Mening omkring modtagelse af defekt hd søges

Hyggehjørnet d.  23. november. 2007, skrevet af OO
Vist: 479 gange.

OO
OO

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 20:58:43
Svar/Indlæg:
129/8
Davs,

Har modtaget en fin samsung 500gb disk med posten, pakken fremstår fin - selve papkassen er i ét stykke uden buler eller skrammer, hd'en er pakket ind i "mega size boble plast" og tapet fast i det og resten af kassen er fyldt op med selvsamme plast.

Hd'en ligger i en plastic beholder som er formet til hd'en, også den er uden skrammer.

Men her kommer problemet, harddisken som ligger deri har fået en bule på det ene hjørne, og plasticken bøjer ind ad og der er også skrammer derpå.

Betyder det så ikke at man har prøvet at sende mig en disk som de har været vidende om har været skrammet eller er det bare mig der er for mistroisk ?

Har prøvet disken og den siger nogle klik og hvæse lyde, så det er ikke en disk der lyder rask og en hurtig tur med hdtach meldte fejl på disken.

Skal lige siges at jeg har skrevet en mail til butikken, og venter pt på svar.
nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2007 23:41:50
Svar/Indlæg:
687/9
Uanset hvad er den jo defekt idet du modtager den.

Om så butikken vil prøve at fedte den af på postdk, kan aldrig blive dit problem. I tilfælde af transportskader er det afsenderen der skal rette henvendelse til postdk (eller hvem den nu er sendt med).

Konklusion: Hvis det er en bare tilnærmelsesværdig fornuftigt butik du har handlet i, bør du modtage en ny disk en af de nærmeste dage.... :)

OO

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 09:03:30
Svar/Indlæg:
129/8
Problemet i mine øjne er jo bare at der ingen transportskader på pakken, hverken den ydre del bestående af papkassen eller den indre del bestående af plastic formen som harddisken ligger i, så det er svært at kalde det en transportskade når den har været skadet allerede ved afsendelse.

Om butikken er fornuftig ved jeg sku ikke, der har ihvertfald været et par tråde omkring butikken her på forummet i løbet af min tid her, men det hjælper slet ikke at de ikke har et service tlf nummer man kan bruge i tilfælde af sager som disse.

Men jeg håber på det bedste og går på posthuset med en retur-pakke. 😕

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 09:22:37
Svar/Indlæg:
3394/170
En af mine venner fik en defekt hdd... Indpakningen var perfekt. Men der var knækket noget af plasticet af på hdd'en, så han sendt den tilbage hvor den kom fra og fik en ny efter 5 dage.

Dog surt at modtage noget defekt, da det koster 60 kr at sende skidte retur..

OO

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 09:26:46
Svar/Indlæg:
129/8
Håber på en tilsvarende behandling, men er sgu noget betænksom om hvorvidt butikken har samme mening.

Ja det er surt at modtage sådan en sag, især når kæresten ikke er hjemme hele weekenden og når det var planen at jeg skulle super-nørde uden brok og få mit nye mediecenter op og stå. :)

Pics af skaden :

http://picasaweb.google.com/mp...

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 09:28:49
Svar/Indlæg:
3394/170
Den ser temlig død ud. Hvem handlede du med?

OO

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 09:31:59
Svar/Indlæg:
129/8
Ved ikke om forummet tillader forhandler navne, så mods må slette/edit min post hvis det er.

Men jeg handlede med Express Delivery, en butik jeg har handlet med 4-5 gange tidligere uden problemer.

Og ja, skaden er ret stor i mine øjne, det er svært at undgå at se den skulle jeg mene.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 09:41:12
Svar/Indlæg:
3394/170
#6 navn alle de butikker du vil her, det er kun på EDBpriser der lidt specielle regler omkring butikkers navne.

Tro bare du skal gå in ED's side og lave en RMA sag og sende hdd'en tilbage til dem.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 09:44:07
Svar/Indlæg:
6531/410
forhandlerne får tit en hdd der er pakket ind som den disk du beskriver så det behøver ikke være på foahandlerens lager skaden er skedt.

sært folk altid vil vide hvem der er handlet ved for alle butikker kan lave fejl.

håber du kan forklare dem sagen og få den byttet.

PS: Husk på rma skal butikken tilbage bbetale dig fragten hvis de anerkender varen som defekt.

det står i loven så det gælder alle online shops.

OO

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 10:19:08
Svar/Indlæg:
129/8
#7 har oprettet en rma sag og afventer en tur på posthuset mandag.

#8 okay, det er lidt beroligende - og ja håber butikken forstår problematikken.
vidste ikke at butikkerne skulle betale fragt hvis der var tale om rma sager, i såfald skylder mange online butikker mig jo en god skilling efterhånden (især Asetek, som med deres nyeste pumpe som blev byttet 4 gange inden jeg opgav)

Har dog spenderet en ny 500gb, købt for 20mins siden ved lokal edb biks, så nørde-weekenden ikke er helt ødelagt.
Så må vi se om butikken giver mig ny disk eller hvordan, i så tilfælde er der 2 tb i mediecenteret/filserveren :)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 10:25:10
Svar/Indlæg:
6531/410

Jeg glemte selfølgelige at skrive man skal sende kviteringen for fragt med .

husk dog lige at tag en kopi til dig selv .

OO

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 11:12:25
Svar/Indlæg:
129/8
Spøjs lille detalje, inde den nye harddisk's indpakning ligger 4 skruer i en lille pose samt en lille "booklet" (samsung 3.5HDD installation guide), det gjorde der ikke i den "gamle" defekte harddisk.

Synes ikke det virker som om at det var en ny disk jeg modtog fra Express Delivery, i det mindste kunne idioterne have kigget en evt retur disk igennem inden de sendte den ud igen (hvis det er sådan det står til)