Det forekommer mig personligt absolut overflødigt, når folk snakker om image quality ATI vs Nvidia. Jeg har hurtigt skimtet diverse kapitler af 8800-serie og 2900-serie grafikkort reviews, hvor de viser image quality forskel og kommenterer den. Aldrig er jeg, fra et review site med godt omdømme, stødt på at anmelderen roser nvidia eller ati kortet for bedre grafik. ALDRIG. Konsekvent. Men hvad, nogle folk gør jo alt for at rationalisere deres køb frem for de andre valg.
Anand på anandtech konkluderede, at et ati 3870 ydede 85% af hvad et 8800gt yder. Komplett.dk har solgt 8800gt's for 2000 og 3870's for 1450. Hvis der er en så stor prisforskel, når du vil købe dit nye grafikkort, så bør du ikke tøve med at tage et 3870. Derimod ville jeg heller ikke tøve med at tage et 8800gt, hvis man ''kun'' sparer 300 på at købe et 3870 og få 85% af ydelsen. 15% er i min bog en god sjat.
På forhånd, så glem alt om, at ''Jamen ATI udgiver nye drivere så 3870'erne kommer til at yde ligeså godt eller bedre end 8800gt!''. Det kan godt være, at ati udgiver drivers, som øger ydelsen på 3870. Catalyst 7.11 gav dog ikke bedre ydelse. Derudover har nvidia også vist, at de kan øge ydelsen på deres grafikkort med drivere. Bare se på hvor STOR en forskel Bioshock driverne gjorde. Så nej, jeg tvivler stærkt på, at et 3870 kommer til at yde ligeså godt eller bedre end 8800gt. Dermed ikke sagt, at det ville være en dårlig ting, hvis den gjorde.
Det øger såmænd bare konkurrencen mellem de to giganter. Det trænger vi vist efterhånden til...