Data recovery??

Software d.  18. november. 2007, skrevet af fckorner
Vist: 339 gange.

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2007 12:28:13
Svar/Indlæg:
98/64
Jeg har vist fået sat 2 af mine harddiske i RAID selvom min computer ikke skulle være sat op til det :(

Så nu har jeg mistet en masse på den ene af dem.

Er det noget der kan redes??
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2007 12:42:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Ja, men du er nok nødt til at betale dig fra dig, eller find en ven der måske har programmet. Så kan han måske hjælpe dig? 🙂

Jeg har selv både: 'GetDataBack' (både NTFS og FAT32) og 'Easy Recovery', og det er nogle sublime programmer. De har hurtigt tjent sig ind igen, dels ved småtjenester for folk som er kommet til at formattere RAM-kortet til deres kamera osv. (hvis du forstår sådan en lille fidus 😉).

Så længe du ikke har lagt noget over på harddisken igen, så kræver det faktisk kun to ting:

1: En ledig harddisk med plads til recoveryfilerne.
2: En stor portion tålmodighed.

Fremgangsmåden er simpel: I dit tilfælde skal du blot finde den nyeste partion, kopiere den over på den tomme disk, og kopiere den tilbage til den disk du nu vil bruge til dit formål 🙂

- afsæt et par timer til det 😉

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2007 12:48:01
Svar/Indlæg:
98/64
Jamen tror jeg lige vil prøve GetDataBack :)

Mange tak for hjælpen og håber det virker.

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2007 13:17:19
Svar/Indlæg:
98/64
Jeg fik prøvet GetDataBack og fandt da også alle mine ting, men for det første er der en sort streg over alle tingene og da jeg fik kopieret det hele over på en anden harddisk, var der ikke noget af det der virkede :(

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 13:44:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det med streg over, er slettede filer. Hvis du ikke har fået kopieret dem over alligevel, så ville mit gæt være, at du kører med prøveudgaven 🙂

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2007 14:19:13
Svar/Indlæg:
98/64
Der står det er en licensd udgave.
Men der er 4 valgmuligheder i starten, men hvilken skal man vælge??

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 14:20:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Uha, det er længe siden jeg har brugt GDB, kan du tage et screenshot eller noget? Du har mig på messenger jo ;)

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 00:25:27
Svar/Indlæg:
98/64
Prøvede også et der hedder Undelete PLUS og fik flyttet et par billeder over på en anden harddisk men jeg kunne ikke se billederne :(

The

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 01:14:09
Svar/Indlæg:
1406/100
Nej Stop ingen af de 2 programmer virker.. du skal hente recorvy my files det virker Det korster lidt 😕 Men det virker 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 06:40:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Det er fordi, at det højest sandsynligt er prøveversioner. De viser dig blot, at filerne kan findes, men for at få dem kopieret over, skal du betale for den fulde udgave.

-> #8

Jeg håber så sandelig ikke at det er 'Get Data Back' og 'Easy Recovery Professional' - du hentyder til?!

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 12:06:51
Svar/Indlæg:
98/64
Hvilket af de programmer burde jeg invistere lidt penge i??

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 12:17:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Det er et spørgsmål om temperement. Jeg har købt dem begge, fordi de begge er gode, men hver især tager ret godt fat på nogle områder.

Ofte er det sådan, at hvis det ene program ikke finder noget, så kan det andet, og omvendt.

Det mest brugervenlige er klart "Get Data Back", hvorimod det lidt mere tekniske er "Easy Recovery Pro". Grunden hertil skal findes, at "E.R." har flere muligheder, og man indstiller hvilket filsystem man søger efter.

Der køber man til gengæld "GDB" specifikt. Så hvis du har NTFS nytter det jo ikke noget at købe FAT-udgaven.

En anden fordel ved Easy Recovery er, at du har et væld af muligheder for specifik søgning, og har du eksempelvis en ekstern harddisk, kan du få programmet til direkte at lægge filerne derover. Det kan du - så vidt jeg har erfaret - ikke med GDB. Der skal den søge, og derefter kan du overføre. Så du kan sætte Easy Recovery til at søge, gå en tur på et par timer [ 😛 ], komme hjem igen og så er det hele dér som du vil have det.

Mens GDB lader dig vælge imellem flere forskellige partitioner/historikker, inden den begynder at genganne filerne. GDB giver dig også, visuelt, et bedre overblik over hvad den laver. Det er ret ubrugeligt et eller andet sted, men det ser nu meget cool ud med filerne kørende ned over terminalvinduet (om man vil).

Mit umiddelbare råd ville være, at købe det ene af dem, du bestemmer sgu i regelen selv, og se hvordan det arter sig. Kører det ikke som du gerne vil, så køb det andet også.

Som sagt. Hvis du har venner og bekendte, så kan du hurtigt tjene en øl, 50'er eller mere, ved lige at gendanne en harddisk/flashkort o.lign.

Jeg skulle i hvert fald ikke eje programmerne i lang tid, inden de tjente sig selv ind. Jeg er især blevet populær hos svigermekanikken, efter at svigermor var kommet til at slette billederne fra deres flashkort til kameraet. Vupti! Så var der et helt års billeder, kopieret, brændt over på CD.

Men den var lidt trickey, jeg måtte bruge begge programmer, end del gange endda, især fordi datoerne på billederne forvirrede mig. Men det viste sig jo netop, at der var mange gamle billeder på.

... så forestil dig en harddisk på 500 GB der skal gendannes - hvad der måtte lige på sådan en fætter af ting og sager. Det vigtigste er blot, at sker skaden, må man ikke foretage sig yderligere. Det værste man kan gøre er, at begynde at kopiere/installere filer og programmer på harddisken med de tabte data.

Metoden er lidt som man ser på film. En eller anden skriver på en blok, detektiven kommer ind, tager en blyant og kører den hurtigt over papiret der var næstefter, og stille og roligt kommer skriften frem. Det er noget lig den måde disse programmer arbejder på. Du kan formattere, fdiske så tosset du vil, så længe man ikke flytter data på den.

Hvis jeg skulle give et ultimativt råd, så må det være Easy Recovery Pro. Men vær opmærksom på, at GDB altså også er et skidegodt produkt.

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 15:22:38
Svar/Indlæg:
98/64
Det er bare rigtig surt at bruge så mange penge hvis det så ikke kan rede mine billeder :(

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 15:43:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Det er derfor du kan downloade såkaldte "trials", hvor du kan se om programmet kan finde filerne. Lykkes det, kan du jo med rette købe den fulde udgave, for dermed at kunne kopiere filerne over.

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 16:06:25
Svar/Indlæg:
98/64
Kan du så ikke give et link til den udgave af Easy Recovery jeg burde købe?? :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 17:15:02
Svar/Indlæg:
23132/740

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 18:31:13
Svar/Indlæg:
98/64
Ved slet ikke om jeg overhovedet har råd til det :(

fckorner

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2007 21:52:15
Svar/Indlæg:
98/64
Har fået installeret Easy Recovery Pro, men når jeg så går ind for at gendanne data, s¨kan det ikke se mine harddiske.
Men det kan det godt når jeg bruger en Trial af programmet.
Nogen der ved hvad det kan være??