Xerox XM7-24W

Diverse d.  21. november. 2007, skrevet af TeamdB
Vist: 12065 gange.

TeamdB
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 00:00:00
Svar/Indlæg:
511/123
Xerox har tidligere fået meget ros for deres flotdesignede fladskærme og denne gang skal vi se om deres nuværende 24" model kan leve op til det gode ry.

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
AzeOne
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2007 03:29:02
Svar/Indlæg:
282/12
Hmmm jeg har haft købt denne her skærm da jeg syntes designet var flot med den glasfront foran selve skærmen.
Men da jeg fik sat skærmen til og fik indstillet den så det var til at holde ud at se på. Bla. SHARPNESS den syntes jeg SKULLE stå på 1. Indtil jeg fandt ud af den IKKE kunne huske SHARPNESS settings i skærmen. Det gik fint indtil jeg genstartede eller gik ind i et spil også tilbage i windows, faktisk skulle jeg bare slukke skærmen på fronten også tænde den igen så var SHARPNESS tilbage på 3.

Efter mit grafiske øje ( Har arbejdet i den grafiske branche i 25 år) så SKAL det parameter i skærmen stå på 1 ellers står alle de fine tekster i feks. win ligesom for meget unsharpmask i et billede man selv retter på i photoshop.

Hmmm tænkte jeg det må være en fejl på min skærm, så jeg ringer til det hotline nummer der står på kassen og forklare den flinke mand mit problem !

Det har han ikke lige hørt om men han vil da lige tjekke nogle af de skærme han har på lageret. Det er nøjagtigt det samme med dem han har prøvet.

Hmmm så er vi ude i at firmwaren i skærmen ikke er lavet helt færdig (betabios) model (måske derfor den billige pris)

Desuden er der nogle af de andre settings i skærmen der slet ikke virker, den springer simpelthen hen over nogle af punkterne i menuen. Plus det med SHARPNES ikke bliver "saved" i skærmen ! Men feks. brightness og contrast kunne den godt huske efter feks. genstart.

Nå men da jeg syntes det var en super skærm så ville jeg give dem noget snor !

Hvor hurtigt ville de have ny firmware klar, da han jo godt kunne se at den er HELT gal med alle de skærme som ikke er 100% OK.

Han ville kontakte dem ude i østen som lavde firmware til lige præcis den model.
Men som han sagde Danmark er et lille land så der ville jo nok gå mere end de 8 dages retur ret jeg havde i følge købeloven.

Nu skal det lige sige at jeg har arbejdet lidt med Xerox's professionelle grafiske løsninger, så derfor tænkte jeg at lige præcis denne Xerox skærm er fin.

Men jeg er efterhånden blevet en del klogere efter dette bekendtskab

Nå men får at afslutte min historie om den Xerox skærm så endte det med at jeg byttede den til Samsung 245B også 24 " og den står bare så meget klare, skarpere,etc samt meget bedre bygge kvalitet på den Samsung end den Xerox, også er den billigere.

Slutningen på historien er at jeg ringer til Xerox Danmark og beder om at snakke med en produktchef der ved lidt om deres skærm produkter, hmm siger de i omstillingen men efter lidt snakken frem og tilbage så lykkedes det at snakke med en flink dame som tog min sag meget seriøst, faktisk så sad hun selv med en Xerox skærm magen til !!!

Jeg fik den flinke dame til at gå ind i settings på skærmen også se hvad SHARPNESS stod på... Hvad tror i... 3 !
Hmm jeg fik henne til at ændre det til 1, også kunne hun godt se min pointe det stod jo meget bedre end med sharpness på 3 som hun selv udtrykte det.

Ja men som jeg lige havde forklaret henne så kan skærmen jo ikke huske efter man feks. slukker skærmen....... Så det fik jeg hende til at gøre også.
Med samme resultat som på den jeg havde haft den stod igen tilbage på 3 !!!

Hun kunne godt se det var et problem med at der var sendt en masse skærme på markede som ikke er testet igennem for bla. om firmware funker som den skal.

Jeg sagde til hende at jeg var meget skuffet over et Xerox produkt ikke var 100 % og at det bare glider igennem det skarpe amerikanske nåleøje. For som sagt så har jeg haft rigtig mange gode oplevelser med Xerox produkter igennem mine 25 år inde for det grafiske.

Nå men hun lover at jeg vil blive kontaktet når hun har fået undersøgt nærmere.

Det viser sig at de Xerox skærme er lavet i østen, og det er Xerox USA der har besluttet at sende de skærme på markedet !!! Med et STORT XEROX logo på fronten, garanteret lavet af nogle børnearbejdere og hvis jeg havde mere at brokke mig over så kunne jeg sende en mail eller ringe til hovedesædet i USA !!!
OK det gider jeg sku ikke at spilde min tid på, men jeg er rystet over at Xerox sender en skærm på markedet som ikke virker efter den brugsanvisning der bliver leveret med produktet.

I Danmark er det et firma der hedder INTERDATA der står for garanti og service på de XEROX skærme som XEROX DANMARK ikke vil kendes ved !!!
Det har INTET med et XEROX produkt andet end navnet på skærmen og kassen, kvaliteten stinker langt væk af østen, Kina plastik der knirker og knager, det var lige før at jeg skulle stå på foden at skærmen for at kunne tilde den op / ned virkelig et skod produkt i forhold til der stå XEROX på fronten.

Jeg syntes at det stinker lagt væk af hurtige og nemme penge, for den ser virkelig flot ud når den er slukket !!! Men nu køber jeg hverken pc skærm eller tv efter hvordan det ser ud når den/det er slukket !!!

Så jeg kan SLET ikke sige noget som er godt om denne XEROX 24" skærm !
Med mindre at de har fået lavet firmware om og sendt ALLE skærme til update, da det desværre IKKE er noget man selv kan gøre ligesom feks. en mobil, bios, etc !!
Men jeg tvivler !!!

Jeg vil ALDRIG mere blot overveje at købe et XEROX produkt igen efter denne oplevelse.

Helt slut og færdig med sådan et plat fortagende

XEROX SUCKS BIIIIIIG TIME

HOLD JER LANGT VÆK FRA DEN LORTE SKÆRM


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 13:02:23
Svar/Indlæg:
5410/123
#1 Ok.

Jeg er også godt tilfreds med min Samsung 22" 🙂


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-11-2007 15:00:40
Svar/Indlæg:
4741/1690
#1

Ja, der kan sikkert drages mange historier frem - både positive og negative.

Jeg købte selv for 3 år siden en 19" Xerox skærm, to dage efter jeg havde modtaget den falde front beskyttelses glasset af den.
Jeg reklamerede straks over den til firmaet Interdate.dk og dagen efter stod der en mand fra Xerox med en ny skærm til mig - se det kalder jeg service.

Siden har jeg været meget tilfreds med skærmen.


The Boss


NinjaDolph
 
Overclocker
Tilføjet:
21-11-2007 15:40:13
Svar/Indlæg:
70/8
Har selv 2 19" skærme fra Xerox og kan slet ikke genkende nogen af de problemer som der snakkes om her :)


Anonym2020102112223
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 17:05:45
Svar/Indlæg:
125/39
#1 Jeg har en Toyota som også er gået i stykker. Skal jeg så også opfordre alle til ikke at købe Toyota?

Håber du fik pointen. Elektronik er nu engang elektronik og uanset mærke og pris, kan du være uheldig.


#6
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2007 17:46:20
Svar/Indlæg:
181/32
#5 normalt er jeg tilbøjelig til at være enig, men hvis du ser på sagen i #1 er han jo ikke uheldig, han køber et MEGET fejlfyldt produkt som burde være kvalitet og som ikke er det (problemer med produktet generelt)

jeg forstår udemærekt hans utilfredshed, for normalt ville jeg selv have smidt ekstra penge for at derstår xerox på den.

eller rettere sagt, indtil nu


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 18:04:07
Svar/Indlæg:
2957/206
Nu snakker vi jo "kun" om problemer med denne her skærm, som #6 siger.
- Ikke om de 19" eller andre Xerox skærme.

At skærmen ikke kan huske ting og at den har ting i menuen som du ikke engang kan gå ind på er lidt 😕


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 18:30:18
Svar/Indlæg:
3233/128
#1Tak fordi du gad og skrive sådan et fint indlæg. Jeg har aldrig selv har Xerox men jeg gider da ikke støtte sådan et dårligt firma i fremtiden.

#5

Du skal lige tænke dig om inden du skriver sådan noget da det overhovedet ikke er det der er skrevet. Her snakker vi om noget modelspecifikt, ikke generelt. Pointen er at man ikke skal støtte et firma som lige skal have lavet nogle hurtige penge ved at sende noget oem på markedet. Hvis moralen er så lav som vist her er der andre alternativer heldigvis.


TeamdB
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 23:30:34
Svar/Indlæg:
511/123
#1 Jeg må sige jeg ikke havde problemer med at den gemte mine indstillinger. Jeg ved dog ikke om den gemmer dem for sharpness, da jeg må sige at den ikke gav et tilfredsstillende resultat med andre sharpness indstillinger en default. Men den gemte da mine indstillinger for brightness, contrast og farve, som du også skriver.
Nu taler du meget dårligt om skærmen pga en mulig mindre fejl og selvfølgelig er det ikke godt, men du virker ret forhadt.
Desuden har du nogle faktuelle fejl omkring returret i følge købeloven. 0 dage i butik og 14 dage over fjernsalg.
Derudover undre det mig at du nævner din erfaring inden for den grafiske banche og du så vælger en Samsung 245B, da denne ikke er fordelagtig til en sådant formål.
Men alle aspekter skal med i testen og jeg undersøger lige sagen nærmere for en sikerheds skyld.

edit:
Jeg må forresten tilføje, at jeg næsten er sikker på at min stod på 1 i sharpness indstilling.



AzeOne
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2007 08:25:10
Svar/Indlæg:
282/12
#5
Om du så vil købe den eller en toyota der har nogle fejl som du har hørt andre syntes er et problem ! Beslutningen om du skal købe en Toyota eller ej er helt op til dig 😳 Jeg er ikke til Japanske biler, men hvis du spurgte mig til råds vil jeg anbefale en bil fra Tyskland. ( Men jeg tvivler på du vil spørge mig til råds) Men held og lykke med Toyaten 😀

#6 & #7
Lige præsis. Min oplevelse af et XEROX produkt som jeg helt klart syntes er alt for ringe i forhold til der står XEROX på fronten ! Men som sagt vil XEROX Danmark ikke have noget at gøre med det !! Så Xerox og Xerox jeg ved ikke helt. 😕

#8
Selv tak 🙂 Jeg vil bare fortælle min oplevelse af et produkt der SLET ikke levede op til produktets egen brugsanvisning samt den oplevelse der fulgte med !!

#9
Jeg havde kun problemer med at den IKKE kunne gemme settings for SHARPNESS, stod altid på 3 efter tænd/sluk af skærm / genstart, skift af opløsning. Så var der et par menu punkter i skærmen som man slet ikke kunne gå ind i og ændre, den sprang simpelthen punktet over :no:

Om det er en mindre fejl er det vidst KUN den enkelte forbruger der kan bedømme, jeg syntes IKKE det er en mindre fejl at et produkt ikke engang opfylder sin egen brugsanvisning som i øvrigt er en tynd kop the. Men okay hvor meget er der at skrive om !! Men den smule der er, burde det fungere efter hensigten. Og det er lige præcis det jeg er blevet meget skuffet over for det er jo IKKE en billig Kina skærm jeg havde købt men en XEROX skærm :yes:

Hvorvidt der er fejl i de faktuelle retur / bytteregler er sådan set helt ligegyldigt i denne her sammenhæng, men det var blot det jeg fik oplyst af ham den flinke mand på Hotlinen. For jeg var jo parat til at give dem ekstra snor hvis bare de kunne garantere der ville komme en løsning på det firmware problem som det jo HELT simpelt er ! Han kunne ikke give mig mere end til mandag ugen efter og han lovede at ringe tilbage den mandag fordi det NETOP var sidst dag jeg kunne tage tilbage til forretningen hvor jeg havde købt den ! Og som sagt var han en flink mand som også ringede den mandag for at fortælle mig at han stadigvæk ikke vidste meget andet end at de uden i østen vidst havde læst den mail ☹
Men jeg havde jo byttet den ugen før til den Samsung 24" som i forhold til Xerox skærmens billede står MEGET bedre, Skarpere, renere, mere behageligt, meget kraftigere og solid bygge kvalitet. Samt ALLE funktioner i skærmen funker. Så ved jeg godt at det er et TN panel der sidder i Samsungen, men jeg sidder direkte med front til og syntes IKKE at den panel type giver mig de store problemer som andre skriver netop 245B har. Men for MIG er der SLET ikke nogle tvivl det er bare en fed skærm den 245B, alle de mennesker der efterhånden har været forbi og se den er vildt imponerede over størrelsen, super skarpt billede, hastigheden i spil , ligepræsis de ting som JEG ligger vægt på når valget kommer til skærm i privaten, jeg er HELT med på der er mange 24" på markede men IKKE til 3-4000 kr. ( edbpriser) som mit budget var til ! Den glasfront som Xerox skærmen har syntes jeg ødelægger punktet, det bliver simpelthen for diffust. Det er jo en glas plade som giver et fint BRIGHT billede samt masser af refleksioner fra lys i lokalet omkring skærmen ? Glasplade syntes jeg ødelægger skarpheden i punktet, inden for den grafiske hedder det punktspredning som kan opstå af forskellige årsager ! Men på Xerox Skærmen kommer det tror jeg, netop fra glaspladen, den virker som en linse der laver punktet stører end det er på plastik panelet der samtidig sidder lidt bag glasfronten der er luft i mellem ! Med hensyn til mit PRIVATE valg af skærm er der ikke meget andet at sige end jeg skulle have mig en stor skærm til 3-4000 kr. i det segment er der IKKE mange at vælge i mellem. Jeg vil IKKE nøjes med 22" da jeg syntes 1050 linjer er for lidt i forhold til størrelsen 22". Men havde jeg haft MASSER af $ havde jeg HELT sikkert købt en EIZO af de dyre modeller da de er de eneste der laver RIGTIG fede skærme, men som sagt så er det til PRIVATEN og der er andre krav end på arbejdet ! I øvrigt arbejder jeg stadig inden for den grafiske branche men heldigvis ikke med nogle Xerox produkter omkring mig :yes: 🤡

Om den skærm du har haft til test havde den selv samme fejl ved jeg ikke ! Men det er da KUN glædeligt hvis de allerede har fået fikset det lille simple problem med ny firmware. Min oplevelse er ca 3-4 uger gammel så jeg tvivler på at det er blevet lavet ! Det var bla. Derfor jeg kontaktede Xerox Danmark tænkte det måske ville hjælpe og snakke med dem SELV i stedet for InterData. Men men men de vil jo SLET ikke have noget som helst at gøre med deres egne produkter. I hvert fald ikke dem der er lavet i KINA, som ikke lever op til deres egen brugsanvisning men XEROX det SKAL der stå på fronten og kassen og .. Det er det der gør mig lidt harm. Som sagt har jeg ALDRIG haft sådan en oplevelse af et XEROX produkt og jeg har set og arbejde med RIGTIG mange forskellige Xerox produkter igennem årene. At jeg så vælger at handle og reagere som JEG gør er HELT op til mig, ligesom det er op til folk at vælge hvilken skærm de vil købe ! Jeg kommer KUN med MIN oplevelse af et testet produkt her på sitet og syntes det er relevant oplysning for alle der måske går og overvejer netop denne Xerox skærm som jeg syntes skuffer big time.
Men det ville da være super cool hvis i kan finde ud af om det "lille" problem er blevet rettet til i alle de skærme der er på markedet men som jeg fik af vide, Danmark er et lille land på verdenskortet !! Men det ville da være et smukt træk, men som bla. Hende damen hos Xerox sagde at det stod jo MEGET bedre når SHARPNESS stod på 1 i forhold til 3 sååååå der må jo være noget om at HELT alm. Mennesker også syntes det er et problem, men om problemet så opvejer de andre forhåbentligt positive ting der er ved produktet er op til den enkelte :yes:

Jeg har ikke mange positive ting at sige om den Xerox skærm, jo den var fint pakket i kassen og alt i kabler ! Den stinker LANGT væk af KINA plastik :yes: efter MIN mening 😉


zarch
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2007 09:56:00
Svar/Indlæg:
1/0

#1

Det lyder til at du har haft en dårlig oplevelse med din skærm, men jeg forstår ærligt talt ikke at du starter ud med at rose skærmen for dens design, og efterfølgende går du i den helt anden grøft påstår at den er lavet af børnearbejdere, i billig kina plastic der knirker osv. osv. Dit udgangspunkt var, at det ene og alene var problemet med at gemme setting med en sharpness på 1, og hvis det havde været fikset, havde du været glad nok for skærmen?!

Selvom alt kører igennem Xerox USA rent officielt, så er det jo ikke noget nyt at mange produkter altid har været og er "Made in China", Taiwan, Malaysia osv. men det gør ikke nødvendigvis produkterne til noget billigt skrammel. Din nye Samsung skærm er produceret i Korea, men også ved brug af komponenter der kommer fra... ja, Kina! Den PC du sidder og arbejder med består jo også udelukkende af komponenter der kommer derudefra, uanset om der står HP, Lenovo, DELL eller andet på boksen... Iøvrigt er jeg meget sikker på, at Xerox USA aldrig ville gå med til at lade en OEM producent der benytter sig af børnearbejdere lave skærmen for dem.

Pointen er, at det nytter ikke at rakke ned på XEROX navnet generelt, fordi du har haft en oplevelse med én skærm, men én funktion, som du pga. din professionelle grafiske indgangsvinkel og baggrund har lagt specielt meget mærke til. Jeg forstår godt din frustration, men det er blot ikke fair 🙂

Jeg har iøvrigt selv to af disse skærme i et dual setup, og har justeret skærmenes sharphed via Nvidia driveren, og de står altså knivskarpt hos mig. Skærme der kører DVI er jo netop beregnet til at kunne blive justeret og optimeret via grafikkortets driver. Hvis jeg skal 'brokke' mig over noget ved mine skærm er det at de er en smule "tykke" ift. de 19" jeg kørte med førhen fra XEROX, men det er jo desværre ulempen når man går op i størrelse 🤡


AzeOne
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2007 13:00:32
Svar/Indlæg:
282/12
#11

Ja jeg syntes det var en dårlig oplevelse men den Xerox skærm. Indtil jeg opdagede de fejl som skærmen havde, var jeg tilfreds med skærmen dog syntes jeg at byggekvaliteten var lidt plastik knirk men pyt med det hvis ellers selve billedet var i orden men det vil jeg IKKE påstå det var. Du har ret i at det der gjorde udslaget var at den ikke kunne huske SHARPNESS indstillingerne efter sliuk/genstart/etc. Hvis bare det havde virket så havde jeg nok beholdt skærmen, set igennem finger med de andre funktioner der IKKE virker selvom de ifølge brugsanvisningen skulle virke, og de andre småting som jeg heller ikke syntes er helt i orden 😳

Jeg er helt med på at rigtig mange produkter bliver lavet i Østen, men det er første gang at jeg støder på et så dårligt produkt fra Østen. Den er jo IKKE testet i gennem inden den er kommet på markedet. Samsung skærmen som jeg købte i stedet for, er en helt anden kvalitet både billede og byggekvalitet er efter min mening meget meget bedre, havde jeg beholdt Xeroxen havde jeg ikke set den store forskel men Samsungen er bare en bedre skærm, heller ikke nogle "Beta bios" nej alle funktioner virker som de skal samt skærmen er i sædvanlig Samsung kvalitet ! Det kan man IKKE sige om Xeroxen :no:

Om den er lavet af børnearbejder ved jeg IKKE en pind om men hvis man KUN ser på byggekvaliteten så kunne der måske være noget om det, selvom jeg tvivler da det trods alt er Xerox der står bag. Men det er mere det at Xerox IKKE vil kendes ved noget som helst der har med den skærm at gøre når man konfrontere med de fejl som skærmen har. Det syntes jeg stinker langt væk, for ellers har jeg netop KUN oplevet super service fra Xerox igennem tiden med Xerox produkter via. Jobbet ! Nu er det som privat jeg henvender mig og den oplevelse var helle ikke i sædvanlig Xerox kvalitet :'-(

Om jeg sviner Xerox til eller ej er op til den enkelte der læser det at afgøre, jeg udtrykker og fortæller min oplevelse om et af deres produkter som jeg syntes falde rigtig langt ved siden af andre produkter fra Xerox store program eller andre produkter fra Østen ☹

Med det er super at høre at du er fint tilfreds med dine to Xerox skærme som du har justeret til via Nvidia driveren, men det skal da ikke være en driver der skal afgøre om JEG skal bruge den eller den skærm. Hvis Nvidia fjerner den funktion i deres software hvad så ? Men som sagt valget er op til den enkelte forbruger.
Jeg valgte fra :yes:

Men jeg mener stadig det er et meget ringe produkt der aldrig skulle have været på markedet p.g.a. de fejl, som der er i firmware/bios, det skal da testes igennem inden de ryger i papkassen til forbrugeren i sær når det er et så kendt mærke vi her snakker om ! Det er jo ikke et eller andet WingWang produkt men en af de rigtige store producenter. At skærmen så stinker langt væk af WingWang som jeg syntes er for ringe, Samsungen er der slet ikke noget WingWang over virkelig SUPER kvalitet 🤡

Men når du nu har 2 af de Xerox skærme kunne det være spændene og høre om de kan huske indstillinger for SHARPNESS efter genstart, sluk, etc :yes:


TeamdB
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 20:40:24
Svar/Indlæg:
511/123
Her er svar fra inter-data:
For næsten alle tft skærme gælder det visse menu funktioner ikke er tilgængelig når der bruges DVI.
Det gælder typisk Auto-adjust, Clock, Phase og sharpness.
Bruges der DVI overtager grafikkortet styrringen og sharpness funktionen være mulig at indstille via softwaren til grafikkortet.

Så længe der benyttes analog kan alle funktioner betjenes via skærmens menu.


Og grunden til at de "officielle" sider som http://www.xerox-displays.info... ikke er opdateret med de nye modeller er at dette nu er lagt ud til distributøren i hvert enkelt land. Derfor har vi www.Xerox-displays.dk som er den danske hjemmeside for Xerox skærme.


Burger
 
Nørd
Tilføjet:
06-01-2009 23:39:28
Svar/Indlæg:
1/0
Nu er mine erfaringer med Xerox baseret på min XM7-22W altså modelen før og jeg benytter analog.

problemet med at sharpness ikke gemmes er ikke tilstede her - har lige testet og selv om 220 V tages fra husker skærmen indstilingen.

Om man kan lide en glasplade eller ej er vel noget af en smagssag - men jeg udsætter min skærm for lidt af hvert - jeg ryger, drikker kaffe m.v og taler i Temaspeak særligt det sidste kan være slemt ved skærmen når folk ikke tager hensyn til jeg netop har fyldt min mund med kaffe - når de kommer med deres udgydelser.
P.g.a denne glasplade har jeg let ved at holde min skærm ren.

Men selve skærmens kvalitet finder jeg særdeles i orden - men jeg er kun bruger i grafisk forstand. Men der er heller ikke mange skærme med glasplader.