xp home install loop

Diverse d.  19. november. 2007, skrevet af PeRan
Vist: 484 gange.

PeRan

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2007 13:49:12
Svar/Indlæg:
102/19
Jeg forsøger at installere windows xp home på min harddisk, og i starten ser det også ud som om at det går som det skal.

Den formatterer harddisken som den skal, og kopierer så de nødvendige installationsfiler over på harddisken. Derefter står der at den vil genstarte, og så fortsætte med installationen.

Desværre så går den ikke igang med installationen når den har genstartet, men går ind på den samme menu som jeg fik før. Den vil have at jeg skal formattere harddiskken igen og kopiere de samme filer over jeg lige har kopieret over.

Jeg fandt på en anden hjemmeside en der have samme problem som mig, hvor han skrev at han skulle:

"completely eliminate all partitions and start from scratch...just formatting the partition did not really eliminate all the data from the drive which had XP Media Center loaded on it"

Hvordan gør man det med at "eliminere alle partitioner og starte fra scratch"? Det eneste jeg ved hvordan man gør er at formattere harddisken.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig 🙂
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
19-11-2007 13:54:05
Svar/Indlæg:
4033/364
du kan prøve at slette partitionen (mener man skal trykke D) der hvor du vælger hvilken partition du skal installere på.. , det står nede i bunden i installationen...

PeRan

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2007 14:08:53
Svar/Indlæg:
102/19
Ja det var også mit første bud, den har jeg prøvet en gang, men det virkede ikke 😕

LusKereN

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 15:36:28
Svar/Indlæg:
330/50
når den har kopieret filer over og siger den vil genstarte.. skal du jo sørge for at den ikke booter op fra din cd igen... evt ved lige at tage den ud indtil den beder dig om at sætte den i igen.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2007 20:15:05
Svar/Indlæg:
976/138
Som #3 siger så hiv cd'en ud når den genstarter efter kopieringen af filer...

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
21-11-2007 06:24:56
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm kan være en ram fejl.. prøv at køre memtest86 (google den)

eller hent ultimatebootcd.com og kør en test om din disk er ok....

(alternativt har harddiskproducenten et tool der kan teste disken)