Overclocker
Tilføjet:
26-11-2007 18:10:12
Svar/Indlæg:
0/1
Goddag,
Så jeg er endnu en af de mange personer der ville overclocke. Jeg kiggede en del rundt på nogle forums, det her incl., men jeg undersøgte det vist ikke nok, fordi jeg prøvede selv at overclocke, her er min rig:
Asus Striker (BASIC, BIOS VERSION: 0605) 680i SLI-Ready
Inno3D GeForce 8800 GTS 640MB
Intel Duo E6750 (1333 MHz)
Corsair XMS2 (2 x 1GB)
Creative X-Fi XtremeGamer
Seagate Hard Disk 320GB
Det var vidst det mest relevante.
Så fik jeg taget mig sammen til at overclocke, gik ind i min BIOS og satte FSB+Memory til Unlinked, og min FSB hastighed fra 1333 MHz til 1475 MHz.
Dette fik min PC til at opføre sig vildt mærkeligt efter boot, så jeg blev straks overbevist om, at jeg havde lavet en fejl. Skærmen frøs uanset hvad efter 10 sekunder og jeg nåede for det meste knap nok ind i BIOS, så jeg havde problemer med at ændre tilbage til Default Setup.
Jeg prøvede et CMOD Jumper reset på bundkortet, men uden forandring.
Senere samme dag havde min pc stået uden tændt strømforsyning i lang tid, og jeg tænkte at jeg ville give det et forsøg mere. Jeg kom lynhurtigt ind i BIOS, ramte F5 (Default Setup), derefter Enter, så F10 med det samme og Enter igen, og nu virker min pc som før, bortset fra at jeg ikke har mine RAM timings til 4-4-4-12, men Auto.
Min CPU Multiplier har altid været sat til 8, og det giver ikke nogen mening eftersom jeg har forstået det som om, at "multiplier X FSB hastighed = MHz".
Så jeg har stadig ingen anelse om hvad, der gik galt, og jeg kunne godt tænke mig noget feedback om hvordan jeg i virkeligheden skal overclocke ordentligt. Jeg har set nogle kommentarer til min processor om, at den med lethed går op til 3.2 GHz uden for meget varme.
Tak på forhånd,
Rears.