Skal lige siges til at starte med jeg er sprit ny inden for OC af grafikkort, og fatter sikkert ikke ret meget - Når det er sagt så lad os komme til sagen. :)
Har købt et Inno3d 8800GT 512mb som jeg godt kunne tænke mig at overclocke.
Men når man er 100% noob til sådan noget som jeg er, så har man brug for en/eller flere til at forklare hvordan og hvilke programmer der skal bruges. Og det er så her i kommer ind i billedet.
Kom med gode tips/tricks eller guide til hvordan jeg får lidt mere ud af mit 8800gt kort :)
Skal lige siges jeg har Q6600 2.40Ghz, 2x1GB PC6400 Ram og et Gigabyte bundkort jeg selvfølgelig ikke lige kan huske modelnr på.
Ikke noget jeg har forstand på, men i mine øre lyder det ikke som en god idé da der muligvis er fundet ud af at 8800GT har problemer med at de bliver for varme, men hvad ved jeg? 🙂
Ud af kassen og så køre den kun 25 %, eller hvad, så tror jeg da fanden, hvis det er tilfældet? Men som sagt, hvad ved jeg og er det overhoved noget der er lige til at gå til, tænker på; ændre de 25 % uden nogen former for "ekstra udstyr"? 🙂
Man skal have rivatuner og så ændre noget inde i "power user" Magter næsten ikke at skulle til at skrive det nu. Kan gøre det i morgen hvis der ikke er nogen der er kommet mig i forkøbet inden. Min ven har et 8800GT så kan jeg fortælle hvad vi gjorde der.
Hmm.... Men tyder på det er godt jeg ikke har nået at købe sådan en fætter endnu, har ellers savlet over den i lang tid, men hvis det er noget med man skal være lidt af en fessor for at det køre, så tror jeg sgu nok det bliver et andet.. 😉
Jeg skal lige høre dig ad. Nu har jeg siddet og leget lidt med Rivatuner og fulgt en guide du viste mig en en tidligere tråd. Det er egentlig slet ikke så svært 🙂
Men når man så vil bruge disse indstillinger i Rivatuner, som fx at få blæseren til at stige til 70% ved fx 60 grader. Skal Rivatuner så startes under opstart, eller bliver instillingerne gemt i gfx driveren, eller hvordan foregår det??
det var mig som vi fik skruet op for hastigheden og den kørte kun med 29% som jeg husker. så før blev den maks 90 grader og nu er det blevet clocket og bliver 70 grader.
I stedet for i snakker om blæser hastighed osv - Var der så ikke en venlig sjæl der ville lave en guide til hvordan jeg f.eks gør i Rivatuner eller nTune ?