... en lille fiktiv mail (tanke) til nVidia/ATi
"...
Hej kære (indsæt navn efter eget ønske)
Jeg har med stor iver fulgt med i computerudviklingen det seneste stykke tid. Det er glædeligt, at I nærmest med Canon's iver, sender nye produkter på markedet hver 18. måned, der gang på gang, giver folk lyst til at gå ud og investere i nyt hardware.
Jeg havde en lille tanke der gik på, om ikke alt det der SLi/Crossfire er noget opreklameret noget? Jeg mener, hvis du kunne overføre al regnekraften fra éet kort til et andet, hvori ligger så nødvendigheden med to ens kort? Kunne man ikke, igennem PCI-express portene, blot bede det ene kort om at tygge sig igennem en stor del af dataene, således at man ikke behøvede i så stor grad at købe et nyt kort?
Jeg kan godt se, at jere løsning er den mest økonomiske rentable, da alle de "gamle" grafikkort forsvinder ud i brugtmarkedets tåger. Men det jeg tænker er, at I vil kunne opnå en væsentlig højere omsætning, såfremt I muliggør løsningen, hvor man parrer et ældre (indsæt ældre grafikkort efter eget valg) med et af jeres nyere (indsæt nyere grafikkort efter eget valg). Dermed vil I kunne holde en højere kvalitet, nemmere kontrol med producenterne, og samtidig sørge for en god omsætning af jeres nye grafikchips.
... bare en tanke.
Med venlig hilsen
(Indsæt navn efter eget valg)
..."
- Ovenstående: Det jeg mener er. Hvis der nu ligger SÅ meget regnekraft og ingeniørkundskab bagved de nye grafikkort, så kan jeg vitterligt ikke forstå hvorfor ældre SLi/Crossfire grafikkort kan arbejde sammen (altså, ikke nVidia sammen med ATi, men ATi med ATi og nVidia med nVidia).
Er det bare mig der har tænkt den tanke?