Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2007 03:03:16
Svar/Indlæg:
3065/208
M1's troværdighed hænger i en tynd tråd for mit vedkommende. For ca. 8 måneder siden deltog jeg i en af de mange spørgeundersøgelse man kan tilbydes via internettet. "Gevinsten" for at svare på spørgsmålene af statisktisk/commerciel art, dvs. der ofte undervejs i spørgeskemaet tilbydes produkter af den ene eller den anden art ligefra kosttilskud til boxershorts, var i mit tilfælde 100 kr. taletid til M1. Der var bare den hage ved det, at der egentligt ikke var nogen gevinst. I samme øjeblik som du tager taletiden ibrug, bliver du "hooked" hos M1, for det de ikke fortæller dig face-to-face er, at du efter at have brugt de 100 kr. taletid er, at de kræver 50 kr. i "bøde", hvis du ikke inden for, tror det var 2-3 dage efter taletiden var opbrugt, bliver pålagt en "bøde" på 50 kr., hvilket unægteligt tvinger mange til at betale de 50 kr. og tanke yderligere op, hvis man da ikke vælger et andet abonnement. Jeg valgte et andet abonnement istedet; et abonnement der "kun" kostede 79 kr. om måneden og inkluderede 100 kr. taletid - egentlig ikke nogen særlig dårlig pris så vidt jeg er orienteret - hvad jeg dog ikke var informeret om "face-to-face", var at dette abonnement havde 6 måneders bindingsperiode. Det fandt jeg først ud af da jeg bad om at få abonnementet opsagt. De 6 måneder á 79 kr. plus et par gebyrer af en 50'er), har kostet mig rundt regnet 700 kr. - og der er her vel og mærket tale om 6x79 kr. (600 minutters taletid der aldrig er blevet brugt). Mange vil nok let tænke "så er man sku da osse for dum", men jeg mener forbrugerlovgivningen siger at informationer om bindingsperioder etc. skal være synligt face-to-face, og jeg kan da godt læse, og det var info'ene ikke! M1 er i grunden ikke en døjt bedre en børnelokkere. De marketingsmetoder de bruger bærer meget præg af lysskyhed omkring de relevante info omkring deres produkter, dvs. de blot skal have så mange kunder som muligt - uden overhovedet at overveje at deres produkt mere ligner en straf der lader dig være bagbundet mens du er tvunget! til at betale for ydelser du ikke får, det eneste de egentligt tilbyder er produkter der forpligter dig til netop det, som en slags generator der kun genererer minus på din konto, og det skal tages bogstaveligt.
Er det ikke M1 der tilbyder "Nul abonnement" og taletid ? billigt?
Del jeres tanker her i tråden.