Lad dem nu bare om det. Ignorér det hvis du har overskuddet til det.
Grunden til der bliver opfordret til at du skal ha' 2 stk. grafikkort i maskinen, er fordi et spil som Crysis ikke kan køres med alt på max i en høj opløsning med et enkelt grafikkort. De er simpelthen ikke hurtige nok endnu. De grafikkort der er est value i at købe lige nu er 8800GT og HD3870. Hvis du f.eks køber et 8800Ultra eller GTX, så betaler du rigtig meget for den lille forskel der er mellem disse modeller og et 8800GT. HD3870 er det nyeste udspil fra konkurrenten ATI, som skal konkurrere med 8800GT i det prisleje de ligger i. HD3870 er en smule langsommere end 8800GT, men prisen er også en del lavere. Dertil kommer også at alle 8800GT til under 2200,- er udsolgt, og derved er den value der var i dem ift. prisen ligesom falmet.
Det er derfor jeg anbefalder 2stk. HD3870, og dertil et bundkort med X38 chippen, som understøtter PCI-E 2.0 x16 på begge PCI-E porte, der sørger for at udnytte grafikkortene fuldt ud.
Om du går efter en Q6600 eller en E6750 er den største forskel, at Q6600 ikke er clocket lige så højt som E6750, men den har til gengæld 4 kerner. Disse fire kerner er der ikke ret mange programmer og spil der understøtter lige nu, så hvis du vil være sikker på en hurtigere clockhastighed, så skal du gå efter en E6750, der jo trods alt også har 2 kerner, som de fleste programmer og spil er ved at kunne udnytte.
Hvis der ellers er noget jeg kan hjælpe med, så svarer jeg gerne, og starter ikke OT debat 😉
Mvh. Mads 🙂