#0 Jeg plejer som noget af det første jeg gør, når jeg har haft formateret, at slå indeksering fra, ved at højreklikke på dine disk ikoner, og så vælge egenskaber og fjerne fluebenet i "brug indeksering for hurtigere søgetider". Dette skal ikke misforstås med hurtigere søgetider på din disk, men at når du selv søger på disken, kan det gå hurtigere.. men hvor tit bruger man den funktion? jeg gør ikke, og vil heller ha mere diskperformance, som man jo får, ved at deaktivere indeksering.
yderligere så kan du slå planlagt diskfragmentering fra, og så selv gøre det engang i mellem, med fx. programmer som Perfectdisc eller Diskeeper.. vil dog anbefale førstnævnte...
har du 4gb ram kan jeg anbefale at sætte pagefilen til 512mb på et drev modsat Vista og så køre med en 2 eller 4 gb hurtig USB-stick med Readyboost funktionen...
yderligere kan man købe en harddisk med 256 flashhukommelse - det har jeg dog prøvet, men jeg syntes ikk rigtigt, at jeg kunne få det til at virke eller mærke forskel, så de røg retur de hybrid-diske... 😉