#12 Har ret i at man ikke nødvendigvis opnår den voldsomme ekstrabesparelse, hvis forbruget primært er idle. Det er først ved load at en BE for alvor sparker fra sig. Men hvis du agter at bruge den til så relativt mange forskellige ting som du har skrevet, tror jeg nu også den kan komme over idle noget af tiden. Merprisen taget i betragtning, synes jeg stadig det er en god investering, OG en god og sund tanke 🙂
Mht #11: Min pc kører de dage jeg er hjemme (uni stud, så flere dage end en arbejdende), stort set fra morgen til aften. Det meste af tiden -surprise surprise- blot idle, og passer man ikke på, løber det altså hurtigt op i en masse penge. Men for mig handler det nu lige så meget om kølingen som nævnt, og tanken om at tænke lidt miljømæssigt afbalanceret. Spille skal jeg sgu stadig kunne, så en gammel P2 ell 3 med onboard gfx holder desværre ikke til behovet. Altså må der tænkes alternativt. Der har AMD pt nogle interessante løsninger, hvor især deres chipset skiller sig ud ved lavere forbrug. Det kommende FX790 skulle have et maxforbrug på 18watt, hvilket er absurd når man tænker på at det også er det der kan komme til at køre med op til 4 gfx i Quadfire. Sådanne små forskelle over hele pc'en ender med at give pote til sidst, og på årsbasis kan det godt blive en behagelig overraskelse.