
Det er jo fakta at Plasma skærme har meget mere naturlige farver og en langt bedre gengivelse af sort.
Den eneste grund til at LCD skærme ofte ser bedre ud i en forretning er fordi de i forretningen skruer helt op for baggrundsbelysningen så fjernsynet står og skriger "se mig".
LCD paneler er også ved at være ret gode. men til film og konsol brug er plasma stadig nummer et.
Hvis du skal se fjernsyn i forretninger, så bed om lov til at lege lidt med instillingerne. for det har RIGTIG meget at sige for billedkvaliteten hvordan en fladskærm er indstillet.