Alting kan desværre ikke klares med penge, og et system bliver IKKE bedre af at det er rigt, USA er et af verdens rigeste lande og de har est. 3.500.000 mio hjemløse. Heriblandt er 1,4 mio., eller 39 procent, under 18 år. (kilde Politiken)
Jeg ved dog godt at man ikke kan sammenligne de to regeringssystemer (USA/DK) men det giver måske en lille ide om.. velstand.
-
Jeg kan huske lige da Venstre blev regering at der blev skåret ned på en masse undomsuddannelser og højskoleophold, og så var stilen ligesom lagt. Påtrods af regeringens slogan om at vi skal uddanne os hele livet.
Der er helt klart en god økonomi i statskassen, men det tror da pokker, der er jo heller aldrig blevet skåret mere ned på alting end nu, så det giver vel ligesom sig selv hvorfor der er penge i kassen. 1+1=2
Jeg må indrømme at de argumenter som Venstre hele tiden kommer med er skræmmende. Vi har afskaffet udenlandsgælden, og det er stortset også det eneste Venstre har i dåsen at rasle med, jamen tillykke med det, men jeg synes alligevel man spørger sig selv, hvor bliver den bedre velfærd så af, som vi ikke også havde før? Hvor ér pengene? Hvorfor bliver der til stadighed skåret ned og ned og ned på stortset alt der har med det offentlige at gøre, og at offentlige ansatte som Politi, Sygeplejersker, Hjemmehjælpere og hele den sektor der følger med der i det sociale, stadig får en helt latterlig lav løn, hvorfor er det der ikke er råd til at give folk en anstændig løn, når nu det går SÅ godt. Hvorfor er det at socialrådgivere bla. også bliver NØD til at priotere hvem og hvad sager de behandler og at folk på den måde STADIG kan gå flere år på bistandhjælp og blive glemt, fastlåst i et system der ikke virker.
Hvem er det der kan financere deres egen velfærd?
Hvis du mener at folk er blevet SÅ rige at vi selv, hvis vi ville, kunne betale for at fx. sende vores børn i skole og betale vores egne hospitalophold i tilfælde af sygdom, så tror jeg ikke du HELT er klar over hvad det koster, hvis vi 100% skulle betale det SELV. Men det er da nøjagtigt den retning vi er på vej imod.. egenbetaling, og fedt for dem der måske kan og har råd til det, men vi skal måske bare lige huske at det ikke og langt fra er ALLE der er blevet rigere og at der stadig er nogen der ikke kan mærke opsvinget, og med en regering der bliver ved og ved med at nedpriotere hospitalsvæsnet, hvordan tror du så selv det kommer til at gå folk med lav inkomst, der ikke har råd til SELV at betale?
Når jeg snakker med min omgangskreds så kan jeg så sandelig høre at det altså ikke går skide godt i lille DK og tendensen til og om, at de rige bliver rigere og de fattige endnu fattigere er så sandelig en realitet og vi sidder midt i det.
Og sidst med ikke mindst, hvorfor er det vi har en siddende regering, der KUN ér regering iøvrigt, fordi det samarbejde med et parti der ser MEGET skævt til folk med anden etnisk baggrund end Dansk? Jeg synes i DEN grad at Venstre spillede fallit og solgte sig selv ved at danne regering med DF., for at blive valgt, for der er INGEN tvivl i MIT sind om at ingen partier i grunden ønsker at støtte DF., og Venstre havde iøvrigt heller aldrig selv tideligere støttet DF... men alligevel solgte Venstre ud for at blive valgt. Men.. det siger vel egentligt alt, når alt kommer til alt, skræmmende.
Godt valg folkens :)