Super tilbud på højtalere i verdensklasse

Diverse d.  24. november. 2007, skrevet af AskerNedeFraGrillen
Vist: 545 gange.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 15:03:46
Svar/Indlæg:
444/74
Hey folkens.

Lige et link hvis der er nogle af jer der går meget op i hifi. Den danske eneforhandler (eller faktisk den europæiske) eneforhandler vil ikke længer føre de amerikanse højtalere:

Normalprisen for den "billigste" model er omkring de 16.000:

http://www.dba.dk/asp/soegning...
Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2007 16:39:56
Svar/Indlæg:
431/38
for det har vo jo råd til 😛

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 17:12:40
Svar/Indlæg:
10398/435
lyder som tv-shop...

For only five-hundred-fifty bucks with a 60 day "if you don't like 'em send 'em back guarantee." You also get a 100% trade-in allowance if you buy another, presumably larger, pair at your dealer within one year. What a deal!

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 17:22:06
Svar/Indlæg:
444/74
#1 Hehe, ja det har vi..eller.... SUen skal nok lige stige lidt. Men det er nu et godt tilbud. 😛

#2 🙂

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 19:17:32
Svar/Indlæg:
2958/84
om jeg så havde råd, så tvivler jeg på at fruen i huset ville have noget så grimt til at hænge i stuen.... for jeg vil sku da ikke 😲

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 20:51:25
Svar/Indlæg:
444/74
De fungerer ved at der sættes høj spænding på nogle tynde metal bånd. Det omsættes til svingninger og lyd. Højtalererne er måske 2-3 cm tykke, men gennemsigtige og har sågar ikke bass-enhed. Meget cool - men ja, de fylder meget.

Dude

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2007 21:15:52
Svar/Indlæg:
581/1
#¤ Det er værre end det. Selvom de er helt flade, fylder de rent faktisk en del mere i stuen end mere konventionelle højttalere. Dipoler som dem der sender lige så meget lyd bagud som fremad, og derfor skal de langt fra bagvæggene især.

Når de så er blevet placeret, skal man som hovedregel ha et monster af en forstærker (direkte ledning til et elværk er nok at anbefale), da de dels ofte er en virkelig nasty elektrisk belastning for en forstærker, men også har en følsomhed der generelt ligger helt nede omkring 80-85db/watt.

Jojo, elektrostater er sandt entuistgrej for feinsmeckere 😀

CF

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2007 21:59:48
Svar/Indlæg:
4689/105
#6 Lyder de så godt sådan nogle højttalere overhovedet?

Dude

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2007 23:01:21
Svar/Indlæg:
581/1
#7 Det kommer an på...

Hvis du taler mellemtone og diskant, især diskanten, får du voldsomt svært ved at finde noget der overgår et godt sæt elektrostater. Bassen der i mod kan svinge meget i kvalitet, dels afhængig af selve højttaleren, men også meget afhængig af forstærkeren og især hvordan de er stillet op.

Glem dem hvis du er til hård rock ell techno. De flytter ikke luft på den måde. Men er man mere til stille rock, orkestermusik og blues fx, kan de bestemt rumme oplevelser ud over det sædvanlige. Jeg arbejdede på et tidspunkt i en hifi butik, hvor vi bla havde nogle få af den slags højttalere, og de holdt aldrig helt op med at overraske mig. Lydbilledet er enormt, og samme er evnen til at præstere et præcist og stort stereoperspektiv (hvor præcist du kan placere musikerne i lydbilledet). Med andre ord: Mellemtone og diskant, samt lydbilledet, gjorde at man nemt glemte alt om at man sad og lyttede til en gang elektronik. I stedet nød man bare musikken.

Men som sagt: De er vanvittigt krævende, og dermed faktisk også forbandet dyre hvis resten af grejet skal leve op til dem. Dali lavede en kort tid nogle hybrider, Skyline hed de, som havde bånd til mellemtone og diskant, og en normal bas til det område. Dét var en kanon højttaler, der bestemt også formåede at spille højt og magtfuldt.