#55 Der er bestemt noget om snakken. Forskellen var enorm dengang man havde 9800 og fx 5xxx, men er så udlignet lidt henad vejen efter hvad jeg har set. MEN, imo er det du skriver i #53 fuldstændig sandt. Nvidia satser på godt nok (og med de nyere kort ER det også godt nok, hvis man ikke har set alternativet 😉 ), og springer såvel driver- som hardwaremæssigt over hvor gærdet er lavest. Ati går, med skiftende held, efter en blanding af det bedst mulige billedmæssigt, og stabile framerates.
Jeg har selv primært haft Nidia skal siges, og faktisk kun selv ejet 2 ATI kort. Men jeg har løbende haft prøvet forskellige ATI kort, og har derfor efterhånden overgivet mig. De ER altså bedre til at smide et billede op på din skærm, basta.
Mht synet: Jeg bruger briller, og har aldrig selv opfattet mig selv som udpræget kritisk mht billedkvalitet. Men alligevel foretrækker jeg ATI's billede, selv når jeg har haft Nvidia. Forskellene som fx #51 linker til kan synes meget små, men når hele billedet tegnes mere præcist, sker der altså alligevel noget med slutresultatet imo.
Denne gang peger alt på at jeg køber ATI. Næste gang kan det være modsat. Er ikke hverken ATI Nvidia ell noget som helst andet fanboy. Køber bare hvad der passer mig bedst på et givent tidspunkt.