#16 Det er absolut en mulighed, baseret på en del års erfaringer med Nvidiakort i almindelighed. De lader helt klart til at være mere tilbøjelige til at lave lags. MEN, der kan være så meget andet.
Fx fjernede et skifte fra Nforce4 Ultra til AMD 1600 chipset for mit vedkommende en masse af den slags, men med de nyeste spil der er dukket op, har jeg igen tendens i retning af hvad der minder om loadlags. Det er et SUPER sært fænomen, som det er enddog meget svært at blive klog på desværre.
For nogle er en alm. hdd rigeligt, mens andre først kører problemfrit med en Raptor. Søgetiden er nu iøvrigt en temmelig væsentlig parameter, da mange af de ting man til daglig skal bruge på hdd'en, er små filer. Altså er der forskel på hvoir hurtigt hver enkelt fil bliver fundet, og dermed hvor lang tid det ta'r at loade.
Jeg sidder pt ved en maskine jeg med egne øjne har set kører FEAR fejlfrit, mens den med min spil og os hdd, som er en WD RE2 (250gb) tydeligt stopper op når der skal loades ell gemmes i spillet. Her taler vi den samm gang hardware købt af en fyr der havde Raptor på den, så her er forskellen da induskutabel sku man mene.