#5 Nu har det ikke så meget med ATI eller Nvidia kort at gøre, men den spinkle køler der er på 8800 GT har ikke overbevist mig om at det er et kort man skal vælge. Før der kommer nogle udgaver med en bedre løsning. Hvad angår det med at jeg har et ATI kan jeg sige at ATI havde samme problem med R9700 Pro, R9800 Pro. Mit første ATI kort var R9700 Pro. Det lavede artifacks efter 1½ år. Sikkeret fordi køleren var alt for lille til at starte med. Så fik jeg et R9800 pro i byt cool nok tænkte jeg. Der var køleren endnu mindre og der døde kortet så dagen efter 2 års reklemations ret var opbrugt cool ik. Fordi R9800 Pro kortet stadig køre på den oprindelig garanti bevis fra R9700 Pro kortet. Så det vil sige R9800 Pro holte i ca ½ år og 1 dag weee sikke nogle dejlige små køler til et kort der laver så meget varme.
Tilbage til 8800 GT. Køleren er alt for lille. fedt at Nvidia kan sige at de har en single slot løsning, men det holder bare ikke. Når kortet med sikkerhed vil lave artifaks. Allerde nu på div forumer som f.eks. Guru3d. har flere af brugerne være igennem en del kort fordi de lavede artifaks fra dag 1 af. Sikkeret grundet den dårlig køler. Ind til vider virker det som om der er noget helt galt her. Når så mange bruger udtaler sig om artifaks på et kortet der er super godt for prise uden tivel, men det er måske blevet presset lidt for meget i forhold til den køler løsning man har valgt at bruge på den. #6 Et 8800 GTS har jo en Dual slot køler. Den ville klart være bedre egenet til 8800 GT. Jeg siger ikke at køleren på 8800 GTS, GTX eller Ultra modellen er dårlig. Det er langt overlegen i forhold til 8800 GT løsningen. Siger at vis det var muligt at få en 8800 GT med køleren for 8800 GTS så ville kortet holde. Og ville da selv give 200 kr ekstra for sådan en løsning vis det bedtød jeg havde et langtidholdbart GFX kort.
De oprindelig køller til 8800 GTS, GTX, Ultra blev designet af Asus. 8800 GT er blevet designet flextronic. Det siger vel alt i sig selv 😕