RMA varighed.

Bundkort / CPU d.  26. november. 2007, skrevet af Popsi
Vist: 374 gange.

Popsi
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2007 11:30:32
Svar/Indlæg:
15/8
Hej.

Har for nu over en mdr siden valgt at sende mit bundkort ind til getmore som en RMA sag. Der stod på min bekræftigelse at den forventede klar dato ville være 16.11. Nu er det noget over tid og jeg valgte derfor at ringe til getmore i torsdags, hvor de meddeler at de har konstateret at der var fejl og derfor sendte bundkortet videre til leverandøren den 29.10.

Jeg har idag rykket for status men får bare samme besked at de den 22.11 har anmodet om status fra leverandøren..

kan det være rigtigt at en rma sag varer så længe som det her.. Bare på den mdr. der nu er gået er mit ASUS P5KC faldet med ca. 100 kr i anskaffelses pris...
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 11:46:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det kan nemt have sin rigtighed. Det er ikke usædvanligt at det tager en måned, måske halvanden, når det gælder computere/hardware 🙂

Du kan også til tider være heldig, og det går hurtigt.


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 11:48:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Der er jo lidt uklare regler på det område, og der står bare "inden for rimelig tid" i købeloven, så det kan jo være hvad som helst... Men i mange situationer, der fastslår man rimelig tid til 14 dage.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 12:15:37
Svar/Indlæg:
486/13
#0 Alle jeg har haft gjort brug af har sagt 14 dage-1 måned, +/- et par dage...
Jeg mener altså ikke som #2 at "rimelig tid" er 14 dage, de skal trods alt have muligheden for at lade producent ombytte varen.


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 12:17:42
Svar/Indlæg:
3394/170
Tjaa.. det er meget forskelligt.. kan tage lige fra en uge til en halvt år..

Så #0's tilfælde er nok ikke urealistisk..


Popsi
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2007 12:51:19
Svar/Indlæg:
15/8
hmm. må vel bare væbne mig med tålmodighed selvom det er ved at være opbrugt. Pisse irreterende at have investeret i nyt HW som bare ligger og flyder uden at blive brugt.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 15:07:05
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg har været igennem samme mølle med et bundkort hos getmore.
Det tog også sin tid, 1½-2 mdr.
Til sidst sendte de mig bare et helt nyt, fordi jeg brokkede mig, og ringede ind til dem næsten dagligt til sidst, og truede med klagesag.

Du kommer nok til at vente lidt endnu ☹


Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2007 19:20:36
Svar/Indlæg:
732/39
Det varierer også mht. reperationstid om dit bundkort ikke er fra 1987 eller noget i den stil..... nyere varer er som regelt på lager, men enkelte gange skal de først sendes til distributøren og derefter til producenten og det tager snildt en måned til halvanden.

Sådan er livet, men man kan jo ikke forvente forhandleren har en ekstra af alle varer, bare lige hvis der skulle komme en RMA.


Popsi
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2007 19:34:09
Svar/Indlæg:
15/8
hmm kan så bare ikke forstå at ham fyren ved Getmore sagde at de havde sendt den videre til leverandøren allerede den 29.10. Kan så ikke se at det er getmore der smøler.. Vil da tro at de fleste Internet salgs firmaer vel bruger de samme leverandører stort set eller hvad?


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 19:45:37
Svar/Indlæg:
5600/32
Det er Getmore, så den kan vel nemt vare en lille evighed. Det er ikke ligefrem RMA der er deres stærke side.


Popsi
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2007 08:03:17
Svar/Indlæg:
15/8
Det er et helt nyt bundkort som getmore har på lager.. de burde da nemt kunne ombytte hvis det var det.. Men når jeg forespørger på en mail så sender de bare det samme svar tilbage, nemlig at de har foretaget en status anmodning ved leverandøren den 22.11..
Jeg ringede som skrevet til dem i sidste uge da jeg tænkte at de måske kunne finde på at bonge mig teknikker løn hvis ikke de havde fundet fejlen. Så ville jeg hellere de bare sendte lortet tilbage så jeg selv kunne bøvle videre med det. Men han sagde at de også fandt fejl og derfor hurtigt havde sendt det videre til leverandøren.

Derfor fatter jeg ikke hvad det er der gør at i mener det er Getmore der er problemet og ikke leverandøren? bruger internet firmaerne ikke de samme leverandører?

Men for fanden da hvis det er en typisk ting for Getmore så handler jeg andre steder fremover..