#21 Jeg synes egentlig, det er meget fedt at blive ældre. Jeg er godtnok kun 30, så har ikke så meget erfaring endnu, men kroppen begynder jo at forfalde, allerede når man er 25, så lidt kan jeg da mærke. Jeg kan fx mærke, at det tager lidt længere tid at komme i god form, når jeg laver noget, end det gjorde, da jeg var 20. Så jeg kan godt sætte mig ind i, at jeg sikkert vil være mere træt, når jeg er 40, 50, og så videre.
Men samtidig vil jeg også sige, at man får meget mere ro i hovedet, jo ældre man bliver - og det synes jeg, er fedt. Man kommer til at hvile mere i sig selv, og man behøver ikke gøre en hel masse ting for at nyde livet - man kan bare nyde livet, synes jeg. Jaja, som sagt er jeg stadig kun 30, men hvis det fortsætter sådan, kan jeg godt forestille mig at være tilfreds med livet, når jeg bliver gammel, også selvom jeg ikke kan så meget.
Min morfar er 94, bliver hurtigt træt, og kan ikke længere gå uden rollator - han har det egentlig ikke specielt godt fysisk. Men han er i godt humør, er glad for at være sammen med sin familie, og nyder i det hele taget at leve. Jeg håber da, at jeg ender som ham 🙂