M1 snyder!

Hyggehjørnet d.  12. november. 2007, skrevet af gabbadoo
Vist: 849 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 03:03:16
Svar/Indlæg:
3065/208
M1's troværdighed hænger i en tynd tråd for mit vedkommende. For ca. 8 måneder siden deltog jeg i en af de mange spørgeundersøgelse man kan tilbydes via internettet. "Gevinsten" for at svare på spørgsmålene af statisktisk/commerciel art, dvs. der ofte undervejs i spørgeskemaet tilbydes produkter af den ene eller den anden art ligefra kosttilskud til boxershorts, var i mit tilfælde 100 kr. taletid til M1. Der var bare den hage ved det, at der egentligt ikke var nogen gevinst. I samme øjeblik som du tager taletiden ibrug, bliver du "hooked" hos M1, for det de ikke fortæller dig face-to-face er, at du efter at have brugt de 100 kr. taletid er, at de kræver 50 kr. i "bøde", hvis du ikke inden for, tror det var 2-3 dage efter taletiden var opbrugt, bliver pålagt en "bøde" på 50 kr., hvilket unægteligt tvinger mange til at betale de 50 kr. og tanke yderligere op, hvis man da ikke vælger et andet abonnement. Jeg valgte et andet abonnement istedet; et abonnement der "kun" kostede 79 kr. om måneden og inkluderede 100 kr. taletid - egentlig ikke nogen særlig dårlig pris så vidt jeg er orienteret - hvad jeg dog ikke var informeret om "face-to-face", var at dette abonnement havde 6 måneders bindingsperiode. Det fandt jeg først ud af da jeg bad om at få abonnementet opsagt. De 6 måneder á 79 kr. plus et par gebyrer af en 50'er), har kostet mig rundt regnet 700 kr. - og der er her vel og mærket tale om 6x79 kr. (600 minutters taletid der aldrig er blevet brugt). Mange vil nok let tænke "så er man sku da osse for dum", men jeg mener forbrugerlovgivningen siger at informationer om bindingsperioder etc. skal være synligt face-to-face, og jeg kan da godt læse, og det var info'ene ikke! M1 er i grunden ikke en døjt bedre en børnelokkere. De marketingsmetoder de bruger bærer meget præg af lysskyhed omkring de relevante info omkring deres produkter, dvs. de blot skal have så mange kunder som muligt - uden overhovedet at overveje at deres produkt mere ligner en straf der lader dig være bagbundet mens du er tvunget! til at betale for ydelser du ikke får, det eneste de egentligt tilbyder er produkter der forpligter dig til netop det, som en slags generator der kun genererer minus på din konto, og det skal tages bogstaveligt.

Er det ikke M1 der tilbyder "Nul abonnement" og taletid ? billigt?

Del jeres tanker her i tråden.
KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 07:02:22
Svar/Indlæg:
851/30
sys du skal ringe ind til dem og svine dem til og fortælle dem hvad du sys om dem og måden de styre deres forretninig på..

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 07:36:12
Svar/Indlæg:
2576/125
"at de kræver 50 kr. i "bøde", hvis du ikke inden for, tror det var 2-3 dage efter taletiden var opbrugt, bliver pålagt en "bøde" på 50 kr"
Hvad mener du helt præcist??
Det giver ikke så meget mening, udover at du skal betale 50kr i bøde for ikke at have gjordt hvad??

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 07:57:20
Svar/Indlæg:
3065/208
#1 Har skrevet til dem, men de beklager de intet kan gøre ved det. Har betalt de penge de har forlangt, så jeg er ikke involveret i noget med dem. Jeg skriver blot det her for at gøre advare folk mod de samme kampagner der nemt gør én til offer, og som tydeligvis kun sigter derefter.

#2 Hvis du løber tør for taletid, bliver du inden for 2-3 dage pålagt et "gebyr" på 50 kr. fordi du ikke har tanket op. De penge får du intet for. Hvad har det med taletid at gøre? Hvad har det med 0 abonnement at gøre ?

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2007 08:57:32
Svar/Indlæg:
193/40
tja prøv forbrugerstyrelsen det er vist et job for dem.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 09:53:37
Svar/Indlæg:
3065/208
M1 A/S
GENERELLE ABONNEMENTSVILKÅR
FORBRUGER

14.0. Taletid
Hvis du i forbindelse med oprettelse af abonnementet er blevet tildelt gratis taletid, skal du være opmærksom på, at gratis taletid tildelt i forbindelse med oprettelsen udløber 6 måneder efter abonnementets oprettelse. Har du ikke opbrugt din taletid forinden dette tidspunkt, vil din taletidssaldo blive krediteret.
Gratis taletid kan ikke ombyttes til kontanter eller andre ydelser eller produkter.

19.0. Opsigelse
Du kan til enhver tid opsige dit abonnement, jf. dog pkt. 18.0. Det kan du gøre på www.m1.dk eller ved henvendelse på telefon 30 20 20 20. Ved opsigelse af dit abonnement tilfalder GSM-nummeret M1 eller den teleoperatør, som tidligere gav dig mobilnummeret. Du kan som udgangspunkt opsige dit abonnement uden varsel, dog må du påregne 14 dages ekspeditionstid. Du hæfter således for ethvert forbrug foretaget via dit abonnement samt de omkostninger der i øvrigt er knyttet til dit forbrug efter din opsigelse men forinden M1 har lukket dit abonnement.
M1 kan til enhver tid opsige abonnementet. Det skal i givet fald ske med 14 dages varsel. Varsel vil blive fremsendt til den af dig angivne e-mailadresse.
I forbindelse med opsigelse vil din restgæld blive opgjort som den skyldige saldo med tillæg af skyldige renter og øvrige omkostninger.

21.0. Klage
Ved uenighed mellem dig og M1 om dit abonnement, herunder om forhold vedrørende afregning, skal du indsende en klage til M1. Din henvendelse skal klart og tydeligt angive, at der er tale om en klage. Betalingsfristen skal dog i alle henseender respekteres.
M1 træffer afgørelse om klagen senest 3 måneder efter indgivelsen, og får du medhold, tilbagebetaler M1 det relevante beløb til dig.
Hvis der i forbindelse med klagen til M1 ikke kan opnås enighed, kan du indbringe afgørelsen for Teleankenævnet, Nørre Voldgade 48, st., 1358 København K. Indbringelse for Teleankenævnet kræver, at M1 har haft lejlighed til at behandle din klage i overensstemmelse med ovennævnte. En henvendelse til og svar fra M1´s Kundeservice er ikke at betragte som en klage/klagebehandling.
Uoverensstemmelser kan også af dig eller af M1 indbringes for de almindelige domstole efter gældende regler herom og afgøres efter dansk ret.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 09:58:00
Svar/Indlæg:
3065/208
I min situation mener jeg egentlig jeg uretsmæssigt er blevet nægtet opsigelsen af mit abonnement. Det taletid jeg vandt, opbrugte jeg ca. inden for en måned, hvorefter jeg skiftede til Prisbasker abonnementet til 79 kr.

Da jeg derefter bad om at opsige mit abonnement, blev dette mig benægtet - og det var gebyret (jeg ingen steder har set nævnt) på de 50 kr. der egentlig fik mig til at skifte, så i mine øjne er det uden tvivl ulovlig markedsføring, for hvordan kan "taletid" jeg "vinder" være bindende efter jeg har skiftet taletid ud med et abonnement som Prisbasker, når der tydeligvis i abonnementsbetingelserne står at ét abonnement til enhver tid (dog mindst med 1 måneds varsel) kan opsiges?

EDIT: Yderligere fandt jeg først et par måneder efter ud af jeg, da jeg skiftede abonnement til Prisbasker, at jeg uden at vide det, og uden at vælge det, havde bestilt en "servicepakke", hvilken dog under ingen omstændigheder tilbyder mig noget brugbart. Den kostede 39 kr. ekstra om måneden, men kunne dog fravælges uden noget bøvl. Den tager jeg da på min egen kappe, men den slags markedsføring minder mig lidt om diverse software-installationer, som tager for givet jeg gider have Mozilla Firefox OG Google Toolbar installeret, ved automatiskt at sætte et flueben ud for spørgsmålet. De ting er dog gratis, men i M1's tilfælde minder det lidt om, at de prakker nogen noget på - uden at gøre meget ud af at skilte med produktinfo - du ellers aldrig ville have valgt. Hvorfor tror i de ikke vælger at bruge endnu et spørgevindue på at forklare hvad produktet/tillægsydelsen giver dig - UDEN at sætte noget flueben - så du får VALGET angående en TILLÆGSydelse. Hvorfor skriver de kun med småt, at du samtidig "til"vælger et produkt du ingen interesse har i? Hvorfor giver de ikke kunden noget frihed og noget input... på den måde kan de sku da konkurrere på prisen og samtidig på at levere et produkt du er interesseret i, for på den måde vinder vel både kunden og udbyderen???

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 10:36:07
Svar/Indlæg:
851/30
sys det er total latterligt det med at man får en "bøde" på 50kr fordi man ikke lige har tanket taletid på... det kan de sku da være pisse ligeglade med... de skulle ha proppet en mobil op i røven dem der finder på det pis..

/Kriller

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 13:02:05
Svar/Indlæg:
3162/326

Tror det har noget at gøre med, at hvis man ikke be'r om at få lukket nummeret når saldoen er i nul, så lukker de nummeret når man på et eller andet tidspunkt har stort nok minus på saldoen. Dem skal man jo betale, og derfor tror jeg de 50,- er en rykker.

Ikke at jeg er enig i at de skal prøve at snyde folk, men mere en forklaring på at de nok godt vewd hvad de har gang i ret juridisk.

Mvh. Mads 🙂

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 13:22:31
Svar/Indlæg:
3065/208
De lukkede ikke nummeret, de gjorde mig blot "OBS! din saldo er i minus" opmærksom på at de nu havde pålagt mig en bøde/rykker, fordi der ikke var tanket op efter 2-3 dage efter 100kr. taletid var brugt.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 13:55:58
Svar/Indlæg:
5891/423
M1 snyder. jeg havde åbenbart en regning på 1500 kr uden at jeg havde brugt en krone! De fik mig en i en sag, men jeg vandt den, så de skulle betale alt lortet 🤣

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 22:30:02
Svar/Indlæg:
851/30
det er simpelthen for latterligt de ikke har styr på sådan noget.. man kan jo ikke drive et tele selvskab hvis man ikke kan holde styr på sine regenskaber eller hva der nu er galt med... for hvis det er ligesom #10 siger så skal de nok overveje og lave noget andet i stedet for og tage røven på folk... vil enlig godt lige hører om der er andre der har oplevet det samme som #10

/Kriller

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2007 12:12:42
Svar/Indlæg:
3065/208
*** BUMP ***

Yderligere fandt jeg først et par måneder efter ud af jeg, da jeg skiftede abonnement til Prisbasker, at jeg uden at vide det, og uden at vælge det, havde bestilt en "servicepakke", hvilken dog under ingen omstændigheder tilbyder mig noget brugbart. Den kostede 39 kr. ekstra om måneden, men kunne dog fravælges uden noget bøvl. Den tager jeg da på min egen kappe, men den slags markedsføring minder mig lidt om diverse software-installationer, som tager for givet jeg gider have Mozilla Firefox OG Google Toolbar installeret, ved automatiskt at sætte et flueben ud for spørgsmålet. De ting er dog gratis, men i M1's tilfælde minder det lidt om, at de prakker nogen noget på - uden at gøre meget ud af at skilte med produktinfo - du ellers aldrig ville have valgt. Hvorfor tror i de ikke vælger at bruge endnu et spørgevindue på at forklare hvad produktet/tillægsydelsen giver dig - UDEN at sætte noget flueben - så du får VALGET angående en TILLÆGSydelse. Hvorfor skriver de kun med småt, at du samtidig "til"vælger et produkt du ingen interesse har i? Hvorfor giver de ikke kunden noget frihed og noget input... på den måde kan de sku da konkurrere på prisen og samtidig på at levere et produkt du er interesseret i, for på den måde vinder vel både kunden og udbyderen???