Vcore drops

Overclocking d.  25. november. 2007, skrevet af spirit
Vist: 434 gange.

spirit

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2007 02:08:59
Svar/Indlæg:
51/7
Hvordan kan det være der forkommer Vcore drops under orthos? eller generelt load? har slået alle features fra under CPU settings ved bios, og slået vcore offset til (value 100mv) hvad gør denne funktion egentlig? smider den bare noget mere juice på values, og hvad sker der hvis den er auto?

har

Corsair 620W
C2D E6600
P5N-E SLI

havde fks vcore på 1.4 378fsb x 9 ~ 3400mhz under load gik den på 1.34v

mvh
Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 02:15:37
Svar/Indlæg:
2356/28
Havde samme problem med mit P5N-E. Efter vdroop mod var det dog minimalt og kørte rigtig godt.

spirit

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2007 02:17:32
Svar/Indlæg:
51/7
#1 - Kan du forklare noget mere om det Vdroop Mod?

CF

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 02:19:05
Svar/Indlæg:
4689/105
Det er normalt ved det MB. Det giver strøm meget ustabilt.

Du skal, som #1 siger, lave et vdroop-mod på det for at fikse det. Du kan skrive til riska herindefra, han kender meget til alt det der. Ellers kan det være at #1 kan vise hvordan det skal gøres.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 02:34:46
Svar/Indlæg:
2356/28
Det er ret nemt... Find en god loddekolbe, ikke en af dem fra harald nyborg til 59 kr.

http://www.xtremesystems.org/f...

spirit

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2007 03:01:41
Svar/Indlæg:
51/7
Jeg takker, har en ide om hvad der skal gøres, men er bare lidt i tvivl om mine skills med en loddekolbe er vilde nok :D

riska

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 03:11:43
Svar/Indlæg:
7241/274
Tegn med en blød blyant hen over den smd modstand det har samme effekt

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 05:15:26
Svar/Indlæg:
971/67
Det kan undre mig af de forskellige virksomheder smider bundkort på gaden, der har problemer med ustabil vcore, når det relativt nemt kan fikses med diverse mods. De burde i såfald kunne løse problemet i en ny revision eller lignende.

Noget andet er at jeg synes tit Asus er nævnt i forbindelse med ustabil vcore.

Jeg fik selv lavet et droop mod af NoNig på mit Asus p4c800 deluxe , som afhjalp problemet. Er det generelt Asus der har de største problemer?

/Skipper

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2007 11:46:15
Svar/Indlæg:
2356/28
Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at bruge pencilmods som #6 anbefaler da du skal huske at droop mod ikke bare er noget man laver 1 gang og så kører det bare. Ændrer du i vcore skal man "justere" igen og her er VR´s altså bedre og meget mere præcise.

Noget andet er at jeg synes tit Asus er nævnt i forbindelse med ustabil vcore

Det er nu ikke helt rigtigt, andre har også disse problemer, men de fleste køber jo asus derfor også den større omtale 😐 Det er til tider lavet for billigt og/eller ikke minded på OC i den grad vi andre ønsker det skal være

spirit

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2007 15:13:45
Svar/Indlæg:
51/7
Webnik, har du et closeup pic af dit vmod?

Farmerjoe

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2007 00:21:06
Svar/Indlæg:
29/5
Hey

Jeg har også et P5N-E SLI og en E6600 (og en corsair 420W for den sags skyld) og jeg har også problemer med slemt Vdroop.
Jeg har lige læst den tråd igennem som Webnik linkede til og har lige et par spørgsmål.

Først skal man måle resistansen mellem pin 16 og 17 som vist på dette billed? http://www.xtremesystems.org/f...
Men der står pin 16 og 17 to steder, skal man bare vælge et af de to steder og så måle resistansen mellem 16 og 17?.

Hvis jeg så har forstået det korret så skal der loddes en variable resistor mellem pin 16 og 17? (jeg er lidt i tvivl efter som jeg mener at have læst noget med at der skulle loddes en VR mellem en pin og ground?)

Tak for hjælpen!

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 10:01:28
Svar/Indlæg:
971/67

Jeg er klar over at alle bundkort ikke er lavet til så meget overclock, som overclockere ønsker. Som økonom mener jeg dog at virksomheder burde sørge for at vcore er stabil i de segmenter, der er rettet mod overclock. Virksomheder opnår konkurrencemæssige fordele ved at skabe "value" i øjnene på forbrugerne, da man som forbruger altid køber den vare man føler man får mest "value" for penge - Det kan være overclock egenskaber, service, garanti etc. og nej det er ikke det samme som (bang for teh buck) - læs Porters "Competitive advantage"

Hvis nogle virksomheder kan fremvise at deres boards har fx stabil vcore, mens andre med samme chipset ikke har (i samme prisklasse), så har de ihvertfald tilføjet "value" i mine øjne.

Nu ved jeg at netop dette board har problemet, men producerer andre producenter bundkort med samme chipset, hvis ja har de også problemer med ustabil vcore ved overclock? (jeg ved godt at dette bundkort måske ikke er det vildeste OC board, men blot brugt som et eks.)

Selvfølgelig kommer der en masse andre parametre ind i overvejelserne, så for mig har der alligevel stået Asus på de sidste fire bundkort.

/Skipper

allando

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2007 10:54:31
Svar/Indlæg:
622/19
Jeg har også lavet Vdrop mod på mit board og det virker ganske glimrende 😛 Lavede det bare med en blød blyant og nu er der faktisk ikke noget drop overhovedet 🙂

Farmerjoe

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2007 15:40:27
Svar/Indlæg:
29/5
Er den nogen risiko ved at lege med lidt pencil mod? Umiddelbart ville jeg jo tro at det ikke var lige så holdbart som at lodde en resistor på, men er det rigtigt?
Det er nemlig en hel del lettere at lave et hurtigt pencil mod end at lodde en resistor på og man ændre jo hellere ikke noget fysisk på bundkortet så garantien ryger vel ikke?