Steelseries Siberia

Diverse d.  24. november. 2007, skrevet af Claus35
Vist: 5993 gange.

Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 00:00:00
Svar/Indlæg:
5410/123
Steelseries har sendt dette headset forbi de førende DJ's, rock musikere og ikke mindst pro CS-spillere!

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 16:58:10
Svar/Indlæg:
3065/208
De eneste der kan lave hovedtelefoner er sku Sennheiser, AKG og Beyer Dynamics. Hvis Steelseries vil konkurrere på lydkvalitet - gaming eller ej - bli'r de nok nødt til at stjæle de førnævntes enheder.


Ne0nfarven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2007 17:07:23
Svar/Indlæg:
286/51
Er det mig der er helt galt på den? Steelseries må da have købt modellen af Icemat.
Jeg har Icemat siberia og har haft dem i omkring 2 år. 😉


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 17:11:51
Svar/Indlæg:
5410/123
Så vidt jeg har forstået, så har Steelseries opkøbt Icemat, ja.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 17:22:54
Svar/Indlæg:
3065/208
Og hvor har Icemat købt deres enheder?

Hvis Sennheiser, AKG og Beyer Dynamics ville sætte sig på pc-headset-markedet kunne de bare gøre det. Det er jo ikke det sværeste at "adde" en mikrofon på deres headsets. Deres lyd er bare den bedste hvad hovedtelefoner angår, og jeg tror sku ikke på at et pc-headset som er hamrende godt til spil, nogensinde vil overgå et hifi-headset uanset om det er lavet til spil eller ej.

Udmærket review, men en sammenligning (med eller uden mikrofon-faktoren) mellem de "meget" dyre hifi-hovedtelefoner og generelle pc-headsets, og diskussionen om pc-headsets er bedre til spil (mikrofonen udeladt) end hifi-headset, synes jeg er værd at tage.

Det er fedt at have et godt headset til gaming, men det er saftsusme osse fedt at høre ens favoritmusik i et ordentligt sæt hovedtelefoner. I ~1993 købte jeg for lidt over en tusse!, et sæt sennheiser hovedtelefoner, og aldrig nogensinde har jeg nydt Metallica's One ligeså godt! Bassen var så genial - jeg tror det er tlt på umuligt at finde et sæt stereohøjttalere - uanset pris - der kan tilfredsstille dig bedre end det sæt hovedtelefoner, men hovedtelefoner har altid været "hifi'ens" optimale medie.


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 17:46:10
Svar/Indlæg:
5410/123
#4 Mit Denon headset er købt i hifiklubben, for ca. 350-400 kr. Dvs. billigere end Siberia. Det er klart min vurdering, at mit Denon er bedre end Siberia til musik. Mit Denon er meget klarere og tydeligere, så på den måde er mit også bedre i spil, men det at Siberia laver for meget bas, lyder egentligt meget fedt i spil, men det ødeligger musik.

Derfor ville jeg personligt også vælge et HiFI headset. Men for en gamer, duer det bare ikke, ikke at have en mik på headsettet.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 18:05:44
Svar/Indlæg:
3065/208
Hvis du fx går i hifiklubben for at høre om et sæt højttalere er pengene værd er det selvfølgelig værd at vide om de skal bruges til rock eller klassisk, så derfor er det en god idé selv at tage en cd med (synes selv Pink Floyd - The Wall er genial) men jeg vil dog hævde at hifi-headsets altid vil være bedst til at gengive den lyd spilproducenten eller bandet havde i sigte.

Og med hensyn til positionering (3d-lyd) er intet stereo-headset bedre end noget andet. Det er netop op til lyd-programmøren og creative o.l. at sørge for lyden bliver proportioneret ordentligt - medmindre der er tale om et 5.1 headset.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 18:11:03
Svar/Indlæg:
3065/208
Jeg vil bare gerne ha et hifi-headset med en mikrofon :)

Og producenter der siger noget som "especially designed for gaming" bør man imo. gå LANGT udenom, for de prøver entet at tage pis på dig, eller også er de direkte åndssvage. Lad vær at købe hos dem af medlidenhed, de bør gå konkurs.


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 20:15:42
Svar/Indlæg:
5410/123
Jeg bruger jo så også mit HiFi headset, til at game med, og efter at have hørt dette, behøver jeg ikke skifte 😛 Men hvis du nu læser en test af et af de Empire headsets, ser det jo ud som om, at det lige netop er noget der kan spille musik, og som er udstyret med en mik.


mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 14:37:19
Svar/Indlæg:
3588/418
SteelSeries og Icemat er et og samme firma, og har da altid været det.

De har bare valgt at smide deres hjemmesider sammen.


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 04:17:10
Svar/Indlæg:
2175/21
de har ihvertfald været det ret længe, men imo er speedlink et bedre valg til gamerne...de holder også til en hård medfart. deres svage side er normalt bassen der slet ikke kan måle sig med sennheisere og steelsound..til gengæld er de behagelige...og det er jo mellemtone og diskant man bruger mest i spil. men ja..sennheiser hd versioner med en god mic på ville bestemt sælge mere da mange gerne vil give prisen.


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2007 06:24:04
Svar/Indlæg:
5410/123
#10 Jeg ville nu gerne have en ordentlig og bas fyldig eksplosion, når jeg spiller 😉


rubel
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2007 20:11:45
Svar/Indlæg:
3/1
Jeg lagde bare mærke til en lille fejlfortolkning der har sneget sig ind. Under beskrivelsen af ørebøfferne skrives der: "På ydersiden af selve "højttaleren", er der et gitter. Det lader desværre en masse lyd komme igennem, så det er meget tydeligt at høre lyden, når man sidder ved siden af det. Men det er nok lavet lige som en højttaler, med basrefleks kabinet, for at give basen noget mere punch."
Det er ikke et basrefleks system, men et åbent eller halvåbent design der beskrives. Og jo det har noget at gøre med bassen, men lige så meget med resten af lyden. Og ja det kan være forstyrrende for dem der sidder tæt på at de kan høre hvad der sker på indersiden. Til gengæld er lydbilledet mere åbent/luftigt, hvor det lukkede system der næsten ikke lukker lyd ud virker meget klemt. Jeg mener osse at bassen er mere mægtig i et lukket system og diskenten og mellem tone er bedre udtrykt i et åbent eller halvåbent system.
Jeg håber dette bliver set på som positiv kritik og ikke et personangreb, ellers god artikel 😉


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 20:14:31
Svar/Indlæg:
5410/123
#12 Tak for det 🙂

Jeg har så også senere læst, at det er for at ham med headsettet på, kan høre når nogen snakker til ham 😉 Og det er jo meget nyttigt til et LAN-Party :yes: