Jeg har lige fået købt lidt guf hjem og endelig fået sparket noget der ligner en SFF(Small form factor) computer sammen. Den er rigtigt fed ikke mindst kabinettet og dettes muligheder.
Problemet er at cpu temps svinger fra idle lige omkring 39 grader til 72 grader ved full load. Coretemps kommer max op på, 66 grader ifølge speedfan. Jeg syntes det er lidt for vildt, med 30-35 graders svingninger i temperatur mellem idle og full load? Men det er måske meget normalt for et setup som mit?
Jeg synes der er rigtigt godt airflow i det lille kabinet men måske ikke så meget som der kunne, men der er altså ikke særligt varmt derinde. Det er jo meget størrer end fx en Shuttle. Desværre kan min PSU ikke side i kabinettet pga. størrelsen og de lange modul stik :( Men der bliver altså trukket luft ud lige ved siden af CPU'en. CPU'en er monteret med en BOX køler og den er sat korrekt på.
Hmm efter bare at have tævet den i et par timer ligger den nu ved fullload på begge cores på 53grader jeg har så også flyttet lidt kabler så de ikke går ind forbi de to blæsere i fronten. Det har self. givet lidt bedre airflow. Men mon ikke det er de der kølepasta puder der sidder på box køleren, som lige skal varmes op en gang så de smelter og ligger sig ordentligt?
#3 Det er muligt, og de 53 grader lyder mere acceptabelt. Min E4300 er 'passivt' kølet, dvs ingen blæser direkte på køleren, men der sidder så en blæser ud for CPU i kabinet siden, og det gir load temp (SuperPI på begge kerner i 30min) på 58 grader.