Hvad kan hjælpe mod LAG problemer i spil?

Diverse d.  07. november. 2007, skrevet af kbr100
Vist: 485 gange.

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2007 16:55:48
Svar/Indlæg:
313/103
Hej med jer

Jeg spiller en del BF2 over nettet og det er jo ret sjovt. Men her for et par dage siden begyndte jeg at få alvorlige LAG-problemer således at jeg blev smidt af serveren efter ganske kort tids spil.

Der har et stykke tid være lidt lag, som indimellem gjorde at jeg ramte ved siden af og i den stil, men aldrig hvor jeg bliver smidt af hele tiden.

Kan jeg gøre noget på min maskine der kan forbedre min ping?

Min ping, som jeg kan aflæse i spillet, svinger op og ned mellem 50 og 400.

Mit internet er ellers et fibernet på 10Mbit op og ned. En hastighedstest fra TDC viste det den skulle, så der er fint "hul" igennem.

Håber nogen kan hjælpe, for det er ærgerligt at slukke pga. LAG, mens ens venner sidder i den anden ende og spiller videre.

Med venlig hilsen
Kenneth
Nof

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2007 17:02:21
Svar/Indlæg:
590/30
Du downloader ikke noget mens du spiller vel film eller sådan noget????

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2007 18:37:21
Svar/Indlæg:
313/103
Hej

Nej, det eneste der kører ved siden af, er Skype så vi kan snakke sammen i spillet.

mvh.
Kenneth

Nof

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2007 18:53:15
Svar/Indlæg:
590/30
Hmmm oki jeg har ikke kørt med skype i lang tid så ved ikke om det kan gøre noget ved det....
Men det kan faktisk være nok hvis en på serveren sidder og downloader så kan det påvirke alle de andrer der er på serveren.... Er ihf det vi har fundet ud af når vi gamer CS

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2007 09:47:13
Svar/Indlæg:
313/103
Så er der ikke noget jeg kan gøre dén vej, for det vil man jo aldrig kunne styre. Der skal nok være nogen blandt de maximale 64 spillere på en server som henter ét eller andet mystisk.

Jeg havde spyware i tankerne eller at der er noget på min maskine som skal renses ud i. Det mærkelige er at laggen, i den svære grad, er opstået fra den ene dag til den anden. Derfor har jeg min egen maskine lidt i søgelyset, men jeg ved bare ikke konkret hvad det skulle være.

Vil prøve at køre virus- og spywarescan, selvom det er kort tid siden jeg gjorde det.

Med venlig hilsen
Kenneth

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 09:54:09
Svar/Indlæg:
5750/124
ja gør det #4, det lyder som en god idé, ellers så prøv om det hjælper at sætte opløsning eller FX ned en lille smule og se om det virker, det kunne f.eks. være at du inde i advanced settings kan finde noget som virker ubetydentligt, men som kan hjælpe meget på lagg, har gjort det før i andre spil... held og lykke med det fremover

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2007 10:52:54
Svar/Indlæg:
4310/364
Hvad fanden skulle det hjælpe at sætte opløsningen ned?!

LAG er når det der internet relateret.

HAK er når er det er hardwaren der er for sløv. Lad være at blande det sammen.

Nof

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2007 13:57:31
Svar/Indlæg:
590/30
Det med at det kommer fra den ene dag til den anden kunne netop tyde på at der sidder en eller andet tumpe og downloader et eller andet sted...
Og det væreste er at det behøver ikke været noget problem ved ham selv... det er totalt irreterende...

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2007 17:37:26
Svar/Indlæg:
313/103
Så er min maskine spywarefri, men mine pings er højere end nogensinde, hoho, det er faktisk lidt tragikomisk 😩

#7 Det er da noget skidt hvis en gut der sidder og downloader et sted, kan betyde en så ringe spiloplevelse hos andre. Så kan serveren da heller ikke være særlig stabil mv.? Kan det virkelig passe, for hvad skal jeg så gøre - så er det spil bare ødelagt for mig indtil vedkommende har hentet det han skal?

Selvom #6 siger vi ikke skal blande det sammen, så griber jeg nu efter halmstrå og har skruet ned for opløsning og detaljer, men uden at det betød noget for min lag.

Med venlig hilsen
Kenneth

Nof

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2007 17:55:04
Svar/Indlæg:
590/30
Jeg kan kun fortælle at jeg er så heldig at have en kammi der sidder på en 25/25 linje og vi har haft en server kørende på den og testet en del nå det lagede og der var altid en der downloade når det var galt fandt vi ud af.....

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2007 07:15:32
Svar/Indlæg:
313/103
#9 Det er da godt nok irriterende. Men i mit tilfælde har jeg dårlige pings over hele linjen, alle servere var i går aftes over 400 og dermed ikke til at spille. Hvordan fandt I ud af der var én der downloadede?

Nye tiltag siden sidst:
Jeg har geninstalleret spillet, kørt diskoprydning og diskfragmentering, lukket alle de background tasks ned jeg kunne, men uden at nogle af tingene har betydet noget. Der er stadig for høje ping til at jeg må blive på serveren. Bliver faktisk disconnected inden jeg har loaded spillet 😛

Vil det hjælpe at formatere hele maskinen og installere Windows XP og alt mit andet software fra ny af? En total udrensning.

Med venlig hilsen
Kenneth

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2007 09:28:53
Svar/Indlæg:
8947/160
10# Det er aldrig en dårlig ide,. Især ikke hvis det er længe siden.!

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2007 15:28:59
Svar/Indlæg:
313/103
Oplevede faktisk for et par timer siden at jeg kunne spille med normale pings, dvs. under omkring 10. Da jeg så lige havde et ærinde og vill tjekke mine ping bagefter lå de nu her igen helt vildt højt og jeg bliver smidt ud.

Blev ellers lige så glad over at mine defragmentering osv måske havde hjulpet alligevel. Det er virkelig et mysterie og meget irriterende 😕

Ellers skal NOF have ret i at nogen saboterer serveren ubevidst mens de spiller og downloader samtidig.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2007 15:42:50
Svar/Indlæg:
792/52
prøv at pinge forskellige steder på nettet. gå ind på www.speedtest.net og check din ping. kør traceroutes på nogle bf2 servere. sæt evt en anden com til og kør de samme traceroutes og sammenlign.

Er der en sammenhæng mellem om du spiller f.eks 10 om formiddagen og en søndag aften? eller om natten.

Jeg har haft meget store pingproblemer de sidste 2 mdr. så har bixet en del med det.

Du kører traceroutes ved at gå ned i start og trykke på kør og skriv command og så skriv "tracert 192.168.1.1" F.eks.

Altså "tracert" mellemrum ip.

EDIT du kan også skrive "ping" mellemrum ip

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2007 15:55:46
Svar/Indlæg:
313/103
Kanon, det går jeg straks i gang med 🙂

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2007 18:59:46
Svar/Indlæg:
313/103
Det er det samme på en anden PC der dog har samme internetleverandør, høje ping og jeg bliver smidt af gå grund af det.

Når jeg pinger BF2-servere ved traceroutes får jeg ved en dansk, tysk og norsk BF2-server følgende gennemsnitlige pingværdier: 83 - 67 - timeout. Den danske pingede jeg flere gange og fik forskellige resultater, lige nu får jeg fx kun et gennemsnit på 15 ms ud af de tre ping der udføres pr. gang.

Tidspunktmæssigt gik det altså godt lidt over middag, men dårligt henad eftermiddagen og nu her ved 19-tiden. Mangler at se hvordan det ser ud ved nattetide hvor nettet generelt er mindre belastet.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2007 19:23:52
Svar/Indlæg:
444/74

Jeg ville prøve at spille lidt uden skype kørende. Jeg brugte selv skype som VOIP på et tidspunkt, men oplevede at det gav lag. Nu bruger jeg teamspeak, det virker rigtig godt synes jeg.

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2007 10:36:08
Svar/Indlæg:
313/103
Afprøvede her kl 0600 og kl 1030, begge gange med fine ping, helt normalt altså. Men pludselig går spillet i stå og jeg er blevet smidt af alligevel på trods af ping på under 10.