Self. flyver signalet ud af vinduet... 🤣 Hvordan skulle man forhindre det? Armeret glas bliver nok lidt fængselsagtigt i længden.
Tror problemet i bund og grund ligger i at folk har en misforstået opfattelse af hvor stor rækkevidde, og hvordan signalerne reflekteres af alt i hjemmet, og hvordan det har indflydelse på signal udbredelsen.
For lige at få det helt på det rene, så er der ingen udvej end at forsøge sig med placeringen af AP og enheder, for at opnår optimal dækning. Det er mere reglen end undtagelsen at et alm. AP ikke kan dække et alm. hus, så forvent bare at du bliver nødt til at installere 2 APs, ét i hver ende af huset, for at opnå dækning over hele hytten! 😉
Jeg har desværre ikke meget tilovers for dem der påstår at deres wlan rækker 100m. eller i rundt til alle naboerne. Det er held og et tilfælde, hvis det gør! Og sikkert også nogle atmosfæriske of reflektive forhold som gør at dækningen er varierende over tid...
Og det hjælper sjældent på mere end signal måleren, at skrue på sendestyrken på ens AP, for folk glemmer jo at det er tovejs kommunikation, så hvis sendestyrken ikke er ens på både AP og klienten, så vil der i princippet ikke være ændret noget på dækningen, ved kun at ændre på AP sendestyrken!
Desværre har jeg heller ikke oplevet nogen nævneværdig forøgelse af dækningen, ved MIMO udstyr, men jeg har endnu ikke prøvet draften, af den kommende n standard, men jeg har da tiltro til at de nu har fået ændret lidt på dækningen, så det bliver, så man tildels kan forvente at dække et alm. hus med wlan, med et enkelt AP, for det er da et problem som mange har efterhånden...