Hvilken Vista version

Software d.  21. november. 2007, skrevet af Chrisp
Vist: 1228 gange.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 10:25:51
Svar/Indlæg:
617/52
Overvejer at prøve/skifte til Vista 64bit

Mit spørgsmål er.. hvad version bør jeg gå efter.. skifter hardware mere end godt er, så en oem version er nok ikke det bedste valg?
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 10:37:11
Svar/Indlæg:
4120/115
Tjaaa... hvis du vil have det hele med, så er der jo nok ingen udvej udenom Ultimate 😉

Men som med XP, så kan du altid ringe til M$ og få en frisk kode, hvis det bliver nødvendigt. Så du er ikke helt lost, hvis du får et nyt bundkort.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 10:44:49
Svar/Indlæg:
6293/359
#0 ja fortvivl ikke... jeg har haft ringet til dem 4. gange siden september pga. PC problemer, bundkort-skifte, harddisk-skifte osv (u know the story, lol) - og nu skal jeg faktisk ha ringet igen, fordi jeg lige har formateret... så længe det er din egen PC du bakser rundt med, så er det helt fint med dem..

jeg blev også positivt overrasket over deres support... men jeg forstår bare ikke hvorfor telefon-systemet med at taste koden ind IKKE virker til fastnet hvor der jo er opkald uden afgifter... til mobil-svarcenteret er der INGEN problemer... fusk eller not fusk af microsoft?
😲

edit: men for lige at svare på dit spørgsmål: så ville jeg vælge 64 bit. Du får dermed fuldt udnyttelse af dine 4gb ram - og til januar er vista helt oppe på niveau når SP1 kommer...

dit styresystem bliver hurtigere med kombinationen af 64bit og 4gb ram. Samt mindre lag i de online spil jeg har prøvet, når man er inde i storbyerne og har 200 spillere på skærmen. Her ville en quadcore også hjælpe på det, eller et større GFX.. men med mit 7600GT som har kørt lige til øllet, har der været en gevinst at hente med 4gb ram og vista 64bit

Witekdk

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2007 10:50:34
Svar/Indlæg:
118/5
Her kan du se forskellen på de forskellige versioner.
http://www.microsoft.com/danma...

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 11:38:27
Svar/Indlæg:
617/52
Takker for svarene.. må være Ultmate 64bit jeg skal fokusere på.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 12:10:38
Svar/Indlæg:
4107/224
Hvis jeg skulle vælge, så havde jeg taget Home Premium

7913

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 16:11:42
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg havde også taget Home Premium, da den anden kun har en smule mere lir, efter min mening. Jeg har faktisk haft Ultmate, men gik tilbage til min gode gamle xp 😛

HalfLife2

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2007 16:41:55
Svar/Indlæg:
659/20
En god grund til at vælge Ultimate eller Premium:

Få det sjovere med din pc
med tre nye spil: Skak, Mahjong og Pingpong-pen

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 17:28:32
Svar/Indlæg:
617/52
Tja kan da godt se der bl.a er noget nær 50% sparet ved at vælge Premium, og de få ting jeg må undvære er alligevel ikke noget jeg umiddelbart har brug for.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 18:52:16
Svar/Indlæg:
725/128
Vælg ikke 64 bit

Der er stadigt et ton software der slet ikke virker og aller kommer til at virke i Vista 64.

Det er en fed løgn at det hele er fikset til januar med SP1, alle testes der er lavet af selv den aller seneste RC viser at det faktiskt er lige modsat at det kører en lille smule langsommere.

Der kommer ikke nogen vidunder kur til Vista 64, det er designet af kernen der gør at det kører som det gør.

Drivere er meget mindre udviklet til Vista 64, selv med et Nvidia kort vil du opleve at der slet ikke er så mange faneblade eller options der virker i 64 bit kontra 32 bit.

Så når alt er langsommere og vil blive ved med at være det og der er software der aldrig kommer til at virke i Vista 64, hvorfor så vælge det.

der er både virus og orme i 64 bit nu og du får nøjagtig lige så mange popups og andet spyware som du vil i 32 bit udgaven.

Så tænk over det, der er en ganske god grund til at der næsten ikke er nogen virksomheder der kører med Vista, mange vil end ikke gide forsøge sig med det før SP2 udkommer nu det er klarlagt hvad der vil blive fikset i SP1 og IKKE.

Jeg selv kører med det hele, lgie nu skriver jeg dette fra Vista 64 Ultimate.

Jeg anbefaler alle at blive ved Xp Proffesionel så længe som over hovedet muligt.
Du kan jo bare lige et skrivebords mod ind hvis det er i virkeligheden bare er fordi du er en ludder efter hornmusik og kulørte lamper.

Har set Aero mod der kører super i XP hvis man vil have det geil der ikke laver andet end at trække resourcer uden nogen andet end bare at se fedt ud.

Hvis det er yddelse og fps man går efter i spil er der slet ikke noget valg, så er der KUN Xp.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 11:03:34
Svar/Indlæg:
617/52

Nu har jeg ikke noget gammelt hw, så skulle forbavse mig om ikke der er drivere som virker til det jeg har.

Jeg skal bare kunne surfe og spille et enkelt spil eller to....

Virker det ikke efter hensigten kan jeg altid skifte tilbage, men prøves det skal det. Vil ikke ærgre mig på sigt over jeg ikke skiftede bare fordi andre sagde det var noget bras... der er egne erfaringer (omend dyrekøbte til tider) nu engang de bedste.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 11:17:47
Svar/Indlæg:
2356/28

Ikke enig...

Jeg købte Vista 64bit for ca. 3 mdr siden og det har været lidt op og ned med det system.

Det har kostet mig et nyt brænder program da jeg ikke havde andet end problemer med min gamle nero burning... Det var så min egen skyld at det hele gik ned da vista endda advarede mig. Og så er vista 64bit lidt mere krævende hvad der angår RAM da den bruger ram meget mere og anderledes end XP.

Men som sagt var det hele lidt op og ned med 64bit, men alt er løst nu og det kører kanont. mht. ydelse, vista vs XP er der ikke meget forskel. Jeg har tabt ca. 100 points i 3Dmark06, ...og det betyder intet!

I starten hang jeg i røret til MS hver gang der var noget der drillede og flinke er de sku til at hjælpe. Ikke alle fixes til Vista er offentlige tilgængelige da mange af dem er en del af SP1. Jeg har sammensat en lille liste til dem der evt. skulle rende ind i samme problemer som mig og der kan disse ikke-offentlige fixes også hentes.

http://hwt.dk/forumthread.aspx...