Superbruger
Tilføjet:
13-11-2007 18:34:59
Svar/Indlæg:
49/8
Hjælp! Har en kammerat der har problemer...
starter lige med at ridse op hvad vi arbejder med her:
AMD k2 6000 CPU
Asus Crosshair Motherboard (Republic of gamers)
WD Raptor 74GB SATA-HD
WD 400GB SATA-HD
IDE CD-ROM
Mit problem er at her igår genstartede jeg min PC, og da den da skulle starte op fik jeg en disk boot failure, krise! jeg prøvede derefter at boote med min Windows CD-Rom og fik svaret "Installationsprogrammet har fastslået, at der er flere harddiske i computeren, der ikke kan skelnes imellem, eller det har fundet rå diske. Installationsprogrammet har rettet problemet, men det er nødvendigt at genstarte maskinen. Instalationen kan ikke fortsætte. Tryk på en tast for at afslutte."
som jeg fik besked genstartede jeg maskinen, men fik sjovt nok præcis den samme besked igen.
ok, jeg prøvede derefter at koble 400GB disken af og nøjes med Raptor HDen som er den mit styresystem ligger på alligevel, der starter Windows Bootcd'en til gengæld op, fortæller mig at der er en upartitioneret HD, jeg laver derefter en ny partition, formaterer og den begynder på overførsel af filer, efter den har overført filerne genstarter PC-en og går ind i windows installationen og fortæller mig igen at der er en upartitioneret HD?????? denne loop fortsætter igen og igen.
har prøvet at slutte 400GB HDen til hvor den svarer præcis det samme, netop at der ingen partition er.
i BIOS kan jeg se begge HD uden problemer, og den registrerer også hvis jeg skifter SATA port.
er ved at løbe tør for gode ideer og håber der er nogen derude der kan gennemskue dette.