Trådløs netkort som access point..

Diverse d.  22. november. 2007, skrevet af Naggie
Vist: 348 gange.

Naggie
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 19:29:24
Svar/Indlæg:
34/11
Jeg har en bærbar herhjemme som jeg gerne vil have på netværket, men helst gerne trådløst.
Jeg har samtidig en HTPC til at stå i stuen, som alligevel står tændt 24/7. Jeg har dog prøvet at kigge på diverse fora, for ved at det skulle kunne lade sig gøre at bruge en computer med et trådløst netkort som access point, men har ikke rigtigt kunne finde noget.

Computeren der skal bruges er et Vista Ultimate system med et Asus A8V Deluxe bundkort. Netkortet er et Linksys WUSB54G. Skriv hvis der skal bruges flere hardware oplysninger.

Håber der er en der kender en god guide til at få det til at virke.

Mvh. Anders
AzeOne
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2007 22:17:11
Svar/Indlæg:
282/12
Det er rigtigt at du kan bruge et wireless kort som accespoint men KUN hvis dit wireless kort understøtter denne funktion. Det er langt fra alle kort der gør dette da det er endnu en funktion der koster at ligge i.

Typisk hedder det AP (Acces Point) understøttelse når du ser spec. på et wireless kort.


Naggie
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 01:26:59
Svar/Indlæg:
34/11
Jamen jeg skulle mene det kan lade sig gøre, men ved bare ikke helt hvordan.
Jeg har på min HTPC oprettet et Ad-Hoc netværk, og logger så på det netværk med min bærbare, uden problemer. Problemet er så bare at selv om jeg beder HTPC'en om at dele internet forbindelsen, og den så siger at internet forbindelsen er delt, så kan jeg stadig ikke får internettet til at fungere på den bærbare.

Jeg har prøvet manuelt at lave en brokobling på mit trådede netkort, som har adgangen til internettet, og så det trådløse netkort. Men gør jeg det, ryger internettet også på den computer.

Hvad endnu mere underligt er, så bliver min HTPC ved med at påstå at den venter på at andre computere logger på netværket, selvom den bærbare er logget på, og har fin forbindelse til computeren.

Men det skal da ikke undre mig at det er Vista der laver fuck.


AzeOne
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2007 13:09:01
Svar/Indlæg:
282/12
Ad-Hoc er KUN en direkte forbindelse i mellem 2 pc via trådløs, det har intet med AP at gøre. Der skal bruge et netkort der understøtter AP hvis det skal fungere som Acces Point hvor flere pc'er skal kunne gå på nettet og se hinanden.

Om du kan få det til at virke via Ad-Hoc ved jeg ikke men jeg tvivler, da det kun er til DIREKTE forbindelse i mellem 2 pc'er. I hvertfald så vidt jeg ved 😐