Hey.. Får nogen gange mærkelig flimmer på skærmen.Små firkante syret farver. Er det grafikkortet der er ved at ryge? :'-( Det er et Asus EAX1900xt 512 m/asus driver Skal lige siges, at jeg ik clocke den, den køre standart hastighed. Bruger Atitool 0.27 til at styre blæseren på grafikkortet. Hva kan det være? Jeg er nødt til at slukke og tænde igen for maskine, før det går væk ☹
Dens temp i hviletilstand ( idle tror jeg nok det hedder) er 61grader og når jeg spiller omkring 80-89grader. Og ja, jeg har renset den for støv og nullermænd her fornyeligt.
Jeg får stadigvæk mærkelige farver når jeg prøver at spille. Det er nogle lodrette striber, enten grøn eller rød farve :'-( Hjælp, hva kan dette skyldes, min temp på grafikkortet er omkring 51-55 grader når den gør dette. Kan ikke spille mere uden den gør det. Blæser køre ellers fint på grafikkortet. :'-(
#8. Det sker kun 3d spil, lige nu mens jeg er på nettet, sker der ikke noget. Det er når jeg starter spil, så kommer det. Har set kun på grafikkortet, at nogle af termo pudderne sidder ikke tæt nok på rammene på grafikkortet. Måske 1-1,5mm mellemrum ? 😐
Fatter minus. Her igår aftes kunne jeg godt spille som jeg plejer. Det der flimmer kom ikke. Jeg testede oz med atitool med artifacts, kørte 3min og kom op på 76grader. Det var ok. Tror stadig det vil hjælpe at skifte den standart blæser 🙂
Hmm, den gør det stadig.... Har hentet Techpowerup GPU-Z 0.1.1 program til at læse info ens grafikkort. Den virkede fint igår, men nu når jeg starter programmet går skærmen bare blank, enten grå eller blå :'-(
Hej igen. Har googlet lidt omkring mit problem med, at maskine nogle gange laver BSOD når jeg belaster grafikkortet. Kun når jeg spiller og det trækker meget. Kom til tænke, jeg havde aldrig den fejl på den gamle bundkort ( Gigabyte GA-8I915PM). Kan mit nye bundkort havde fejl? Asus P5k Eller har jeg ik nok strøm (ampere) nok fra 12volt linien? Hos asus hjemmeside står der, at det anbefaldes at den får 30A ved 12volt linie
Har du prøvet at bruge en anden skærm? har du prøvet at tage skærm stikket ud af grafik kortet og ind igen? - Kan du teste med en anden PSU? Kan du teste med dit gamle bundkort? Har du nogen mulighed for at installere AMD/ATi's egen driver?.
Jeg bruger samme skærm som før, Xerox XA7-17i. Nej, jeg har ik prøvet at tage stikket ud af grafikkortet mens jeg får den her fejl. Både lyd og computeren fryser ved denne her fejl. Har prøvet at sætte den gamle psu i igen, men den samme fejl. Nej, jeg har ikke testet med den gamle bundkort, fordi så skal jeg sikker geninstallere xp pga man skifttede bundkort. Jeg bruger AMD/Ati´s driver 7.11 nu.
Jeg har haft samme problem. Jeg fandt en nem måde at reproducere det på. Lave en stor sort firkant i mspaint og så flytte mspaint vinduet rundt på skærmen. Så kom de grønne firkanter frem i firkanten.
Jeg sendte mit grafikkort ind til forhandleren og fik et nyt med det samme.
Kan ikke spille uden den crasher.... Nu lyser der oz en diode ved grafikkortet ved siden af strømstikket. Der står "Ext_pwr". Ved I hva det betyder??? :'-(
Så er det afgjort! Mit Asus EAX1900xt 512mb er defekt. Har her i aftes prøvet at skifte kølepastaen på gpu´en, men hjalp ikke. Prøvede derefter at sætte mit GAMLE x700SE 256mb grafikkort i. Den lavede ikke fejl. Prøvede Crysis demo´en og kørte fint, men med mega lav grafik. Den anden (1900xt) var fejl helt vildt og til sidst lavede den bsod som mit hovedproblem er. Øv bøv, skal finde mig et nyt grafikkort, men jeg køre stadigvæk med xp home og kan derfor ikke købe et dx10 grafikkort endnu 😐
Har kigget på den her hos shg.dk: Corsair CMPSU-650TXEU, 650 Watt, 120mm Fan, Power Effecient, Cable Management / Modular Cables, 19 - 35 db, Temp. Auto Control Model: CMPSU-650TXEU
Fatter minus. Nu kan jeg godt spille med høj grafik igen ( 1900xt 512). Det jeg har gjort: Købt kraftigere psu, Corsair TX650w 12v 52A, tog 2x1Gb ram ud af maskinen også prøvede at spille igen. Køre fint indtil videre 😲 Ps køre med 2x1Gb Corsair Twin2x2048-6400C4 DDR2-800 lige nu.