Ny PC men virker ikke

Bundkort / CPU d.  11. november. 2007, skrevet af Heppa
Vist: 225 gange.

Heppa

Overclocker
Tilføjet:
11-11-2007 10:44:04
Svar/Indlæg:
0/1
Hej allesammen,

Jeg har lige modtaget delene til min nye PC og gik igang med at samle den.

Desværre vil den ikke boote op og lysdioderne på MB viser 2 forskellige fejlmeddelselser.

Bundkortet er et MSI P35 Platinum. Først lyser alle 4 dioder rødt. Det skulle betyde følgende: "The D-led will hang here if the processor is damaged og not installed properly".

Derefter (ca. 5 sek.) resetter computeren og den næste fejlmeddelelser der kommer er rød-grøn-rød-rød. Det betyder "Testing onboard memory size. The D-led will hang here if the memory module is damaged or not installed". Derefter skifter den til 4 røde igen og rebooter.

Den bliver ved med at gøre ovenstående - jeg får ingen bootskærm eller BIOS.

Jeg synes det lyder lidt vildt at både CPU og RAM skulle være "damaged". CPU'en er installeret korrekt - den kan jo kun sidde på en måde og jeg har tjekket at ingen ben er bukket på MB.

Jeg er sådan lidt i tvivl om der måske ikke kunne være en fejl på bundkortet. Desværre har jeg ingen anden maskine hvor jeg kan teste CPU eller RAM.

Jeg har sat det 24 benede stik i MB samt et 4-benet stik til GFX kort og et 8-benet med strøm til CPU.

RAM har jeg sat i slot 1 og slot 3 for at kunne køre dual channel. Jeg har også prøvet bare at sætte en klods i for at se om det skulle løse problemet.

Jeg prøvede at pille MB ud af kabinetet og pille alt af undtagen CPU og RAM - den viser stadigvæk de samme fejl med lysdioderne.

Er der nogen her der har samme bundkort og har oplevet lignende problemer?

Mvh
Michael

Hardware:
CPU:Intel Core2Duo E6850
MB: MSI P35 Platinum
Ram: Corsair XMS2 2 x 1 GB
Kabinet: Antec Performance 182
GFX: BFG 8800GT
aNker

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2007 13:09:50
Svar/Indlæg:
740/37
Jeg havde problemet med mit Gigabyte. Computeren rebootede bare hele tiden.
Det var mobo der var defekt.
Det lyder som det er det der er problemet.