Det kan jeg så ikke helt sige... Jeg tror nok jeg rendte ind i alle problemer med vista som var muligt. Det virkede simpelthen ikke, men efter lidt hotfixes, ændringer i systemet/mit setup kører det 100% nu, og det er betydeligt hurtigere end XP og forskellen i f.eks 3Dmark06 i vista til XP er små 100p, så det betyder ikke meget.
Der hvor de fleste får (og vil få) en dårlig oplevelse med vista er nok pga RAM.
Vista bruger dine RAM mere og anderledes end xp, og så kører det ikke ordentligt med 2GB efter min mening. Der mener jeg 4GB er langt det bedste. Her kommer så endnu et problem, nemlig at vista ikke vil installere med 4GB, og rigtig mange vælger også at købe 2x1GB ekstra til deres vista setup, hvilket giver problemer med mange bundkort da de ikke er gearet til 4x1GB.
F.eks asus P35 er jo rigtig gode mht ram hvis du kommer over 1066mhz. Her er så problemer med 4x1GB. Det kan det ikke udnytte, og du er i værste fald nød til at smide dine fine 8500 ram ned på 800mhz 😩 Jeg har taget et EVGA NF68A1 istedet og her kører mine 4x1GB fint over de 1000mhz uden problemer.
Så det er højst sandsynligt ikke kun vista der volder problemer. Jeg fik med det rette hardware et rigtig godt system med vista hvor det viste sig at det ikke kun var vista jeg kunne slå ned på som synderen.
Underskylder for OT