Dårlig version af vista?

Software d.  23. november. 2007, skrevet af lt03
Vist: 320 gange.

lt03

Overclocker
Tilføjet:
23-11-2007 15:24:05
Svar/Indlæg:
7/2
Jeg købte en ny pc i febuar. Samt OEM XP 32 bit, og en opgradering til Vista Home premium 32 bit igennem (pid og key er tjekket hos microsoft support) Mircrosoft.
Intel E6600
P5NSLI socket 775
8800 gts 640 mb
3 gb kingston ram

Der en del problemer med vista i starten og det røg på hyllen.

Fandt det frem for en månedes tid siden og hentede driverer.
Alt funger, men ved Nvidias skræm kontrol - blå skærm, install bf2 - frys eller blå skærm, install CDO4 - blå skærm. blå skærm er med en henvisning til bios og bundkort driverer (nyeste driverer............. bla bla)

Og nu kommer jeg i tanke om, at jeg ikke kunne kører chipset fra asus, da jeg får: "Does not supporte this Operating System: WNT_6.0H_MCE". Og at denne version ikke står på listen i readme filen, som kommer med chipsettet.

Chipset:
Chipset_vista_V51026000813 Driver hentet fra Asus hp til P5NSLI
Er den eneste version jeg kunne finde til vista 32 bit.

Kan det være kilden til alt bøvlet?

Min mistanke er, at jeg har fået en dårlig version af vista (dårlig / forkert), og dette er skyld i alle mine problemer.
Og at den eneste løsning er at indrømme at jeg er "fucked", og 3600 kr. til Vista Ultimate 32 bit retail.
Er der eventuelt noget billigere?

☹ Er meget frustret og vred lige pt.
På forhånd tak for hjælpen.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 15:42:27
Svar/Indlæg:
20170/383

Så vidt jeg ved laver der ikke sådan mandagsversioner af software på samme måde som man kan være uheldig at få noget skidt hardware. Sådan en Vista DVD kommer jo bare fra trykken sammen med tusindvis af andre skiver.

Men jeg synes at have hørt noget med at opgraderingsversioner generelt er noget skidt i forhold til en Retail version.

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 15:55:12
Svar/Indlæg:
2388/52
Rednalyn har også et P5N-E SLI som du også har og han kan slet ikke installere VISTA.. har hørt snak om at visse bundkort fra ASUS? ikke kan bruges til Vista til trods for at de er VISTA certificerede

koenigimus

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 16:02:00
Svar/Indlæg:
202/9
Skift bundkortet og dine problemer er ovre. Jeg havde også et vista certificeret bundkort fra Gigabyte, men kunne kun få xp på det, selvom andre med samme board kunne få vista.

Skift lortet og så er problemet løst for langt færre penge. Om din vista hedder basic eller ultimate er bedøvende ligegyldigt...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 16:02:41
Svar/Indlæg:
20170/383

Tvivler på det er der problemet ligger. Jeg har aldrig haft problemer med Vista, og min kammerat der også har et P5N-E SLi har heller ikke skyggen af problemer med Vista.

Jeg tror problemet er software mæssigt.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2007 22:46:29
Svar/Indlæg:
905/100
#3>

"..Om din vista hedder basic eller ultimate er bedøvende ligegyldigt..." 😕

Dér må jeg rette dig. Vista Basic er den absolut simpleste version.
På mange måder er XP bedre end Vista Basic (forudsat at man har muligheden for at vælge XP 😉 )

Jeg vil sige, at om Vista hedder Premium eller Ultimate, er ligegyldigt - medmindre du skal køre server og andre tjenester..