Prometeus Revolution

Hyggehjørnet d.  18. november. 2007, skrevet af Fonzi
Vist: 321 gange.

Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
18-11-2007 23:02:55
Svar/Indlæg:
262/18
En prognose om hvordan vi opfatter Mass/multi media i fremtiden...

http://www.boreme.com/boreme/f...

Rammer han plet eller hva'?
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2007 23:33:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Bortset fra firmanavne, som man jo aldrig ved noget om, når det gælder fremtiden. Så tror jeg det er den retning vi er på vej i. Det er uundgåeligt og jeg tror jeg vil strække mig så langt som at kalde det for sammensmeltningen af digital og menneskelig evolution.

Jeg regner/håber da lidt på, at man inden for min levetid kommer til at se menneskelignende robotter og mennesker med proteser og implanter der gør dem automobile. Robotter der kan tjene menneskene i de opgaver der er opslidende og for farlige for os.

Jeg regner med, at menneskene vil blive kørt ud på et sidespor en gang. Men når det sker, så er udviklingen så langt, at overgangen bliver gnidningsfri. Jeg tror ikke på en maskinel revolution som i f.eks. 'the matrix'. Ganske vist kan kunstig intelligens være hurtig til at regne ting ud. Men den er i sidste ende designet af mennesker, og vil derfor have sine naturlige begrænsninger.

Selv den evolutionære kunstige intelligens. Design bliver evolutionært/genetisk opbygget. Hvor vi ikke længere anvender formler, men simpel "survivel of the fittest" til at udvælge de tekonologier der vil passe bedst i den givne situation.

... jeg ikke alene tror, men håber han rammer plet.

Det farlige er så bare: Dem er kontrollerer netværket mellem menneskene, kontrollerer også mennesket.


|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 12:20:18
Svar/Indlæg:
2694/107
#1
Du har set for meget I, Robot

/Ash