Acer travelmate bios password... arggh

Bundkort / CPU d.  21. november. 2007, skrevet af Strømskuf
Vist: 729 gange.

Strømskuf

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2007 17:58:17
Svar/Indlæg:
389/12
Hej
Jeg har en acer travelmate 2490, hvor jeg i lang tid har haft bios password på, som blev krævet både for at komme ind i bios og for at starte den. Men det blev jeg træt af, så jeg fjernede det ved at srkive det gamle og så bare trykke enter ved det nye i bios. det så også ud som det skulle, hvor der før stod "set" stod der nu "clear", så jeg genstartede, og hvad sker der så...? den spørger efter password. 😩
hverken det gamle eller "ingenting" virkede, eller "phoenix", "000000" osv.

har haft bunden taget ud for at lede efter cmos batteriet... som jeg ikke kunne finde, heller ikke it-manden på min fars arbejde kunne...

har haft ringet til shg hvor den er købt, hvor supporten sagde at hvis man kendte navnet på bundkortet kunne man finde på nettet hvor batteriet sad, han sagde også at han aldrig havde prøvet at resette en bærbar, så han snakkede nok om normale bundkort 😕

ringede og til acer som sagde at det kunne man ikke selv fixe, men de ville gerne gøre det for 500kr... sikkert mere

jeg får mere og mere på fornemmelsen at det er et grumt salgstrick fra acers side. jeg fandt det her: http://www.vietzon.com/red/?p=... godt nok ikke den samme model men hans batteri sad under tastaturet, så der har jeg tænkt mig at lede inden jeg bukker under og betaler for "reaperationen".

spørgsmålet er så om der er nogen der ved hvordan man får det fordømte tastatur op eller kender nogle flere bios koder?

biosen er Phoenix TrustedCore V2.90
og chipsettet er intel 945GM (cpu-z sagde Grapevine tror jeg nok)

håber I kan hjælpe... 😐
JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2007 18:05:36
Svar/Indlæg:
1776/116
hmm, jeg ved at IBM bærbare ikke bare har en almindelig bioschip, der nemt kan resettes, men en flash-chip.
På den måde får en eventuel tyv ikke så meget ud af bærbaren hvis der er bioskode på, da man ikke bare kan fjerne koden. Aner ikke om acer har det på samme måde.

ITSupporteren

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2007 18:08:55
Svar/Indlæg:
71/1
du skal have det plastik som sidder mellem skærm og tastatur af, de fleste er klikket fast. der er nogle af dem der har et par skruer enten under bunden eller hvor skærmen sidder fast.
dit batteri sidder mellem tsataturet og din mussepad.
når du har taget dit batteri ud skal du vente.. nogle siger et døgn andre siger en halv time. husk at tage strømstikket og batteriet af.

held og lykke

kbp

Strømskuf

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2007 19:17:01
Svar/Indlæg:
389/12
kan du forklarer helt præcist hvordan man får det af? jeg har fjernet skrugen lige under skærmen og dem i bunden, men det sidder stadig rigtig godt fast...

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2007 19:18:40
Svar/Indlæg:
2600/84
http://www.elfqrin.com/docs/bi...

står en hulens masse om hvordan man skaffer sig adgang til BIOS

alt fra backdoor passwords til hvordan man resetter en BIOS der ikke har batteri eller jumper

ITSupporteren

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2007 10:14:31
Svar/Indlæg:
71/1
du vipper stille og roligt plastikken op i den ene side med en fatningsskruetrækker
vipper lidt med plastikken og så kommer den fri

kbp

Strømskuf

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2007 15:28:15
Svar/Indlæg:
389/12
ok jeg fik hevet tastaturet af og der er ikke rigtigt noget under det, men der sidder en lille kontakt lige ved siden af kablet til skærmen.
Der står "SW1" ovenover den. i den guide jeg fandt havde han også en "SW1" der fjernede passwordet... det er så godt nok en lidt anden kontakt jeg har, den slags der kun er slået til mens man holder den nede...
jeg ved ikke helt: skal jeg bare trykke på den en gang eller skal jeg holden den nede?

der er lys forude, håber jeg da 😳

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
22-11-2007 15:50:40
Svar/Indlæg:
5039/109
#6, rager den op, og bliver trykket ned når skærmen lukkes i? Det kunne være den der fortæller at nu er skærmen klappet i.

Strømskuf

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2007 15:53:07
Svar/Indlæg:
389/12
doh! det havde jeg ikke tænkt på 😩

Strømskuf

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2007 18:17:34
Svar/Indlæg:
389/12
1000 tak for hjælpen alle sammen.
jeg kunne hverken finde batteri eller knapper inde i pcen, så jeg gav op og lukke den sammen igen. så startede jeg den igen og sad og gloede på password prompten lidt, og prøvede så at skrive mit navn ind som et sidste desperat forsøg...

så blev skærmen sort og jeg tænkte wtf, og så tonede windows xp skærmen frem 😲
hvad sker der for det? har aldrig brugt mit navn som password før 😛

yay...