Sjov i Crysis...

Spil d.  23. november. 2007, skrevet af NoNig
Vist: 433 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 18:34:37
Svar/Indlæg:
23132/740
Som nogle af jer sikkert er klar over, så er det muligt at konfigurere våbnene lidt. Det har jeg leget med, og det er der kommet nogle ret sjove episoder ud af. Fremgangsmåden kan være lidt tricky, but here goes:

Først og fremmest skal man finde "GameData.pak": ...\Crysis\Game

- lav evt. en kopi som backup, hvis man vil sætte tingene tilbage til normalt.

Lav en ekstrafolder et eller andet sted, og pak 'GameData.pak' ud dér (Jeg har brugt WinRAR). Fremgangsmåden er som følger:

Hold 'GameData.pak' åben i WinRAR.

Find mappen: GameData.pak\Scripts\Entities\Items\XML\Ammo\...

Der er en masse XML-filer og to mapper: "Multiplayer" (jeg har demoen) og "Vehicles". Dette (WinRAR) vindue holdes åbent, for nu skal vi tilbage til mappen hvor vi pakkede 'GameData.pak' ud til.

Find mappen: ...\Crysis\Extracted\Scripts\Entities\Items\XML\Ammo

Jeg anbefaler at man åbner filerne med Notesblok. Wordpad kan også bruges, men på min computer håndterer den tabuleringerne åndssvagt.

Ok. So far, so good.

Lad os f.eks. tage: "C4Explosive.xml" -> Højreklik 'åbn med', vælg Notesblok

Følgende er kun til sammenligning: Åbn en anden fil efter eget valg: F.eks.: "ExplosiveGrenade.xml" -> Samme fremgangsmåde som med den anden fil.

Ok. Hvis man scroller lidt, kan man se en "attribut" (?) der hedder "<explosion>" - gæt tre gange hvad den gør.

<explosion>
<param name="pressure" value="500" />
<param name="min_radius" value="5" />
<param name="max_radius" value="5" />
<param name="min_phys_radius" value="5" />
<param name="max_phys_radius" value="5" />
<param name="hole_size" value="10" />
<param name="terrain_hole_size" value="100" />
<param name="effect_scale" value="2" />
<param name="radialblurdist" value="65" />
<param name="type" value="c4" />
</explosion>

Tingene burde lidt sige sig selv, men jeg kan da lige smide en hurtig beskrivelse:

Pressure: Angiver hvor voldsom eksplosionen er, det har ingen effekt på radius.
Radius og phys radius: Angiver i hvilken omkreds eksplosionen har effekt. Så hvis I sætter nogle store tal her, kan man f.eks. med en nuke, bombe hele øen.
Jeg har ikke den store anelse om hvad resten gør, men der er guides på nettet hvor de retter i de størrelser. Jeg har ikke oplevet nogen forskel, men jeg kører også kun med 'phys' på 'high'.

Godt så. Nu kommer der to vigtige ting:
1: Husk at fjerne skrivebeskyttelsen på filen inden I gemmer den. Ellers sker der ikke det store.
2: Hvis I ændrer tallene til noget meget højt, så har det altså en effekt på jeres framerate. Den hopper ned, men computeren bruger også ekstrakræfter på at lave beregningerne.

- så til jer der piver over at jeres multicore processorer ikke rigtig laver noget, så er det her I skal spidse ørerne 😉

Når I så har ændret i filen, så tager og drag 'n' dropper filen over i jeres åbne WinRAR ('GameData.pak') vindue, der skal jo kun tilføjes en fil. Starter jeres spil. Effekten er der med det samme man loader, så I behøver ikke at starte spillet forfra. Dog skal I være opmærksomme på (det har jeg i hvert fald oplevet), at hvis I ændrer på et våben I havde i "items" da I gemte spillet, så er det ikke sikkert de virker...

Jeg spiller med det hackede map5, hvor TAC launcher, C4 osv. ligger samlet. Så det er skideskægt at skyde bådene ude i vandet (og jeg snakker om dem koreanerne sejler rundt i, ikke dem er ligger ved bredden) med f.eks. en pickup.

... man kan endda plante noget C4, gå et par meter væk, og se den flyve op i luften.

Men igen, vær opmærksom på, at hvis I sætter tallene ret højt (eksempelvis pressure), så vil jeres framerate falde.

Jeg håber det kunne bruges, og hvis der er nogle spørgsmål, må I endelig sige til 😉
Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 19:43:22
Svar/Indlæg:
6181/270
virkeligt nice. 😲

det må jeg prøve 😲

åhhhr hvad NoNig er moderator, så er det vel slut for OT mesteren med at lave OT? 🤣 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 19:59:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Det er seriøst for fedt. Det er ikke så meget det at lege med en nuke, men mere at få SOCOM'en til at fyre med guided homingmissiles. Det er for fedt. Også bare strategisk placering af C4, og *BOOOM!* - Så er der dømt KB (Koreaner Bowling) med en Humvee 🤣

(Ikke fordi jeg har noget imod koreanere 😳 )

Det er aldrig slut for OT-mesteren at lave OT, men det kan være det er på et lidt mere "moderat(or)" niveau 😛