Jeg er klar over at alle bundkort ikke er lavet til så meget overclock, som overclockere ønsker. Som økonom mener jeg dog at virksomheder burde sørge for at vcore er stabil i de segmenter, der er rettet mod overclock. Virksomheder opnår konkurrencemæssige fordele ved at skabe "value" i øjnene på forbrugerne, da man som forbruger altid køber den vare man føler man får mest "value" for penge - Det kan være overclock egenskaber, service, garanti etc. og nej det er ikke det samme som (bang for teh buck) - læs Porters "Competitive advantage"
Hvis nogle virksomheder kan fremvise at deres boards har fx stabil vcore, mens andre med samme chipset ikke har (i samme prisklasse), så har de ihvertfald tilføjet "value" i mine øjne.
Nu ved jeg at netop dette board har problemet, men producerer andre producenter bundkort med samme chipset, hvis ja har de også problemer med ustabil vcore ved overclock? (jeg ved godt at dette bundkort måske ikke er det vildeste OC board, men blot brugt som et eks.)
Selvfølgelig kommer der en masse andre parametre ind i overvejelserne, så for mig har der alligevel stået Asus på de sidste fire bundkort.
/Skipper