Crysis - hot/not ?

Spil d.  22. november. 2007, skrevet af Gripen90
Vist: 619 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-11-2007 23:16:09
Svar/Indlæg:
15982/637
Nåh folkens...efter ca. 1år uden PC opgraderinger eller nogen form for seriøs spilleri tænker jeg om den hypede DX10 teknologi i form af spillet Crysis er noget det vil vække min HW/spil interesse igen ?.

Min PC har stået urørt uden nogen opgraderinger i 1år. OC'en har jeg droppet så det hele kører standard. Jeg har måske brugt min PC 1 gang om måneden i et par timer, andre gange har jeg ikke rørt den i et par mdr. Så ja det siger lidt om mit pludselige fald i interesse for denne hobby.

Kan vi stadig køre Crysis på det konfig el. skal der Vista på... men afgørende er det vel om Crysis er det værd at købe el. om jeg skal vente til det bliver en budget titel til en 100lap.

Jeg har primært kun brugt min bærbar til internet mv... og til spil ja der har min nyerhvervede Xbox360 stået for.
Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:20:38
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg vil helt klart sige det er pengene værd. Det er et af de fedeste spil jeg nogensinde har sat kløerne i.

Du vil sagtens kunne trække spillet og det behøver du ikke vista og DX10 kort til, medmindre du selvfølgelig hungrer efter de effekter. Jeg kan fortælle at spillet ser fremragende ud alligevel.


#2
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:21:09
Svar/Indlæg:
4689/105
Der er ikke den store forskel på DX9 og DX10 endnu. Det sænker bare ydelsen MEGET.

Du vil ikke kunne spille Crysis på max. indstillinger med det der. Du kan måske køre medium settings ved 1024'768 (eller hvad den opløsning nu hedder).

Personligt er jeg ikke helt vild med Crysis. Havde regnet med at det var bedre, men nu er jeg hellerikke den store fan af FPS-spil.


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:22:16
Svar/Indlæg:
3485/76
hvis du ikke har rørt din computer i et år, så er der nok ikke meget crysis kan gøre ved din manglende interesse for hobbyen 😉


PoloDude
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:25:17
Svar/Indlæg:
1083/4
Crysis er et FPS spil som mange andre, grafikken er bare bedre. Jeg kan li fps spil og god grafik, så jeg synes at Crysis er udemærket. Jeg har spillet 2 timer af det indtil nu. Jeg tror at hvis du er gået over til konsol, så kan Crysis ikke lokke dig over til PC (ikke at jeg kan sætte mig ind i det, da jeg absolut ikke vil spille konsol, men det er jo en smagssag)


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:27:26
Svar/Indlæg:
1636/115
Stopper med at spille crysis hver gang efter 20-30 min. Sys bare ikke jeg er underholdt rigtigt. Så går der lige et par timer hvorefter jeg tænker, aaaah skal lige ha en crysis spiller. Så ryger jeg på den igen, men det er det samme hver gang. Stopper efter 20-30 min fordi det bare ik er så godt. 😕
Gameplay og grafik er klart det fedeste man kan opleve. Men selve spillemåden... Styringen... Aaaaahhhh. :no:


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-11-2007 23:33:31
Svar/Indlæg:
15982/637
#2: Ok kender ikke system kravene til spillet.

#3: Tja til sidst endte det bare med, at jeg ikke gad at være med i HW ræset længere og de spil der kom sagde mig absolut 0.

#4: Jeg købte mig en Xbox360 for at kunne komme til at spille Ace Combat 6 (har serien til PS2) samt for at være klar til GTA IV. Jeg spiller ikke det store, måske et par timer om ugen - pt er det Far Cry Predator Instincts jeg underholdes med... jeg har ellers også altid svoret at FPS spil var til PCen, men jeg hygger mig fint med controlleren.

Jeg kunne godt tænke mig lidt nyt HW igen, men min anden hobby stjæler pengene :p jeg ved ikke... jeg har kigget på et GF8800GT for sjov i stedet for mine 7900GTO'er, men jeg aner det ikke. Jeg vil ikke investere 1000vis af kroner i noget som bagefter bare står og samler støv alligevel.


#7
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:35:17
Svar/Indlæg:
4689/105
Den måde man skifter "tilstand" på dragten, ligner for meget noget fra konsol.


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:38:02
Svar/Indlæg:
6899/119
#2

Vås. Han kan godt spille det i medium i 1680x1050 som er hans opløsning, lige så snart sli bug'en i spillet er fixet.


#9
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:39:28
Svar/Indlæg:
4689/105
#8 Ja ok. Havde lige ikke lige set at havde 2 stk i SLI 😛 Nå, men så kommer det sikkert til at køre fint på den PC.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-11-2007 23:45:36
Svar/Indlæg:
15982/637
Ok... kan være det skal på ønske listen til jul.
Men nyt gfx kommer til at vente.. det sk*de 14"jvc tv skal ud med et 26"LCD først - ellers er det ikke sjovt at spille AC6 😉


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2007 23:46:30
Svar/Indlæg:
6899/119
#10

Gfx udskiftning kan også godt vente lidt endnu uden der sker noget ved det, i mine øjne.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 00:02:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Gripen90

For helvede da. Er du stadig i live gamle skur?! 😲 😀

Du er sgu ikke ene om at have været væk fra scenen i lang tid 😳 😩

Men ang. din #0. Så ja. Så ville jeg bestemt mene at 'Crysis' er værd at bruge penge på her og nu. Faktisk så meget, at jeg er gået lidt fra at købe en iMac, til simpelthen at investere i en PC, blot for at kunne køre spillet også. Jeg ved ikke om det siger dig noget mht. "alvoren" i det.

Jeg har demoen på min laptop (spec. står i min profil), og jeg kan simpelthen ikke lade være med at spille den igen og igen og igen og... you get the picture.

Jeg var sågar ovre i en løsning, der hed Mac + konsol, da især et spil som "Star Wars - the force unleashed" ser smadrende godt ud. Men PC'en har åbenbart indhentet konsollen hurtigere end jeg først havde troet. Og selvom der nok går et år eller to, inden en main-stream PC kan køre det ('Crysis' that is), så vil jeg eje det her og nu.

Så når der en gang kommer lidt ekstra på kontoen, så skal jeg have mig en PC der kan køre det her über-flotte spil... og så kan den jo også bruges til at spille 7-Kabale, billedbehandling og videoredigering 😛


Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2007 00:15:51
Svar/Indlæg:
581/1
Gripen??! 😲 Det var ellers et navn man lagde mærke til, og ofte så førhen i forskellige forums. Hyggeligt med et gensyn 🙂

Helt ærligt mht Crysis? DL demoen, og kig på den. Egentlig giver den nok et mere positivt billede af spillet end retfærdig er, men alligevel. Jeg lagde ud med at være voldsomt begejstret, men det har aftaget lidt efterhånden. Ok jeg er så også notorisk evnesvag når det drejer sig om at flyve, og sidder derfor fast i banen hvor man rodes ind i at flyve den satans maskine. Men alligevel.. Inden jeg købte det var det mit indtryk at det ville være det vilde spil, men lige pt ta'r jeg mig selv i at spille COD4 i stedet for. Nej det er ikke lige så flot (og Crysis ER flot), ja man kan godt blive irriteret over at måtte undvære den frihed der er i Crysis, men når alt kommer til alt er COD som vanligt et klassespil, og kampene er bare federe imo.

Så med fare for at lyde som en gammel reklame: Prøv det, prøv det (inden du køber 🙂 )


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 00:23:56
Svar/Indlæg:
6899/119
Et andet parameter man også kan bruge. Kunne man lide FarCry kan man næsten med statsgaranti også lide Crysis. Tror jeg :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 00:31:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #14

Er plottet lige så plat? (sjov sætning 😀)


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 00:42:40
Svar/Indlæg:
6899/119
#15

Der er vel egentlig ikke meget galt :)

Det er jo egentlig en gang hø hvis du ser på historien :D


speedii69
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2007 09:22:17
Svar/Indlæg:
130/21
Jeg blev positivt overrasket over Crysis, havde ikke regnet med at det ville være så godt. IMO er Farcry stadig det sjoveste FPS spil, pga. den gode blanding mellem Serious Sam og Ghost Recon. Crysis er faktisk bare i mine øjne Farcry i pænere indpakning.


Adolph
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2007 09:32:15
Svar/Indlæg:
1369/75
#0

Måske du skulle kigge efter COD4 i stedet. Det tror jeg du vil blive langt bedre underholdt af. Med Crysis tænker man been there, done that, hvis man har prøvet Far Cry. Men jeg har så heller aldrig været specielt underholdt af Far Cry.
Som mange er inde på, så er det styringen der er kedelig. Men ingen tvivl om at grafikken er flot.


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 09:33:08
Svar/Indlæg:
825/76
#0
Nu er jeg selv glad for FPS genren, men Crysis er et must play!


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 10:51:53
Svar/Indlæg:
5410/123
#0 Det er satme længe siden 😲 😀

#2 Jeg ville nu mene at der er STOR forkel 😉

DX10 er nice, og det giver som regel 10 fps. Det tager i hvert fald ikke nogle 😉


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 11:20:15
Svar/Indlæg:
2263/135
Altså ud over at man gennemfører det for hurtigt så er det stadig det flotteste spil jeg længe har set.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
24-11-2007 22:08:53
Svar/Indlæg:
15982/637
#12/13/20: hehe ja det har været et stykke tid siden. Jeg tog bare et gevaldigt dyk ned i HW interessen efter sidste jul og kom ikke rigtig tilbage i den bane. Jeg var bare kørt død i det.
Nu har jeg så småt tænkt på at starte op i det små igen med lidt spilleri, og med tanker om at udskifte lidt HW til foråret.

Far Cry til PC har jeg spillet et par gange og det er ok, men jeg må sige, at Far Cry Instincts Predator er grafisk meget flottere og noget sjovere at spille - det er en skam det kun er til Xbox 360 for der er virkelig noget at hente der.

Men overall lyder det da til at Crysis ryger på ønskeseddelen 😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 22:33:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Kender situationen ;)


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2007 22:39:21
Svar/Indlæg:
1297/50
Når man snakker crysis multiplayer, så tror jeg der kommer et hav af baner, det er jo blevet nemt at lave, og der er total mange muligheder.
Crysis er også sådan et spil som far cry, hvor den kun kan blive flottere og flottere, når man får nyt hardware ud i fremtiden.
Cod4 ser mega flot ud, men synes mp er lidt tam i forhold til crysis, hvor der er lidt mere afveksling synes jeg. Synes også crysis er meget genneført, hvor cod4 har nogle lidt døde baggrunde(bare et gammel maleri som er sat ind nogen steder 🤣 ).
Ps der findes ikke et dårligt crysis, kun dårligt system 🤣
Edit ingen tvivl om at hvis crysis kommer på konsol, vil der ikke blive lavet så mange mods til det som til pc 😉 Og mp skal spilles på pc 😀


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 22:47:28
Svar/Indlæg:
1028/33
Køb UT3 og glem alt om fracry... how Farcry 2,,, n æææ vent Crysis :)


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 22:49:26
Svar/Indlæg:
2072/117
COD¤!!!!!!!!!!!!!!! 😛 :yes: 😛 :yes: 😛 :yes:


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 23:33:14
Svar/Indlæg:
10398/435
Er lidt enig med timozz.

COD4 er bedre selvom grafikken ikke helt er crysis. Missionerne er bare designet bedre og historien er lidt federe.


****HALV SPOILER****




Stop med at læse hvis du ikke ... ja
Crysis kan man gennemføre ved cloak-uncloak-skyd-cloak.


IgIbUu
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 13:00:22
Svar/Indlæg:
639/66
------------------------------------------------------------------------------------------------

Glem alt om crysis, hvis du vil have vækket din interesse igen så er det da helt klart bioshock du skal have fat i, det er da nok det vildeste spil til dato!!!!

(måske er det bare mig der er blevet bidt lidt for meget af det 🙂 )

------------------------------------------------------------------------------------------------

hurtige link:

-=review=-
http://www.gamereactor.dk/anme...

-=hd video=-
http://www.gamespot.com/pc/act...

-=youtube kvali video=-
http://www.youtube.com/results...

-=DEMO=-
http://files.filefront.com/Bio...

------------------------------------------------------------------------------------------------

Håber at det kan hjælpe lidt 🙂


DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 14:45:50
Svar/Indlæg:
2786/120
*SUK* Så kom COD4 folket ud af busken igen... ☹
HOLD OP med at sammenligne Crysis og COD4, nu spurgte manden til Crysis, og så fortæller vi ham om Cryiss 😉

Personligt må jeg sige det er årets bedste skydespil, på alle planer, fordi det giver dig en frihed til at klare missionerne som du selv vil, i stedet for at tvinge dig til at gøre tingene på en bestemt måde (*Host* COD4 *host* 😛 )...
Derudover er grafikken jo uovertruffen, og fysikken er simpelthen imponerende på alle planer...
Så jeg vil sige, JA, Crysis er en PC-opgradering værd 🙂

MVH.
Toke 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 15:11:13
Svar/Indlæg:
23132/740
Tak for at hive sådan en gammel tråd frem igen 😛 Men jeg kan da lige smidder et par esser på bordet...

Siden sidst:

Jeg har solgt min laptop, jeg købte 'Crysis', og samlede mig en PC til omkring kr. 6.000,- (det er inkl. spillet), hvis vi så trækker det fra jeg fik for laptoppen, så har jeg investeret omkring kr. 3.000,- i hen helt "ny" computer, der er aldeles up-to-date.

'Crysis' kører flydende, og alt andet er som en drøm. Mit fotobehandling, videoredigering osv. Det kører bare. Jeg har Vista 64 bit, og er generelt blot afsindig glad for min computer. Jeg vil dog gerne indrømme, at jeg havde "gerne" opgivet det for en iMac 24" med en C2 Extreme @ 2.8 GHz 😳

- men den er jo så også lige en smule dyrere.

Har det så været det værd? Nu opgraderede jeg jo ikke udelukkende pga. 'Crysis', men også fordi jeg ville have mig en maskine der kunne bruges til "noget". Og jeg har ikke et sekund fortrudt det.

... og 'Crysis'? Det er samtlige kr. 3.000,- værd. Og jeg ville mene, med mit nuværende setup, så er det en mindre investering at få den opgraderet en gang ude i fremtiden 😀