image/ghost af mit c-drev?

Software d.  20. november. 2007, skrevet af allan_84
Vist: 1274 gange.

allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 18:12:40
Svar/Indlæg:
765/82
jeg vil have lavet et image af mit system drev. jeg gen indstallere tit og har hørt fra andre at man kan lave et image eller ghost af mit c-drev.. så kan jeg bare læse det ind igen når jeg vil geninstallere næste gang,, istedet for at genindstallere hele tiden.

men hvordan gør jeg det bedst, det ville være rart hvis man kunne lave det på dvd'er og så at de dvd'er var nogle der "selv" kunne klare det,, sådan man bare booter til dem og så gen inlæser de sig fx..?

kan man det? jeg kan få fat i norton ghost symantec eller hva det hedder men ved sku ikk hvordan det virker eller om det er det bedste til at bruge til det?

det skal lige siges det er windows xp sp 2, og det er samme hardware hele tiden,,

tips og erfaringer modtages gerne, andre programmer jeg skal kigge efter?

på forhånd tak
MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 18:44:29
Svar/Indlæg:
3577/353
Hmm du kan dele din hdd og så æigge dit image på der men jeg aner ik hvordan det fungere jeg har hørt at norton ghost skulle være godt til den


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
20-11-2007 18:56:48
Svar/Indlæg:
3222/204
Køb Acronis True Image Home 11

www.acronis.com

Det kan lige præcis, det du skal kunne og mere til 😉


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 19:21:30
Svar/Indlæg:
2870/65
Har brugt Ghost i mange år, men sværger nu til Acronis da den er smartere end Ghost.

Lyt til #2. Acronis 11 Home er meget cool til prisen ( ca. 50 $).

VIGTIGT: Du skal have 2 partitioner/diske på maskinen før Acronis/Ghost fungerer, da de ikke kan lægge et image på samme partition som de tager selve imaget af.
Acronis har desuden en FTP-funktion indbygget, så det er muligt at lægge imaget på en anden maskine.


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 20:08:57
Svar/Indlæg:
765/82
jeg har parationer og diske nok så det ikk noget problem.

men kan man ikk brænde det ud på dvd skive fx?

så når jeg vil geninstallere så sætter jeg bare den/de skive(r) i og genindlæser så har jeg mig en ren install igen?

eller skal man gøre det der med at ligge det på en anden paration/disk?

og kan man bruge det her ghost/image halløj hvis windows er beskadiget og vil indlæse det ghost/image, elelr skal den funkere for at kunne bruge det?

norton ghost har jeg, men har aldrig brugt det. så ved ikk hvordan det virker jo? men kunne være jeg skulle købe det Acronis i snakker om.


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2007 21:16:09
Svar/Indlæg:
2870/65
De versioner jeg har af Acronis (enterprise 9.1) kan godt dele sådan et image op, så det kan brændes ud på enten cd el. dvd.

Der skal du ind under avancerede funktioner.

I Acronis er der mulighed for at lave en Restore (Rescue) cd. Den cd er bootable. Boot fra cd-en og bed Acronis om at restore det seneste image til dit C-drev. Reboot ...og så kører det igen. Fuldstændigt som på det tidspunkt du lavede det seneste image.

Acronis kan både tage backup af partitioner, hele diske og filer/foldere. Den kan også klone diske.

http://eu.acronis.com/homecomp...


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 00:07:37
Svar/Indlæg:
765/82
tror jeg skal have fat i acronis ser det ud til,

takker allesammen