Anmeldelse til forbrugerstyrrelsen?? - Express Delivery

Diverse d.  19. november. 2007, skrevet af Ascanius
Vist: 1351 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:13:14
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.
jeg står desværrre og skal anmelde Express Delivery til forbruger styrrelsen

De har nu haft en RMA sag kørende på et bundkort jeg ha sendt ind i mere end en måned, når jeg kontakter dem svarer de ikke mere.

Hvordan gør man, nogen der har et link til hvor det er at man opreter sin klagesag ved forbrugerklagenævnet?

Jeg har skrevet til Expresse Delivery i god tid og advaret dem om at der nu snart var gået en måned og når dette skete ville jeg gøre påkrav om at få mine penge tilbage som jeg har ret til hvis jeg ønsker det.

Men det var så min sidste mail til dem som de så bare slet ikke svarede på.

Jeg har kun brug for hjælp til at finde ud af hvordan jeg ingiver klagen og intet andet, så lad venligst være med at spamme min thread med nogen anden information end den jeg spørger til tak!

På forhånd mange tak for hjælpen.
Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:23:21
Svar/Indlæg:
3410/199
#0 --> Jeg kunne godt tænke mig at se et direkte link til der, hvor det står, at du har ret til at få pengene igen efter en måned? Det står der så vidt jeg ved ikke noget om direkte.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:25:58
Svar/Indlæg:
20170/383

Ved godt du ikke gider høre det.

Men ville det ikke være en ide at sætte sig ordentligt ind i tingene FØR du truer med forbrugerstyrelse/klagenævn og alt sådan noget??
Det ville virke lidt mere troværdigt frem for at du nu først skal spørge til råds her. Tror du ikke også at Express Delivery læser disse sider og griner lidt af dig nu fordi du ikke ved hvad du skal gøre??

Bare lige et godt råd 🙂

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:26:47
Svar/Indlæg:
725/128
Hej, kan du ikke lade være med at skrive når jeg nu ber pænt om det i min tekst, søger kun hjælp til at finde hvor jeg ingiver min klage og intet andet, så respekter det venligst når jeg nu ber om det.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:28:28
Svar/Indlæg:
725/128
Hey lameasses, har fået af vide at det er en måned.

Men har i svært ved at forstå hvad jeg skriver, gentager lige:

Jeg har kun brug for hjælp til at finde ud af hvordan jeg ingiver klagen og intet andet, så lad venligst være med at spamme min thread med nogen anden information end den jeg spørger til tak!

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:30:44
Svar/Indlæg:
4310/364
Nu gider man godt at hjælpe når man bliver kaldt for lameass :yes:

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:32:05
Svar/Indlæg:
20170/383

Tror du selv du får meget hjælp ved at kalde folk sådan noget??

Og jeg vælger at tro på at #1 er mere rigtigt på den, end hvad du har fået af vide at din fætter eller hvor du nu har hørt det fra.

EDIT: Med den kommentar i #4 troede jeg egentlig at du var en teenageknægt. Jeg er jo nærmest chokeret over at en voksen mand snakker sådan til andre mennesker. Med mindre alderen da er fake.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:32:25
Svar/Indlæg:
725/128
Hvorfor er det så svært at forstå hvad jeg skriver eller for den sags skyld at respekterer det?

Skriver i ganske normalt sprog til at man ikke spammer og det er det eneste jeg har fået ind til nu.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:37:16
Svar/Indlæg:
4310/364
7# Fordi du meget hurtigt bliver sur. Men her er lidt læsning: http://www.forbrug.dk/raad/com...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:37:16
Svar/Indlæg:
6181/270
kig på ders hjemmeside det er jo ikke så svært igen
http://klag.klagetjek.dk/FsCom...
der kan man lave en online klage

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:43:26
Svar/Indlæg:
264/40
Først skal du udfylde et klagebrev som du skal sende ind til dem. Svare de ikke på det, kan du gå videre med sagen til forbrugerklagenævnet. Skabelon til klagebrev her:
http://klag.klagetjek.dk/lette...

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 10:54:56
Svar/Indlæg:
725/128
Mange tak for hjælpen til Mapples og illuzioN og ingen andre.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:00:11
Svar/Indlæg:
4310/364
Dig gider jeg da at hjælpe en anden gang. Det er barnligt iikke at kunne tage noget konstruktivt kritik. Det er bare min mening. Og så fra en voksen mand.

season88

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:05:20
Svar/Indlæg:
1221/95
Her er endda et direkte link til din påstand om rep-tid: http://www.forbrug.dk/klage/re...

Og som du kan se har du egenligt ikke rigtigt krav på noget, med mindre du er blevet lovet en max tid på din reperation.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:06:39
Svar/Indlæg:
20170/383

jeg tror ikke det er umagen værd.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:08:27
Svar/Indlæg:
6181/270
#14 var den kommentar nødvendig? 😐

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:15:21
Svar/Indlæg:
20170/383

Måske ikke. og dog.
Det jeg tænker på er at folk alle gerne vil bidrage med et eller andet. Hvad enten det er noget #0 vil høre eller ikke vil høre. Men det hele er dog i mine øjne noget der kan bruges i denne sammenhæng. Selv det jeg skriver i #2 synes jeg egentlig burde være noget man tager til efterretning, også selvom jeg lyder lidt negativ. Dette er dog ikke hensigten på det tidspunkt.

Når så der bliver skrevet i #4 som det gør mister man jo lysten til at hjælpe sådan en mand. og uanset hvad, hvis man i et forum som dette sørger hjælp hvorfor tager man så ikke imod al den hjælp man kan, og så selv sortere i det bagefter??

Det er da bestemt ikke god skik at opføre sig sådan.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:26:28
Svar/Indlæg:
725/128
Men det er god skik ikke at respekter det man spørger pænt til i en tråd.
Det er jo fuldstændigt ulogiskt det du lukker ud menneske.

Akkurat ligesom
#8 skriver haha
7# Fordi du meget hurtigt bliver sur

Okay ja, men nu er det jo sådan at jeg først bliver sur når man ikker espekterer det jeg venligst beder om, så dermed kan det jo ikke bruges som begrundelse for at man gør det.

Hvad kom først Hønen eller æget lol.

Jeg griner fyrsteligt af at folk der ikke engang kan se så simpel logik.

At man ikke kan respekterer hvad jeg pænt beder til og derefter bare kværulerer om hvad der er korrekt og ukorrekt i ngoet der er ultra logik er da et tegn på den ypperste form for idioti og hvis man heller ikke kan eller vil inse det, ja så prøv bare at debaterer i en offentlig debat ude i virkeligheden, så kan det være man vil fatte hvad det er jeg mener, for der vil man hurtigt blive irettesat.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:30:27
Svar/Indlæg:
20170/383
Jamen så undskylder jeg mange gange.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke vil tage imod al den hjælp du kan få når du nu står i en træls situation med Express Delivery. Ikke mindst når det viser sig at du åbenbart har misforstået noget i forbindelse med at du tror at du kan få pengene tilbage efter en måned.

Men jeg håber da det lykkes for dig alligevel..

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:31:06
Svar/Indlæg:
4107/224
Hejsa.

Jeg synes du skulle ta' at give Express Delivery et ring og høre dem om hvordan det går med din RMA-sag. det er altid bedre at få en direkte snak med dem. Tal pænt til dem, og lad være med at hidse dig op, og kalde dem lameasses :yes:

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:32:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Så vidt jeg ved kan man ikke ringe til Express Delivery. Du kan ikke finde noget tlf nummer på dem. Men er det ikke noget med at det er Midt-data der ejer Express Delivery?? Så var det måske en mulighed at ringe til dem.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:37:12
Svar/Indlæg:
2516/381
Sidste jeg havde en mobo hos dem tog det 1½måned,,, så det er ikke uæsdvanligt at det tager lang tid hos dem

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:38:28
Svar/Indlæg:
4107/224

Jo, det har du sgu ret i 😛
Det havde jeg ikke lige set 😴
Men du kan give midt-data et ring så, for jeg mener også at ED er et underfirma af Midt-Data.

Her er deres nummer: -->> +45 87 25 62 56

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2007 11:42:06
Svar/Indlæg:
193/40
Ascanius du kunne også skrive til express delivery hvor du gør dem opmærksom på at de ikke har foretaget afhjælpning som de er berettiget til iflg. § 78 indenfor rimelig tid. Derfor har du ret til iflg §79 at ophæve købet og få pengene tilbage.

Desuden skal du give dem en deadline dvs. såfremt du ikke har modtaget pengene inden. d 26 november vil du oprette en klagesag hos forbrugerstyrelsen.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:55:52
Svar/Indlæg:
725/128
Ja det er korrekt at de ikke har noget nummer, jeg har gjort hvad jeg har syntes at kunne for at finde et nummer til dem, men uden held.

Det er da ganske muligt at Midt Data kører en form for parralel salg for at ramme alle kunder, dem der vil betale mere eller mindre og så via en service forskel som de vel og mærket bare selv laver kunstigt stimmulerer en forskel som de så håber på at folk reagerer på og dermed vælger den dyre afdeling frem over, dette er spekulation herfra, men jeg har set det før hvor det var rigtigt.

Vi forbyder parralele import ved lov, men parralelsalg er okay, hmmmm. mangler der ikke moral her mon?

Men der er flere hardwareshops der er ejet af samme basgmænd, men det burde virkeligt forbydes, det burde også kræves ved lov at man skulle have en service telefon hvor der SKAL være en der tager røret, man må selvfølgeligt gerne lave så det hele skal ske online, men det burde altså være sådan at der ved lov vasr påkrav om et slags service nummer hvor man altid kunne få fat i dem bagved til krittiske sager.

Jeg er lidt påholden med at ringe til Midt Data, da de jo ikke kan hjælpe mig da det andet jo er et andet firma i et andet cvr nummer om dem der sælger sidder i samme hytte eller ej er jeg sikker på hvad jeg får af svar når jeg ringer, men det kan jo blive nødvendigt at prøve.

JEg har selv fået af vide af en kløgtig herre at fristen var en måned ved alm. reklamation af hardware, men efter nu selv at have læst jeg ved ikke hvor emget igennem kan jeg ikke selv finde nogen som helst nøjagtig tidsfrist, de bruger hele tiden bare udtrykket "rimelig" ligesom de også bruger udtrykket "forståes" som ligger op til en form for dommer, altså det man på alm. dansk kalder gummi parragraf, så i stedet for at ingive en klage nu til de 160 kr tror jeg lige jeg ringer til den gratis retshjælp først i deres spæde telefon tid for at få afklaring om dette, for man får jo kun de 160 kr tilbage fra forbrugerstyrrelse hvis de giver en medhold.

Så ringer lige til den gratis retshjælp i morgen og poster så her i forum hvad jeg finder ud af, tror der er mange der kunne have glæde af at vide netop den tidsfrist her med nøjagtighed.

Hvis det er i en butik ved jeg med garrati at det er 2 måneder, derefter kan du bare sige du vil have pengene tilbage også selv om de siger de der har det klart, er det for sent, så er det for sent så at sige.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 11:59:50
Svar/Indlæg:
725/128
Det har jeg gjort, det skriver jeg sådan set også i toppen.

"Jeg har skrevet til Expresse Delivery i god tid og advaret dem om at der nu snart var gået en måned og når dette skete ville jeg gøre påkrav om at få mine penge tilbage som jeg har ret til hvis jeg ønsker det. "

Det gjorde jeg pr. mail og jeg henførte til forbrugerlovgivningen og det er den mail som jeg skrev til dem sidst som jeg ikke fik svar på fra dem.

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
19-11-2007 12:09:22
Svar/Indlæg:
193/40
Jo men, det er altid godt i den sammenhæng at henvise specifikt til gældende ret(§). Så ved sælger at du mener det, og du kender din ret, når du siger at du vil have pengene tilbage såfremt de ikke foretager afhjælpning indenfor rimelig tid.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 12:17:53
Svar/Indlæg:
2145/218
Bare lige en friendly reminder husk at fejl på elektronik hardware anses for at være avanceret elektronik og derfor har fomidlende omstændigheder hvad angår rep tid.

Men www.forbrug.dk er hvor du finder alle de informationer som du skal bruge, jeg ønsker dig held og lykke med sagen skulle der blive rejst en sag mod dem.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 13:37:33
Svar/Indlæg:
3410/199
Drejer det sig kun om 160kr, eller?

Jeg mener ikke, at man kan indgive en klage, hvis beløbet er under ca. 5-600kr. Ret mig, hvis jeg tager fejl?

Eller har jeg misforstået noget?

EDIT: Eller er det kun i forbindelse med private handler?

spirit

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2007 16:38:39
Svar/Indlæg:
51/7
#28 koster 160kr i gebyr at oprette en klage hos forbrugernævnet afaik.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 19:46:38
Svar/Indlæg:
3410/199
Taget fra:
http://www.forbrug.dk/klage/kl...

Beløbsgrænse

Som udgangspunkt kan du kun klage til Forbrugerklagenævnet, hvis den vare eller ydelse, du har købt, har kostet mindst 800 kroner.
For tøj og sko er den nedre beløbsgrænse 500 kroner, mens den for biler er 10.000 kroner. Den øvre beløbsgrænse er 100.000 kroner for alle slags sager.

Dispensation
Der kan gives dispensation for den nedre beløbsgrænse, fx hvis klagen er principiel og har betydning for mange forbrugere, eller hvis sagen drejer sig om et stor erstatningskrav.

Er beløbsgrænsen opfyldt?
Ved klager over kontraktforhold, hvor du betaler løbende, fx lejeaftaler og abonnementer, kan det være usikkert, om beløbsgrænserne er opfyldt. Der sker en vurdering i den enkelte sag.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 14:59:41
Svar/Indlæg:
725/128
Så har jeg lige lagt røret på til den gratis retshjælp, jeg talte med en ældre herre og Jurist.

De fortæller mig at om jeg så havde ret til noget så ville hverken deres eller forbrugerstyrrelsens kendelser bruges til noget reelt lovformigt.

Altså forbrugerstyrrelsen er intet andet end et sekretariat der modtager klager og efter et par måneder så kommer med en melding som det eneste du kan bruge til er at vide om du har medhold eller ej i en given retsag, men det har intet belæg, så dem klagerne måtte været rettet imod kan skide på deres kendelser.

Så snak med pølsemanden og græd over hans skulder medens du får dig en hotter, den koster kun 20 kr i ristet tilkstand og efterlader følelsen af du da har fået et eller andet modsat de 160 kr geven ud til ingeting ved forbrugerstyrrelsen.

Det var vel også derfor det var ved at blvie nedlagt før end det rigtigt startede op, fordi det bare var et sekretariat, så du kan føle og tro du får noget, uden du får en flyvendes skid.

Belastende, ligesom demokratiet, så du tror du bestemmer noget og intet andet.

Molotov cocktail virker som et noget mere lovende alternativ, man kan jo som tænkende individ ikke undgå at føle bare en lille smule anger kan man?

og med hensyn til det med "rimelig tid" omkring loven om reklamation kunne han kun sige som jeg har skrevet det længere oppe at det jo bare var en gummiparagraf.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 21:19:38
Svar/Indlæg:
3410/199
#31 --> Ordet "gummiparagraf" virker ellers ikke som godt beskrivende af den holdning jeg forstod på indlæg #0 at du havde. Men nevermind.
Det var dog sørleligt. Så er den eneste reelle trussel altså et rigtigt sagsoplæg eller at gå til medierne. (Hvis de vil høre på en).

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 21:34:17
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg følte samme totale magteløshed, da jeg for et halvt år siden havde en RMA sag ang. et bundkort med Getmore, getmore var ligeglade med mine trusler ang, mine krav ifølge forbrugerstyrelsen osv. Jeg har på fornemmelsen at de godt vwed at man ikke kan gøre en pind.
Der gik 2 måneder før jeg fik et "nyt" bundkort.
Jeg havde gjort præcis som forbrugerstyrelsen anbefalede mig, sende en klage, derefter sige at jeg forventede at have min vare retur inden der var gået 3-4 uger, derefter sendt flere mails for at sige at tiden var gået og at jeg havde ret til at få en vare magen til eller pengene retur, derefter sendt mails for at sige at hvis ikke pengene eller varen kom retur ville jeg klage til klagenævnet...